Lhbti+'ers ongeruster over acceptatie in Nederland, ook al ervaren ze zelf minder agressie

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Lhbti+'ers ongeruster over acceptatie in Nederland, ook al ervaren ze zelf minder agressie

Bericht door Marije »

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... -agressie/

Het onderzoek sluit best aan met hoe ik het ervaar. Het trans-zijn heb ik nooit last van maar je hebt natuurlijk wel een lesbische relatie.

Mijn vrouw en ik durven eigenlijk vrijwel overal hand in hand te lopen en ook gewoon elkaar te zoenen in het openbaar... maar we zijn niet types die bewust de randjes opzoeken ofzo.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Lhbti+'ers ongeruster over acceptatie in Nederland, ook al ervaren ze zelf minder agressie

Bericht door Theunix »

Heb meegedaan aan het onderzoek. De resultaten sluiten ook wel aan bij mijn gevoel en sltui me ook aan wat @Marije zegt. Ik heb vanaf buitenaf gezien een lesbische/queer relatie. Maar wij voelen ons niet onveilig om buiten gewoon samen hand in hand te lopen en als het kan een kusje te geven.
Het is vooral de toon die dreigender word dan echt de fysieke agressie zelf. (Ook al komt het nog veelste te vaak voor!) Wat mij vooral tegen zit is het feit dat er steeds meer mensen een (sterke) mening hebben die voor hun een feit is. Ik heb het gevoel als queer zijnde altijd klaar te moeten staan om mijn bestaan te verdedigen. Gelukkig gebeurt dit vrij weinig en vaak gebeurt er niks. Maar zodra het onderwerp LHBTIQ+ in een gesprek naar voren komt, ontstaat er een soort van spanning in de lucht. Or it is just me... :eusa-shifty:
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)