Klinieken niet DI?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
jj_079
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2024, 18:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hun

Klinieken niet DI?

Bericht door jj_079 »

Hoi iedereen,

Ik ben 16 jaar (bijna 17) en zit momenteel ongeveer 9 maanden aan de testosteron.
Mijn psycholoog vertelde me, aangezien ik aangaf graag mastectomie te willen, om onderzoek te gaan doen naar klinieken en chirurgen voor waar ik graag naartoe zou willen.
Nu heb ik een lijstje doorgekregen:
- MC Bloemedaal
- Medisch kliniek Velzen
- VUMC Amsterdam
- Gender Clinic (moet via VU ivm geen samenwerking met Youz)
(Radboud valt af ivm lange wachttijd)

Nu heb ik onderzoek gedaan maar er zijn een paar dingen waar ik tegenaan loop:
Ik heb hele specifieke wensen voor mijn operatie, en ik vraag me af of er chirurgen zijn in Nederland die hier ervaring mee hebben, aangezien ik geen resultaten kan vinden. Mij lijkt een operatie als donut procedure/fishmouth/peri-areolar het fijnst aangezien ik liever geen tepeltransplantatie wil. Ik heb een redelijk kleine cupmaat (niet klein genoeg voor keyhole waarschijnlijk) dus ik denk dat ik hiervoor wel in aanmerking zou kunnen komen.
Nu kan ik alleen geen informatie vinden van klinieken/chirurgen die dit eerder hebben gedaan die ook nog eens onder de 18 opereren en onder verzekering valt.

Weet iemand hier meer over? Informatie over het Buitenland mag ook.

Groetjes!
☆------☆
07-09-'21: Intake Youz Zaandam
06-12-'21: Wachtlijst VU (n.v.t.)
07-07-'23: Naam- en geslachtswijziging
31-05-'23: Start testosteron
Tina32
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jan 2024, 13:19
Gender: Trans MtF

Re: Klinieken niet DI?

Bericht door Tina32 »

Hoi!

Ik heb zelf geen ervaring met enig van de doctoren, maar is het misschien een idee om een mailtje te sturen naar de 4 klinieken met de vraag of ze je willen behandelen met de behandeling die jij wil? Trouwens zelf zou ik het liefst niet in een groot ziekenhuis behandeld willen worden vanwege een verhoogd risico op ziekenhuisbacteriën, maar het ligt helemaal aan jouw.
Misschien is het hiernaast interessant om naar de inspectie rapporten van de verschillende klinieken te kijken (https://toezichtdocumenten.igj.nl/) om te checken of hier niet iets ergs zorgwekkends tussen zit :)

Groetjes,
Tina
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Klinieken niet DI?

Bericht door San(ne) »

Ik heb DI gehad bij MC Bloemendaal. Ik kon echter ook buttonhole kiezen. Hierbij is geen sprake van vrij tepeltransplantaat, maar blijft de tepelsteel (zenuwen) intact. Dit is echter geen garantie dat je geen gevoel verliest, maar de kans is wel groter dat het gevoel behouden blijft dan bij tepeltransplantaat.
Het is echter wel een vorm van DI, dus de littekens zijn gelijk.

Verder doet MC Velzen liever geen DI, alleen als het echt niet anders kan. Ik heb geen ervaring met hen verder. De chirurg heet Kanhai. Er is op Reddit 1 resultaat van hem te vinden met de lollipoptechniek: https://www.reddit.com/r/TopSurgery/s/MzYIPmnrbi

Beide zijn privéklinieken en worden alleen vergoed met een restitutiepolis (of bepaalde combinatiepolissen, goed uitzoeken).

Ik weet niet zeker of ze ook onder 18 opereren. Je kan ze dat vragen per mail bijvoorbeeld.
milokoldenhof
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 nov 2023, 13:40
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij die

Re: Klinieken niet DI?

Bericht door milokoldenhof »

Gender clinic zegt op hun site deze procedures te doen je kan altijd even bellen :)) en hun wachtlijst is kort
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Klinieken niet DI?

Bericht door sammy »

Ik ben bij de genderclinic geopereerd. Ik had wel DI. En geen idee hoe het zit met personen onder de 18. Maar de chirurgen doen meer dan alleen DI. En als jij een specifieke wens hebt, is dit te bespreken met de chirurg. Ze staan voor heel veel open. Ik heb resultaten gezien van batwing, /fishmouth en donut.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die