Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Andrea2 »

Ik dacht dat ik eindelijk aan mijn transitie zou kunnen beginnen toen ik na de wachttijd aan een traject kon beginnen bij een transgender kliniek.
Ik heb lang naar dat moment uitgekeken maar ik zit nu al bijna een jaar in traject en nog zit ik niet aan de hormonen.
Ik trek het geestelijk gewoon absoluut niet meer en denk niet dat ik de volgende maanden ga overleven als ik niet nu met een hormoonbehandeling kan beginnen.

Welke plaatsen raden jullie aan om medicatie voor HRT gewoon rechtstreeks online te bestellen? Dus niet dingen als genderGP
En hoe weet ik welke dosering ik nodig heb?

En ik snap overigens dat er risico's aan vastzitten, die overigens klein zijn en veel worden overdreven maar op dit moment neem ik liever een risico dan dat ik ook maar een seconde zo verder leef want dit gaat absoluut niet meer.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zou dit met je psych bespreken. We gaan hier geen adviezen geven voor het illegaal verkrijgen van hormonen.
Irene
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Andrea2 »

Irene_de_Vreede schreef: 13 jul 2023, 18:45 We gaan hier geen adviezen geven voor het illegaal verkrijgen van hormonen.
Ik snap als je daar tegen bent maar dat is niet het enige waar ik naar vroeg, ik vraag meer naar advies voor hoe ik zelfmedicatie zo veilig mogelijk kan doen, dat is waarom ik vraag naar welke dosering ik nodig heb en welke plaatsen om het te bestellen jullie aanraden waar jullie de positiefste ervaringen mee gehad hebben. zonder advies ga ik nog steeds zelfmedicatie doen alleen zal er een groter risico zijn van gezondheidsproblemen.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Regel 4: Houd je aan de wet
Uitingen waarop de wet sancties stelt (of regels met kracht van wet) zijn niet toegestaan. Forumbeheer kan daardoor in problemen raken en dit zal dan ook niet worden getolereerd.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Emma »

Andrea2 schreef: 13 jul 2023, 19:27 Ik snap als je daar tegen bent maar dat is niet het enige waar ik naar vroeg, ik vraag meer naar advies voor hoe ik zelfmedicatie zo veilig mogelijk kan doen, dat is waarom ik vraag naar welke dosering ik nodig heb en welke plaatsen om het te bestellen jullie aanraden waar jullie de positiefste ervaringen mee gehad hebben. zonder advies ga ik nog steeds zelfmedicatie doen alleen zal er een groter risico zijn van gezondheidsproblemen.
Het enige advies wat we hier kunnen geven is: neem contact op met GenderGP.

Waarom? Omdat je dan in ieder geval je medicatie uit een echte apotheek krijgt, met een recept. Sommige internetapotheken leveren niet altijd het 'echte' spul, simpelweg omdat ze zelf ook niet rechtstreeks van de fabrikant geleverd krijgen. Je weet dan niet of wat je krijgt wel wat doet, of zelfs misschien schadelijk is.
Verder is de douane vrij onverbiddelijk. De eerste keer dat een zending onderschept wordt krijg je nog een waarschuwing, de tweede keer ook, maar daarna komt het strafrecht er aan te pas. Dat wil je niet, maar dat betekent dat onherroepelijk je zelfmedicatie wordt afgebroken en dan voel je je nog 100 keer kutter dan nu.

Daarnaast moet je af en toe je bloedwaarden testen. Dat zul je met een commerciële partij moeten doen, en dat loopt in de papieren als je komt voor oestradiol, testosteron, gamma-GT, ASAT, ALAT, prolactine, en zo nog een aantal. De dosering hangt na verloop van tijd namelijk af van hoe je lichaam reageert. Dat moet met GenderGP ook, maar dan is er tenminste iemand die als het nodig is de verschillende waarden in samenhang kan beoordelen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Emma »

Nog een kleine, maar uiterst belangrijke toevoeging;

Stel dat we wel zouden toestaan dat er advies gegeven wordt over hoe en waar, maar het met de zelfmedicatie toch onverhoopt mis gaat, dan lopen we het risico als forumbeheer mede-aansprakelijk gesteld te worden omdat we het hebben laten gebeuren. En daar hebben wij, gewone vrijwilligers, geen behoefte aan.

Verder dan verwijzen naar GenderGP kunnen we helaas niet gaan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Andrea2 »

Emma schreef: 13 jul 2023, 20:38
Andrea2 schreef: 13 jul 2023, 19:27 Ik snap als je daar tegen bent maar dat is niet het enige waar ik naar vroeg, ik vraag meer naar advies voor hoe ik zelfmedicatie zo veilig mogelijk kan doen, dat is waarom ik vraag naar welke dosering ik nodig heb en welke plaatsen om het te bestellen jullie aanraden waar jullie de positiefste ervaringen mee gehad hebben. zonder advies ga ik nog steeds zelfmedicatie doen alleen zal er een groter risico zijn van gezondheidsproblemen.
Het enige advies wat we hier kunnen geven is: neem contact op met GenderGP.

Waarom? Omdat je dan in ieder geval je medicatie uit een echte apotheek krijgt, met een recept. Sommige internetapotheken leveren niet altijd het 'echte' spul, simpelweg omdat ze zelf ook niet rechtstreeks van de fabrikant geleverd krijgen. Je weet dan niet of wat je krijgt wel wat doet, of zelfs misschien schadelijk is.
Verder is de douane vrij onverbiddelijk. De eerste keer dat een zending onderschept wordt krijg je nog een waarschuwing, de tweede keer ook, maar daarna komt het strafrecht er aan te pas. Dat wil je niet, maar dat betekent dat onherroepelijk je zelfmedicatie wordt afgebroken en dan voel je je nog 100 keer kutter dan nu.

Daarnaast moet je af en toe je bloedwaarden testen. Dat zul je met een commerciële partij moeten doen, en dat loopt in de papieren als je komt voor oestradiol, testosteron, gamma-GT, ASAT, ALAT, prolactine, en zo nog een aantal. De dosering hangt na verloop van tijd namelijk af van hoe je lichaam reageert. Dat moet met GenderGP ook, maar dan is er tenminste iemand die als het nodig is de verschillende waarden in samenhang kan beoordelen.
Hoe lang duurt het hele proces ongeveer tot ik aan de HRT kan door middel van GenderGP?
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Andastre »

Als ik je een advies mag geven heb geduld, het komt vanzelf iedereen is ongeduldig en wil zo snel mogenlijk beginnen met de HRT, maar dit moet je voor je eigen veiligheid ondef medisch toezicht doen.

Long embolie of trombose door te hoge of verkeerde dosis is zelfs onder medisch toezicht een mogenlijkheid, maar er kan dan wel gelijk correct ingegrepen worden.

Ik heb onder medische begleiding een trombose opgelopen en geloof me dat wil je niet want je zit er voor de rest van je leven mee.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Evy1946
Berichten: 219
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Hoe doe ik aan zelfmedicatie/DIY HRT?

Bericht door Evy1946 »

Andrea , door mijn zelf medicatie heb ik een
Bilaterale longembolie gekregen samen met een longontsteking, gevolg ziekenhuis opname via SEH, dit was in juli 2021, als gevolg daar van bloedverdunners slikken. Trombose ligt echt op de loer. Tot op heden nog steeds benauwd ivm afgestorven longblaasjes.
Dus weet waar je aan begint.
Groet
Evy