mastectomie in het UMCG

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Ivanhtng
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2020, 22:13
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Beijum

mastectomie in het UMCG

Bericht door Ivanhtng »

Hallo,
Ik sta sinds vorige maand op de wachtlijst van de mastectomie.
Nu heb ik een paar vragen:
1. Heb je veel pijn na de mastectomie?
2. Mag je gelijk naar huis
3. Wat kan je wel en niet aan qua kleding?
En last one
4. Was of is jullie wachtlijst ook zo lang?

Alvast bedankt

Groetjes Ivan
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: mastectomie in het UMCG

Bericht door Josh »

1. Viel voor mij reuze mee, maar iedereen is anders. Ik vond het meer oncomfortabel. Kan met paracetamol wel af. Ik kreeg in de 2e week van mijn herstel COVID en dat vond ik vele maler erger dan het ongemak van de mastectomie, dus ja..
2. Ik heb mijn mastectomie bij Dr. van Loenen gehad dus ik weet niet welke procedures UMCG hanteert, maar voor mij was het dezelfde dag naar huis/hotel (moest dichtbij zijn de 1e nacht bij de kliniek).
3. Pyjama shirts met knopen. En ook een paar overhemden aanschaffen als je die nog niet hebt. Je mag namelijk minimaal 6 weken je armen niet boven je hoofd doen dus t-shirt aantrekken is lastig. Ikzelf ben nu pas met 5 maanden weer begonnen met armen boven mijn hoofd te doen (ivm mijn littekens niet te willen uitrekken). Hoodies met rits zijn handig, comfortabele jogging broeken.
4. Ja, overal zijn de wachtlijsten flink opgelopen denk ik. Voor mij ging het in verhouding nog snel (1 jaar vanaf intake tot operatie), maar na mij was de wachtlijst al erg groot geworden.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)