Scheren en huidirritatie

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
JayDoe
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023, 17:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: NL:Zij/haar EN:She/they
Locatie: Groningen

Scheren en huidirritatie

Bericht door JayDoe »

Ik heb enorm last van huidirritatie/razor burn bij het scheren, probeer allemaal verschillende producten.

Ik gebruik een electrische 5 foil van panasonic, omdat die het redelijk vlot lekker glad krijgt en naar mijn idee toch minder irriteert dan mijn safety razor.
Ik scrub mijn gezicht tijdens de douche en gebruik conditioner om de haren de verzachten.
Daarna gebruik ik voor het scheren wat electric pre-shave splash van Rituals.
Na het scheren was ik mijn gezicht met zo koud mogelijk water, droog ik het door te deppen, en gebruik ik een alcoholvrije aftershave van nivea (die er voor gezorgd heeft dat mijn huid in iedergeval niet meer schilvert en toch denk ik iets minder rood word)
Wanneer die opgedroogd is, gebruik ik een huidlotion van seba-med.
Ik gebruik nu geen scheercreme of schuim omdat dat in mijn ervaring dusver toch minder goed werkt met electrisch

Als iemand nog tips heeft voor andere pre-shaves, toch een bepaalde scheercreme, andere aftershave producten, of een andere routine..Please tell me i am begging.
Willemijn
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 apr 2023, 22:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: flevoland

Re: Scheren en huidirritatie

Bericht door Willemijn »

Zou dat schrubben voor het scheren het probleem zijn?
Daarmee maak je de huid oppervlakkig dunner denk ik, doordat de buitenste oude huidcellen verdwijnen.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Scheren en huidirritatie

Bericht door Marije »

Een tijdje even helemaal geen producten gebruiken? Je huid is prima in staat zichzelf te herstellen en krijgt daar nu geen kans voor...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
JayDoe
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023, 17:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: NL:Zij/haar EN:She/they
Locatie: Groningen

Re: Scheren en huidirritatie

Bericht door JayDoe »

Willemijn schreef: 01 jul 2023, 13:16 Zou dat schrubben voor het scheren het probleem zijn?
Daarmee maak je de huid oppervlakkig dunner denk ik, doordat de buitenste oude huidcellen verdwijnen.
Dat zal ik eens proberen, misschien een goed punt.
Gebruikersavatar
JayDoe
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023, 17:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: NL:Zij/haar EN:She/they
Locatie: Groningen

Re: Scheren en huidirritatie

Bericht door JayDoe »

Marije schreef: 01 jul 2023, 13:42 Een tijdje even helemaal geen producten gebruiken? Je huid is prima in staat zichzelf te herstellen en krijgt daar nu geen kans voor...
Laatste keer dat ik helemaal geen producten gebruikte, zag mijn gezicht er uit alsof ik een dag in de felle zon had gelegen, pellende huid en al.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Scheren en huidirritatie

Bericht door Marije »

Dan zou ik denk ik naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een dermatoloog
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
JayDoe
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023, 17:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: NL:Zij/haar EN:She/they
Locatie: Groningen

Re: Scheren en huidirritatie

Bericht door JayDoe »

Marije schreef: 01 jul 2023, 15:34 Dan zou ik denk ik naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een dermatoloog
Had ik geprobeerd, maar die zei dat ik gewoon meer verschillende producten moet proberen :s
Maar zal nog even wat andere dingen proberen, en er daarna nog eens over terug gaan.