Besloten praatgroep

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Alex(a)
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2023, 16:21
Gender: ———

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Alex(a) »

Dank je voor je reactie.
Fijn, ik kom graag.

Breda is zeker geen probleem. Ik kom uit de drechtsteden, dus dat ik voor mij om de hoek.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Eva »

Ik stuur je morgen een PB :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eloise
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2023, 18:44
Gender: Genderqueer

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Eloise »

Bestaat dit initiatief nog? Dan blijf ik graag op de hoogte :hbeat:

:romance-lips: :romance-lips: :romance-lips: :romance-lips: :romance-lips:
Vandaag ben ik in behoorlijk vrouwelijke kledij en met mascara de deur uit gegaan. Strakke spijkerbroek en een naveltruitje, wel met jas eroverheen. Geen sokken maar in plaats daarvan kousen, dat kon je net zien in mijn sneakers. Ik heb op een parkeerplaats langs de snelweg even buiten de auto een colaatje gedronken zonder jas. Dat voelde spannend, maar niet echt als een bevrijding. Het was geen rustig moment, ik had toch veel angst om herkend te worden. Het was best koud :D toch wilde ik precies in alleen dat naveltruitje in het openbaar zijn. Nu achteraf terwijl ik dit intype ervaar ik toch wel een beetje een bevrijding en trots.

Vervolgens het plan opgevat om dan maar eens naar een bijeenkomst ofzo te gaan. Op de coc-agenda die ik googelde (https://switchboard.coc.nl/agenda/) zag ik wel wat bijeenkomsten. Vanwege het tijdstip en de lokatie viel mijn oog op de Queermibo in Bierproeverij Davo in Deventer. Beetje onopvallende oogschaduw en lippenstift opgedaan en toen kwam de realisatie dat de bijeenkomst in een openbare gelegenheid is. Tegenwoordig maakt iedereen gezellig foto's en deelt die vervolgens met de hele digitale wereld. Dus als ik mijzelf nog niet wil outen moet ik niet naar zoiets toe. Theoretisch kan je dan als je oude gender gaan, maar dan is het nog steeds een gelegenheid waarbij ik op dit moment niet op facebook wil staan. Of zijn het laffe excuses? Dat weet ik niet, een ander ding is dat bierliefhebberij bij mij niet meteen vrouwelijkheid en kwetsbaarheid oproept.
:romance-lips: :romance-lips: :romance-lips: :romance-lips: :romance-lips:

Ik heb deze uitgebreide toelichting geschreven omdat anderen zich er mogelijkerwijs in herkennen en zelf ergens een goede ervaring hebben, met een besloten bijeenkomst. Zou iedereen (die dat wil natuurlijk?) goede of slechte ervaringen willen delen? Beslotenheid, privacy, groepsgrootte, open voor nieuwelingen die zoeken, ruimte voor twijfel, mensen hun eigen tempo gunnen, tijd en ruimte voor echte gesprekken, leeftijd van de bezoekers, kleding, kleedruimte, bereikbaarheid en parkeren, is een eventuele looproute veilig, afstand is voor het meeste van Nederland geen probleem.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Eva »

Je hebt een PB, @Eloise :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Marina_ae
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19
Gender: Transgender
Locatie: Achterhoek

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Marina_ae »

Hoi Eloise,
In Deventer is de groep LHBTI+ FaceIt een veilige optie, in een 'eigen' ruimte. Zij houden bijeenkomsten waar iedereen welkom is.
Te vinden op Facebook, en via de website van COC Deventer: KLIK HIER
(misschien kom ik je 26 jan 2024 daar wel tegen?)
Gebruikersavatar
Marina_ae
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19
Gender: Transgender
Locatie: Achterhoek

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Marina_ae »

Eloise schreef: 30 dec 2023, 20:04[...] Zou iedereen (die dat wil natuurlijk?) goede of slechte ervaringen willen delen? Beslotenheid, privacy, groepsgrootte, open voor nieuwelingen die zoeken, ruimte voor twijfel, mensen hun eigen tempo gunnen, tijd en ruimte voor echte gesprekken, leeftijd van de bezoekers, kleding, kleedruimte, bereikbaarheid en parkeren, is een eventuele looproute veilig, afstand is voor het meeste van Nederland geen probleem.
Ik noem ook Transgender Woerden. Daar ben ik als voormalig gastvrouw nog zijdelings betrokken. Het voldoet aan al jouw wensen. Rustig door meestal klein aantal bezoekers. Info op de website: transgenderwoerden.nl
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Laura2021 »

Mochten er mensen uit Almelo of nabij, ik zou graag een besloten groep in Almelo op willen starten om ervaringen uit te wisselen, daar is nu volgens mij nog niets, dus mochten er mensen interesse hebben stuur me een persoonlijk berichtje.
Groetjes Laura :hbeat: