Waarschuwing: inhoud is uiterst T-onvriendelijk! West Verginia nieuwe T wetgeving

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Waarschuwing: inhoud is uiterst T-onvriendelijk! West Verginia nieuwe T wetgeving

Bericht door Dawn »

https://www.jurist.org/news/2024/01/wes ... -under-21/

Open de link alleen als je dit werkelijk wil weten. Dit zijn voorstellen die akelig zijn en hopelijk worden tegengehouden door een appeal op grondwet etc.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Waarschuwing: inhoud is uiterst T-onvriendelijk! West Verginia nieuwe T wetgeving

Bericht door Danielle »

Omdat aan op deze manier links posten niemand iets heeft, hier de samenvatting.

In de US staat West-Virginia spelen drie nieuwe wetsvoorstellen die:
- Trans personen tot 'obsceen onderwerp' verklaren.
- Het verbieden om obscene onderwerpen te tonen aan minderjarigen, of in buurt van scholen te komen.
- Genderbevestigende zorg voor minderjarigen (<21 jaar) verbiedt, maar nadrukkelijk conversietherapie toestaat.

Verder bevat het artikel nog wat achtergrond over andere wetten die spelen deze conservatieve staat. Die helaas niet heel bijzonder zijn voor een staat waar er een evangelisch ultra conservatief regime de scepter zwaait.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Waarschuwing: inhoud is uiterst T-onvriendelijk! West Verginia nieuwe T wetgeving

Bericht door Esther78 »

Het wordt steeds beroerder in de US...

Ik vind de polarisatie best schokkend. Temeer omdat ik vind dat ik geen vlieg kwaad doe in mijn hoedanigheid.
Ik vraag me af waarmee dit eindigt.