Coming out

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Coming out

Bericht door Jeste »

Het heeft wel zo'n 15 tot 20 jaar geduurd. Het was lange tijd erg verwarrend voor mij. Gendercreativiteit of iets als non-binair was in die tijd ook nog veel onbekender. Daardoor hield ik het vaak verborgen en probeerde ik een, om het een beetje misplaatst te schrijven, normaal leven te leiden. Uiteindelijk ging dat niet meer, maar toen was ik al 37.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Steffi
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: Coming out

Bericht door Steffi »

Rond een jaar of 6 wist ik ook al wel dat ik anders was maar ik kon er niets mee. Daarom ben ik toen aan het overcompenseren gegaan en probeerde extra stoer te zijn. Zo ben ik mijn jeugd door gekomen tot aan mijn 28ste de denk ik zo. Toen trok het niet meer heb aan mijn ouders verteld hoe ik mij voelde. Met veel onbegrip van hun leef ik nu verder, binnenshuis Senna, buitenshuis als man. Hoelang dit nog goed gaat weet ik niet maar ik heb niet echt de kracht meer om tegen het sociale stigma te vechten. Het liefst zou ik mij meer als Senna willen uiten maar dat gaat niet echt. Ben op dit moment erg bezig met het vinden van een levenspartner waarbij ik mijzelf kan zijn maar dat is ook niet makkelijk. De tijd zal het leren hoe nu verder te gaan.