Onderzoek naar transgender personen en behoud van werk - rol van de bedrijfsarts

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
bedrijfsarts
Gast

Onderzoek naar transgender personen en behoud van werk - rol van de bedrijfsarts

Bericht door bedrijfsarts »

Beste Lezer,

Als arts in opleiding tot bedrijfsarts weet ik hoe belangrijk werk is. Ik doe daarom een interview-onderzoek naar het behoud van werk bij transgender personen. Ik ben op zoek naar transgender personen met werk (> 20 jaar) die minder dan 2 jaar geleden hun transitie hebben afgerond*. Spreek dit u aan en wilt u graag deelnemen of meer informatie klik dan op de link.

https://radboudumcelg.limesurvey.net/493477?lang=nl

*de term ‘afgerond’ ligt genuanceerd, omdat dit een lopend proces kan zijn, waarbij iemand later nog beslist dat het proces niet volledig afgerond is. Het is voor het onderzoek belangrijk dat een deelnemer op het moment van deelname kan terugkijken naar een ‘afgerond’ proces voor dat moment.

Met vriendelijke groet,
Lidewij de Vries, arts in opleiding tot bedrijfsarts.
Gebruikersavatar
Stephanie66
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2022, 11:03
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij / haar
Locatie: Roermond

Re: Onderzoek naar transgender personen en behoud van werk - rol van de bedrijfsarts

Bericht door Stephanie66 »

Hoi Lidewij,
misschien een beetje laat, en niet helemaal wat gevraagd wordt, maar ik meld me toch even.

Ik ben een jaar geleden als 56 - jarige uit de kast gekomen als M2F. Vanaf het begin heb ik geweldige steun van mijn bedrijfsarts, die precies het juiste is. ( Dit was ook nieuw voor hem )

Ik moet helaas 2,5 jaar wachten op mijn transitie, en probeer in de tussentijd mijn sociale transitie vorm te geven.

Zoals gezegd, niet wat gevraagd wordt, maar misschien heb ik een paar dingen die interressant zijn voor jou.

Vanwege leeftijd heb ik veel "levenservaring" ( in de verkeerde, mannelijke rol ).
Ik weet niet goed hoe het wel moet, maar wel hoe het niet moet.
Perfect contact met de bedrijfsarts.
Ik schijn goed te kunnen vertellen / uitleggen. ( vroeger vaker geinterviewd ).
In zijn algemeen ben ik best wel een interressante case, al zeg ik hetzelf. 56 jaar doen alsof ik een man ben, en nu eindelijk, veel te laat, uitkomen voor wie ik ben. En daar komt heeeeel veel bij kijken.

Kijk maar of je hier iets mee kunt.

In elk geval heel veel succes,

liefs,

Stephanie.