Diagnose in Duitsland: hoeveel gesprekken?

Psychologen en procedures
September
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2024, 07:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die diens

Diagnose in Duitsland: hoeveel gesprekken?

Bericht door September »

Hoi,
Ik heb een psycholoog in Duitsland gevonden die mijn diagnostiek wil doen. :dance: :dance: Ben non binair geboren in vrouwenlijf en wil na diagnose een dubbele mastectomie en verder niks voorlopig.
Nu vraagt de verzekering om een kostenraming en behandelplan. Wie kan me een schatting geven hoeveel gesprekken een Nederlandse psycholoog voert tbv diagnostiek als je verder geen onderliggende problemen hebt? En hoe ziet een behandelplan er uit als je nog niet eens kennis hebt gemaakt? Verzekering betaalt deel kosten gebaseerd op wst het gemiddeld.in Nederland kost maar kan me niet vertellen wat het gemiddeld in NL kost, vandaar de vraag over hoeveelheid sessies. Ben ook erg benieuwd wie mij is voorgegaan en een Duits diagnostisch traject heeft gehad en vergoeding heeft gekregen. Bedankt voor al jullie advies. Uiteraard heb ik de verzekeraar al de oren van de kop gevraagd.
Tina32
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jan 2024, 13:19
Gender: Trans MtF

Re: Diagnose in Duitsland: hoeveel gesprekken?

Bericht door Tina32 »

Hoi!
Wat fijn dat je een traject in Duitsland kan lopen! Zal ik je mijn behandelplan, en kosten die ik tot nu toe heb gemaakt bij Psytrans toe sturen via PM?
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Diagnose in Duitsland: hoeveel gesprekken?

Bericht door DominiqueB »

Ik ben nog bezig en weet al wel de uitslag, Na de intake waren ze er bij mij al uit en dus verwacht ik dat het er 3 + second opinion wordt.
Dat is het minimum zo ver ik weet. maar het is ook per persoon verschillend hoeveel je nodig hebt.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren
September
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2024, 07:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die diens

Re: Diagnose in Duitsland: hoeveel gesprekken?

Bericht door September »

Heel graag!! Dank je wel!!
Tina32
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jan 2024, 13:19
Gender: Trans MtF

Re: Diagnose in Duitsland: hoeveel gesprekken?

Bericht door Tina32 »

Ik heb je de documenten toe gestuurd :)