Dromen

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
ElisabethT
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2022, 09:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Dromen

Bericht door ElisabethT »

Wie/wat ben je als je droomt tijdens je slaap?
Ik merk (pretransitie) dat ik steeds vaker over me zelf droom als vrouw (in verschillende mate van transitie) in relatie met een man. (Ben getrouwd met een vrouw).
Vannacht droomde ik over ik denk mijn huwelijk met een leuke man… het was een heel fijne droom. Ik werd over de drempel of zo gedragen. (Sterke man ) Ik schrok alleen toen het over de huwelijksnacht zou gaan. Omdat ik nog zo een ding tussen mijn benen had. En dacht hoe moet dat nu dan? En toen werd ik wakker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Dromen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik droom vaak heel genderneutraal, maar soms ook niet, dan droom ik gewoon als vrouw. Echt erotische dromen heb ik volgens mij zelden (komt waarschijnlijk door de testosteron-onderdrukker)
Irene
Gebruikersavatar
ElisabethT
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2022, 09:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Dromen

Bericht door ElisabethT »

Het was geen erotische droom, meer een soort shock…
Isabelle73
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2022, 22:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Dromen

Bericht door Isabelle73 »

Al bij al zijn mijn dromen mss wel de grootste aanwijzing van mijn trans zijn. Ik heb bv dromen gehad waarbij ik tjjdens het schoolzwemmen mijn zwembroek was vergeten en van het zwembad een badpak kreeg omdat ze geen reservezwembroek in mijn maat hadden. Of dat ik in de jeugdbeweging een rokje moest aandoen en bij de meisjes moest spelen omdat er te weinig meisjes waren. Iedere nacht had ik wel zo een droom. Ik prees mij toen gelukkig dat niemand mijn gedachten/dromen kon lezen. Nu ik mij transvrouw zijn heb geaccepteerd, zijn ook mijn dromen wat gewijzigd. Nu ben ik in mijn dromen een vrouw in relatie met een man. Ik droom bv over een valentijn als vrouw in een rode jurk ...
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Dromen

Bericht door Simão »

Ik ben bijna altijd een jongeman (ik ben nooit in transitie gegaan en leef dus in een vrouwenlichaam). Soms homo soms hetero. Gek genoeg schijn ik de 18 niet over te gaan of zo en ik ben, voor de duidelijkheid, 62. Ik weet niet of dat bij anderen ook zo is? Ik weet wel dat mijn moeder dat ook had. Die was in haar dromen nog aan het knikkeren met jeugdvriendinnen terwijl ze al in de 90 was...
De enige keren dat ik niet weet betreffende gender ben ik in mijn jeugd, ouderlijk huis of vrienden van vroeger en die gevallen ben ik meestal op zoek naar een weg om terug naar Portugal te komen (waar ik woon) of het is paard gerelateerd, mijn leven staat nu eenmaal in het teken van paarden en de vrienden die ik had kwamen vaak uit die kringen.
Als kind droomde ik trouwens ook al dat ik een jongen was.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark