Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Progesteron studie

Bericht door Dawn »

Top voor je Michelle!!
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Amber Vlinder »

Dag lieve meiden,

Hebben jullie ook last gehad van het niet leverbaar zijn van utrogestan? Dat heeft bij mij wel bijna 8 weken geduurd. Mijn laatste voorraadje ben ik toen niet meer elke dag gaan innemen waardoor ik er iets langer mee kon doorgaan.
In het begin was er geen negatief effect, maar naar 5 a 6 weken werden mijn borsten wat zachter. De omvang zelf nam gelukkig niet af. En nu mogen de dames weer wat aansterken.

Heeft een van jullie wel eens wat gemerkt bij minder inname; vrijwillig of onvrijwillig?

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Progesteron studie

Bericht door Marije »

Mijn apotheek heeft het uit Duitsland laten komen. Inmiddels weer leverbaar gelukkig. Geen verstoringen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Progesteron studie

Bericht door Esther91 »

Amber Vlinder schreef: 29 nov 2023, 21:05 Dag lieve meiden,

Hebben jullie ook last gehad van het niet leverbaar zijn van utrogestan? Dat heeft bij mij wel bijna 8 weken geduurd. Mijn laatste voorraadje ben ik toen niet meer elke dag gaan innemen waardoor ik er iets langer mee kon doorgaan.
In het begin was er geen negatief effect, maar naar 5 a 6 weken werden mijn borsten wat zachter. De omvang zelf nam gelukkig niet af. En nu mogen de dames weer wat aansterken.

Heeft een van jullie wel eens wat gemerkt bij minder inname; vrijwillig of onvrijwillig?

Lieve groet,
Amber
Grote drama, ben inderdaad 2 maanden bezig geweest om het te krijgen. Ik heb vaginale capsules gehad die ook rectaal gebruikt konden worden, maar gezien het feit dat ik net de srs heb gehad heb ik daar voorlopig even niks aan. Net voor de operatie heeft de apotheek mij 2 doosjes uit de noodlevering gegeven, die kwamen uit Polen. Dit geintje heeft me trouwens ook nog eens 80 euro extra aan eigen bijdrage gekost.

Al met al ben ik de hele Nederlandse zorg best een beetje zat, ik heb ook andere medicatie en bijna bij elke bestelling is er wel drama. Ben daarom nu ook overgestapt naar een nieuwe apotheek en die geeft me de ruimte om mijn eigen ijzeren voorraad aan te leggen, want de leveranciers hebben die voorraad nog steeds niet.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Progesteron studie

Bericht door Marije »

Esther91 schreef: 30 nov 2023, 00:09 Grote drama, ben inderdaad 2 maanden bezig geweest om het te krijgen. Ik heb vaginale capsules gehad die ook rectaal gebruikt konden worden,
Via GenderGP? Die vaginale wil ik ook nog eens proberen. Het zal ook wel niet zo heel lang meer duren voordat we 't gewoon via de Endo kunnen krijgen, maar ze blijven de beslissing maar voor zich uitschuiven.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Amber Vlinder »

Dag lieve meiden,
Marije schreef: 29 nov 2023, 21:50 Mijn apotheek heeft het uit Duitsland laten komen. Inmiddels weer leverbaar gelukkig. Geen verstoringen.
En ik met mijn onschuldige blauwe ogen en lange blonde haar maar denken dat het dan ook meteen nergens verkrijgbaar zou zijn.
Dank je lieverd want nu weet ik waar ik ze de volgende keer op moet wijzen; moet het toch zelf betalen.

Heb nu trouwens wel een voorraadje want toen ik de endo nieuwe receptjes voor oestrogel en utrogestan had laten sturen, wist toen nog niet dat utrogestan niet leverbaar was, gaf de apotheek aan dat ze die voor utrogestan niet hadden ontvangen. Mijn endo heeft toen opnieuw een recept gestuurd...
En ja, je raad het denk ik al wel, toen het spul weer leverbaar was kreeg ik snel na elkaar 6 doosjes utrogestan. Ik zeg niks, en bedankt...

@Esther, meid, ik vraag me trouwens af of de vaginale versie wel voor ons gaat werken. Heeft iemand dit wel eens aan de endo gevraagd? Niet dat ik het zelf zou gaan gebruiken want ik vind de pilletjes prima.

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Progesteron studie

Bericht door Marije »

Hier ook blauwe ogen en lange blonde highlights... maar gewoon mazzel met de apotheek. Afgelopen week belde ik met de vraag of het weer leverbaar was want mijn voorraad was bijna op. Ja hoor! Was het antwoord. En ze zouden het vast bestellen terwijl ik bij GenderGP mijn recept zou regelen dan was het er maar vast. Service met een hoofdletter S!!

Ik ga nu een beetje op eieren lopen maar de 100mg capsules kun je ook vaginaal innemen, alleen niet met een neo-vagina. Voor ons werkt het beste om het rectaal toe te dienen. Mijn informatie komt van reddit en een website over menopauze. De 200mg capsules zijn schijnbaar hetzelfde als de 100mg capsules.

Iemand gaf op reddit ook een tip om er met een punaise een gaatje erin te prikken voordat je 'm toedient.

Let op: deze informatie is allen gebaseerd op "hear say" en reddit. Omdat ik via GenderGP ga heb ik geen bloedwaarden, ik kan alleen zeggen hoe ik me voel en vertellen wat er met mijn lichaam is gebeurd sinds ik met de progesteron begonnen ben.

Voor mijn gevoel is mijn algehele vetverdeling vervrouwelijkt inclusief mijn bovenbenen en mijn heupen. Vanmorgen ben ik wezen zwemmen en ik ben waarschijnlijk de enige vrouw in het zwembad die blij is dat het vet van haar bovenbenen een beetje uit haar badpak blubbert en dat ze heen en weer schudden als ze loopt.

Ik heb geen bloedwaarden van de progesteron en ik ben ook met progesteron begonnen in exact dezelfde week als mijn SRS dus misschien heeft het helemaal geen effect en was het ook gewoon anders gebeurt en komt het omdat ik van de t-blokkers af ben.

Andere "bijwerkingen" heb ik wel zoals een ongelofelijke craving voor chocola en het is sowieso lastiger om op gewicht te blijven.

Mijn borsten zijn vol, rond en stevig... mij hoor je niet klagen.

Misschien moet ik toch mijn huisarts eens vragen voor bloedwaarden of iets geduld hebben totdat mijn endo het gaat voorschrijven. Het afgelopen halfjaar is gewoon mega druk geweest en ik heb ook weinig tijd gehad om er over na te denken.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Amber Vlinder »

Hoi Marije,

Bedankt voor de info. Vind de pilletjes eigenlijk best wel prima, en die doen hun werk.
Zodra ik mijn endo spreek zal ik hem wel vragen wanneer ze nu de beslissing gaan nemen want hij is de projectleider en meestal best wel open.

Lieve groet,
Amber
Fleurvdberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2021, 21:21
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Progesteron studie

Bericht door Fleurvdberg »

Marije schreef: 12 jun 2023, 12:59 Volgens mij is 200mg redelijk standaard, ook in de USA. Bij mij worden de dames ook voller, maar bungel ik tussen een B en een C. Ik moet de 28e weer naar het Maasstad en ga daar ook weer zeuren...
Hi Marije, heb je al nieuws van het Maasstad? Ik zit daar ook maar toen ik er vorig jaar naar vroeg was het gelijk nee. Wellicht zijn de inzichten nu veranderd?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Progesteron studie

Bericht door Marije »

Nee, nog niks. Mijn volgende afspraak is in juni... wie weet is er dan nieuws.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: