Hoe werkt GenderGP

Psychologen en procedures
Noah1066
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2023, 11:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Hoe werkt GenderGP

Bericht door Noah1066 »

Hey iedereen
Ik heb een vraagje: hoe werkt GenderGP? en hoe ziet een traject bij hun er uit? hoe worden de bloedcontrolles gedaan?
Wat zijn jullie ervaringen met overstappen van GenderGP naar de zorg in Nederland?

Groetjes noah
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Hoe werkt GenderGP

Bericht door San(ne) »

Noah1066 schreef: 20 nov 2023, 10:14 Hey iedereen
Ik heb een vraagje: hoe werkt GenderGP? en hoe ziet een traject bij hun er uit? hoe worden de bloedcontrolles gedaan?
Wat zijn jullie ervaringen met overstappen van GenderGP naar de zorg in Nederland?

Groetjes noah
https://transvisie.nl/hormonen-zelfmedicatie/

Deze pagina geeft op drie van de vier vragen al antwoord.
Ik heb geen ervaring met overstap van GenderGP naar een Nederlandse endocrinoloog, maar er zijn mensen op dit forum die hier wel vanuit persoonlijke ervaring meer over kunnen vertellen.
Noah1066
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2023, 11:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Hoe werkt GenderGP

Bericht door Noah1066 »

Wat zijn jullie ervaringen met GenderGP?
milokoldenhof
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 nov 2023, 13:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij die

Re: Hoe werkt GenderGP

Bericht door milokoldenhof »

Hoi noah ik heb vandaag mijn recept voor testosteron binnen gekregen
Dit is hoe het bij mij (transman 16 jaar normale dosis t) is gegaan
Eerst vulde ik de formulieren op de website in en netaalde ik de startkosten na ongeveer 1.5 week had ik mijn 1e gesprek
En na een paar weken kreeg ik de mail dat alles rond was en dat ze de cas gingen beoordelen en dat dit 2 tot 4 weken zou duren ongeveer
Nu 1.5 week later heb ik het recept binnen
Mocht je vragen hebben over de kosten of andere dingen stuur me gerust een berichtje:)
Groetjes milo
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Hoe werkt GenderGP

Bericht door halla »

Ik ben inmiddels bij Nijmegen, maar van 2021 tot 2023 heb ik gebruik gemaakt van gendergp. Afgezien van deze of die administratieve dingetjes, was het gewoon perfect. Mijn contactpersoon, Gabrielle, was heel goed, de recepten kwamen op tijd, er was gewoon geen probleem.

De overgang naar Nijmegen was ook geen probleem, behalve dat Nijmegen dramt over botontkalking en me toch geen progresteron voor wil schrijven.