MtF Kledingadvies

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

MtF Kledingadvies

Bericht door Mareijn »

Hallo allemaal

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op verschillende stijlen kleding. Het lijkt me fijn om mijn mannelijke bouw een beetje te neutraliseren en kleding te kopen die meer vrouwelijke vormen accentueren. Ik heb nog niet zo veel algemene tips gevonden op internet waar je op kan letten, behalve dat ik een keer heb gelezen dat je het best a-lijn jurken kan kopen. Maar daar blijft het bij. Waar letten jullie op? Hebben jullie tips?
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: MtF Kledingadvies

Bericht door Irene_de_Vreede »

Experimenteren is denk het beste advies. Neem een vriendin mee en ga shoppen, gewoon passen en zien wat staat, en wat niet. Gun jezelf ook af en toe een miskoop, hoort er allemaal bij. Advies koop setjes, die fout maakte ik vroeger nog wel dat ik een leuke rok kocht waar ik niks bij had dat ik erop kon dragen bijvoorbeeld.
Irene
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2958
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: MtF Kledingadvies

Bericht door Marica »

Net wat Irene al zegt, ga lekker shoppen/kleding passen met een vriendin. Ik heb dat ook gedaan nadat ik mijn mannelijke kleding had gedoneerd. Lekker met mijn vrouw kleding shoppen. Nu weet ik mijn vrouwelijk maat en shop ik zelfstandig. Online en offline. Hunckemuller bied goede service en stap daar eens naar binnen voor een goed passende bh. Ze hebben alles al gezien, dus schaamte is nergens voor nodig als je een bh nodig hebt voor borstprotheses zolang je zelf nog geen borsten hebt. Been there got the t-shirt. Vrouwen die borstkanker hebben gehad en een borst kwijt zijn. Met een borstprothese heb je in ieder geval je voorgevel weer terug. Hoe fijn is dat voor je gevoel. Dus.......stap gewoon eens binnen en stel die vraag. Ze helpen je echt. En als je dan die borstprotheses hebt, en je die borsten onder je kleding ziet, geweldig toch?

De vrouwelijke vorm : brede heupen dus. Ja dat lijkt vrouwelijk, maar er zijn ook vrouwen die niet zo van die brede heupen hebben. A lijn jurken en rokken zijn in beide gevallen prima. Laat hormonen hun werk doen, misschien krijg je wel dikkere billen, en dat helpt ook natuurlijk. Maar ook hier geldt, heb geduld.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Marina_ae
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19
Gender: Transgender
Locatie: Achterhoek

Re: MtF Kledingadvies

Bericht door Marina_ae »

Het boekje 'onweerstaanbare outfits' van Marielle Veerbeek is een leuke start. Vol met tips!
KLIK HIER
Je kunt ook een (halve) dag naar haar toe.

enkele basistips:
-zorg voor een taille, of zorg dat het lijkt of je een taille hebt (heupen helpen)
-laat wat huid zien
-wees niet bang voor kleurtjes, patronen en structuur in je stoffen
CarlaJansen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: MtF Kledingadvies

Bericht door CarlaJansen »

Hier ben ik zelf geweest, leuke ervaring maar ik snap het nog niet altijd helemaal maar dat ligt aan mij:
https://translifestyle.nl/producten/com ... ies-vrouw/

En ik overweeg dit, heb al wel makeup cursus gedaan en ik heb het met Annelies hierover gehad:
https://www.make-upmatters.com/wat-wij- ... ijladvies/
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: MtF Kledingadvies

Bericht door Jeste »

Irene_de_Vreede schreef: 22 feb 2024, 18:01 Experimenteren is denk het beste advies.
Inderdaad. Daarbij is het misschien een goed idee om naar kringloopwinkels te gaan. Het kledingaanbod is daar ook nog eens zeer uiteenlopend.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.