Dysforie post-operatie

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
ThornTundra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2023, 22:08
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun
Locatie: Gelderland

Dysforie post-operatie

Bericht door ThornTundra »

Dit is een beetje een vent, die ook wat negatief is. Dus voel je vooral niet verplicht om dit te lezen of om te reageren.

Ik heb toevallig best veel transgender vrienden. Is toeval, ik omring mij gewoon met hele open mensen die dus makkelijker stilstaan bij hun gender. In December heb ik mijn mastectomie gehad, en de afgelopen weken hebben 2 vrienden van mij, een transgender jongen en een transmasculine non-binair persoon, ook hun mastectomie gehad. En ik was, en ben in zekere zin heel blij met mijn eigen resultaat. Maar toen ik hun resultaten zag zakte de moed een beetje in mijn schoenen. Deze twee zijn toevallig best wel dun van zichzelf, en hebben dus van nature een vrij androgeen figuur. Nu zijn ze plat, en het ziet er oprecht gewoon uit alsof hun bovenlichamen nooit "vrouw" zijn geweest.
Maar ik ben wat vorser. Ik ben niet per se dik, maar eerder heb ik een wat compact lijf. Dat heeft zijn voordelen en nadelen. Want ik heb vrij brede schouders en zie er van nature wat stevig uit qua spiermassa, maar... aan de andere kant heb ik dus ook duidelijk zwembandjes en een vrij heftig zandloper figuur. Dit, samen met een eerdere borstverkleining, hebben ervoor gezorgd dat mijn littekens volledig doorlopen van oksel tot oksel, en ik heb zelfs nog een streep naar boven in het midden. Vergeleken met mijn transgender vrienden ziet mijn bovenlichaam er zo "gemaakt" uit. Het is duidelijk ooit "vrouw" geweest. Ik ben ook bang dat dit niet zomaar gaat veranderen, ondanks mijn lage dosis testosteron.

Ik weet dat elk lichaam anders is, en dat self-love erg belangrijk is. Maar toch zie ik altijd zulke mooie resultaten om mij heen dat ik gewoon dysforie krijg, zelfs na de operatie dus. Ik heb er moeite mee...
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Dysforie post-operatie

Bericht door Hal »

Hmja, dat kan ik me best heel goed voorstellen. Ik ben zelf ook best fors en heb, ondanks zeer regelmatige pogingen, eigenlijk nooit succesvol gewicht verloren. En dikke lichamen worden nu eenmaal anders "gegenderd" dan dunne. Tel daar dan inderdaad de littekens bij op en dan snap ik best dat je er gemengde gevoelens bij hebt.

Hoop dat het natuurlijker / beter passend gaat voelen als je meer heelft en als de testo z'n werk doet.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
wolvster
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Dysforie post-operatie

Bericht door wolvster »

Dit is voor mij een beetje een angst. Ik ben, zeg maar gerust, dik en ik heb vrouwelijke rondingen. Wanneer ik mijn mastectomie heb verandert er niets aan die heupen... en de littekens die bij mij ook van oksel tot oksel gaan lopen. Ik hoop dan ook dat de testosteron in ieder geval wat aan mijn vetverdeling gaat doen.
Toch kijk ik wel erg uit naar de mastectomie! Ik hoop dat ik in ieder geval met shirt aan een mannelijk profiel krijg.

Maar eigenlijk komt het neer op accepteren dat iedereen anders is (gebouwd).
Wat mij helpt is om foto's te zien van wat steviger transmascs op Instagram ipv naar slanke lijven te kijken.
@zegmaardeen of @tranyewest of @plussizetransguy bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
ThornTundra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2023, 22:08
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun
Locatie: Gelderland

Re: Dysforie post-operatie

Bericht door ThornTundra »

wolvster schreef: 17 jun 2023, 16:14 Maar eigenlijk komt het neer op accepteren dat iedereen anders is (gebouwd).
Wat mij helpt is om foto's te zien van wat steviger transmascs op Instagram ipv naar slanke lijven te kijken.
@zegmaardeen of @tranyewest of @plussizetransguy bijvoorbeeld.
Bedankt. Dit helpt inderdaad. Uiteraard zijn zij ook gewoon mensen met hun eigen schoonheden, dus als dat bij hun goed is, dan zal het mij ook prima zijn. Ik heb ze gevolgd!
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Afbeelding