Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door Laura2021 »

Titel boek: Meisje van Mars
Auteur(s): Anna Woltz / Vicky Janssen
ISBN: 9789045112930

Titel boek: De Weg naar mijzelf
Auteur: Nora Monsecour
ISBN: 9789401461047

Titel DVD: The Danish Girl
Jaar: 2015
EAN: 5053083063665
Groetjes Laura :hbeat:
wolvster
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door wolvster »

Goed topic!

Deze boeken heb ik tot nu toe gelezen die over het onderwerp gaan of een transgender hoofdpersoon hebben, non-fictie en fictie.

Titel boek: Gloei
Auteur(s): Edward van de Vendel

Titel boek: You and your gender identity
Auteur(s): Dara Hoffman-Fox

Titel boek: Antiboy
Auteur(s): Valentijn Hoogenkamp

Titel boek: Welkom bij de club
Auteur(s): Thomas van der Meer

Titel boek: Pageboy
Auteur(s): Elliot Page

Titel boek: De geschiedenis van mijn seksualiteit
Auteur(s): Tobi Lakmaker

Titel boek: Felix ever after
Auteur(s): Kacen Callender

Titel boek: Cemetery boys
Auteur(s): Aiden Thomas

Titel boek: Noem me Nathan
Auteur(s): Catharine Castro

Titel boek: Wolventijd
Auteur(s): Lysander Mazee

Titel boek: The house that whispers
Auteur(s): Lin Thompson

Titel boek: World running down
Auteur(s): Al Hess

Titel boek: Hell Followed With us
Auteur(s): Andrew Joseph White

Prentenboek: Jack (Not Jackie)
Auteur(s): Erica Silverman
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door Tanja »

Titel boek: Vrouw met ballen
Auteur: Fem Canes

Samenvatting:
Vrouw met ballen is een maatschappelijk relevante en confronterende pageturner waarin het onuitgesprokene wordt besproken. Over de eerste ontmoeting, de transitie en hun leven nadien. Het boek leest als een roman, met als dwingende verhaallijn de vraag: is onvoorwaardelijke liefde een keuze? ‘Mijn god. Wilde ik wel met een vrouw leven? En kon ik seks hebben met een vrouw? Het besef dat ik nooit meer tegen zijn mannelijke lichaam zou liggen, zijn geur zou ruiken en zijn meisje zou zijn…’ Carly Pellinkhof is motoren-tuner en heeft met Carly Motors een nationaal en internationaal succesvol bedrijf opgebouwd in de masculiene wereld van de autosport. Vrouw met ballen is het eerlijke en onthullende verhaal van Fem Canes over haar leven met Carly, die na verwoede pogingen zijn transgenderidentiteit geheim te houden uiteindelijk aan Fem opbiecht zich vrouw te voelen.Dit boek gaat over de schok, het verlies, hun verdriet, de (gender)worstelingen, hun hoogte- en dieptepunten en de reacties van de buitenwereld op Carly’s transitie. Fem Canes laat geen vraag onbeantwoord, ook niet aan zichzelf.



Titel boek: Transformatie in een relatie
Auteur: Marlies de Koster

Samenvatting:
Deze indrukwekkende autobiografie laat zien hoe de twee totaal verschillende werelden van Paul en Marlies samenkomen in één persoon. Na jarenlange geheimhouding lukt het Paul op een gegeven moment niet langer om haar gevoelens te onderdrukken. Ze besluit haar vrouw en kinderen te vertellen dat ze zich vrouw voelt. Niet veel later wordt pijnlijk duidelijk hoe heftig dit interne conflict is. Na een ziekenhuisopname volgt een noodgedwongen openbaring in een klein, Zeeuws dorp. Paul transformeert voor de buitenwereld naar Marlies en de relatie met haar vrouw en kinderen verandert mee. De openbaring levert veel angst en spanning op, maar maakt uiteindelijk plaats voor trots en verlichting. De boodschap van Marlies is helder: “Hoe moeilijk het ook is: wacht niet te lang met het uitten van je ware gevoelens.” Daarnaast geeft Marian, de vrouw van Paul/Marlies, een kijkje in haar leven in de fase voor en na de openbaring. Door de transitie van haar partner komt Marian in een rollercoaster van emoties terecht. Ze staat voor moeilijke, levensbepalende keuzes. Het verwerkingsproces van Marian en dat van de kinderen lopen niet gelijk met die van Paul/Marlies, wat leidt tot de nodige spanningen en problemen. “Je kunt meer aan dan je denkt. Wees eerlijk naar elkaar en naar jezelf en praat met elkaar over je diepste gevoelens”, is haar boodschap.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door Dawn »

Moest diep zoeken in mijn geheugen en wat Google gebruiken, hier is uit 1991 en in het Engels de link naar:

Stephanie: a girl in a million

https://www.transformation.co.uk/pages/ ... #chapter_0
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door Dawn »

Voor de duidelijkheid ik heb deze site alleen gepost vanwege het boek! Alle commerciële zaken op andere pagina’ s zag ik pas daarnet en sta ik buiten.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door Irene_de_Vreede »

Renate Stoute - Uit een oude jas vol stenen
Irene
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door Matijs »

Titel boek: Joël
Auteur: Carry Slee
Genre: Young Adult
Samenvatting: Een verhaal over drie vriendinnen die ieder op hun eigen manier omgaan met de onverwachte dood van hun vriendin. Terwijl ze op zoek is naar antwoorden, komt Eva erachter dat sommige dingen beter geheim kunnen blijven!

Titel boek: Jongensdroom
Auteur: Lorna Minkman
Genre: Young Adult
Samenvatting: De 17-jarige David gaat al sinds zijn veertiende als jongen door het leven, maar hij heeft het lichaam van een meisje. Als hij midden in het schooljaar naar een ander dorp verhuist, komt hij in een nieuwe klas terecht. Durft hij zijn geheim te vertellen?
###
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door Matijs »

Titel film: Boys Don't Cry
Productiejaar: 1999
Met: Hilary Swank
In Falls City is Brendon Teena een populaire nieuwkomer. Het gaat hem voor de wind: hij is een van de jongens en begint een relatie met de plaatselijke schoonheid Lana. Maar 1 ding is hij iedereen vergeten te vertellen: hij is geen man.....Als Brandons vrienden het geheim ontdekken, wordt zijn leven een hel, vol verraad, vernedering, verkrachting en uiteindelijke moord. (Waargebeurd verhaal)
###
wolvster
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Boeken & DVD's onderwerp Transgender

Bericht door wolvster »

Titel boek: The Passing Playbook
Auteur(s): Isaac Fitzsimons