Handtekening

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Jack00
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2023, 18:14
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Handtekening

Bericht door Jack00 »

Hallo,
Volgende week heb ik een gesprek voor mn deskundige verklaring en ben benieuwd naar ervaring van anderen. Vroeg me ook af of ik mn handtekening kan wijzigen als ik mn paspoort&geboorte akte wijzig.

hartelijk dank
jack
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8028
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Handtekening

Bericht door Emma »

Hoi @Jack00,

Je handtekening kun je altijd wijzigen. Het enige wat je in de gaten moet houden is dat als je iets echt officieeels moet tekenen (bijvoorbeeld bij een notaris) dat de handtekening die je zet overeenkomt met wat er op het ID bewijs staat dat je overlegt. Dus het krijgen van een nieuw ID bewijs is een perfect moment om een nieuwe handtekening te kiezen.

Verder ben je vrij om te tekenen zoals je wilt. Stel je krijgt een nieuw arbeidscontract en je ondertekent het met een eigen interpretatie van het silhouet van Mickey Mouse, dan zullen ze heus wel vragen of dat jouw handtekening is, maar als je dan antwoordt dat dat zo is is het klaar. Heeft natuurlijk wel invloed op je kans door je proeftijd heen te komen ;) Het belangrikste is dat je iets doet dat een ander slecht na kan maken. Je mag dus best een kruisje als handtekening gebruiken, maar ga maar eens bewijzen dat iets dat met een kruisje is ondertekend, niet door jpu is ondertekend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Handtekening
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]