Bekkenbodem fysio na SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Bekkenbodem fysio na SRS

Bericht door Gauloise »

Ik ga de SRS doen bij Kanhai in Velsen. Nu las ik dat bekkenbodemfysio handig kan zijn voor sommigen en bij sommige instellingen blijkbaar zelfs verplicht is? Ik belde er dus even over en kreeg te horen Kanhai dit enkel doet wanneer het echt nodig is ná de operatie. Uit anonieme hoek ook de tip gekregen bij Kanhai vooral heel mondig te zijn en je door te zetten als je iets wil. Is het nodig/handig dit soort fysiotherapie alvast van tevoren te regelen? Bij de check up in het VU leken mijn spieren down under gewoon goed te zijn.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Bekkenbodem fysio na SRS

Bericht door Marije »

Ik heb mijn SRS gedaan bij Kanhai en geen fysio gehad. Dilateren ging/gaat prima en verder bewegen ook. Qua dilateren gaat het grootste model er gemakkelijk in.

Kanhai is echt een vakman, als iets niet gezegd hoeft te worden doet hij het niet waardoor je de indruk kan krijgen dat je geen informatie krijgt. Hij is echt heel vriendelijk vind ik.

Vraag voor de zekerheid of de "vagina 3.0" inmiddels standaard is. Dan past hij iets aan waardoor je gemakkelijker vochtig wordt. Ik heb daar al veel plezier van gehad, scheelt veel geklooi met olie.

Voor mijn SRS heb ik wel heel veel buikspieroefeningen gedaan. Daarna heb ik 't nooit weer opgepakt. Wel probeer ik 10.000-15.000 stappen per dag te zetten.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Bekkenbodem fysio na SRS

Bericht door Dawn »

Heb hier geen ervaring mee. Dat hier tegenwoordig over nagedacht wordt lijkt mij niet verkeerd echter als de basis goed is bevonden zou ik mij hier verder nu niet druk over maken.