Gezichts onharingscreme

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Argus
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2023, 17:42
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hij/Hem (Maakt niet uit)

Gezichts onharingscreme

Bericht door Argus »

Hey mensen,

Even een vraag. Laseren is op het moment te duur voor mij. Maar onharingscrème is best goedkoop. Kan je ontharingcrème op het gezicht gebruiken? Ik weet dat dit op zich tijdelijk is. Maar dan hoef ik me niet steeds te scheren wat ik vervelend vind. Als ik dit google dan vind ik geen antwoorden. Ik krijg alleen normale ontharingscreme voor mannen. Maar kan ik die veilig gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord/den


Mvg

Argus
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zou het niet doen, kans dat je huid erg gaat irriteren is groot en de kans dat het ontahren in het gezicht niet werkt is ook niet uit te sluiten.
Irene
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door DominiqueB »

Kun je niet een verwijzing krijgen ergens? dan kan het ook via de verzekering namelijk.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren
Gebruikersavatar
GirlyMe
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2024, 14:39
Gender: Genderfluid
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door GirlyMe »

Bestaat er geen ontharingscreme tegen gezichtsbeharing? Het stinkt trouwens wel, ontharingscreme!
Groetjes uit Brabant
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door Laura2021 »

Ik heb in het verleden ontharingscrème gebruikt maar ben er vanaf gestapt. In feite is het een chemische manier van verbranden en zodra het ook maar iets te lang op de huid zit ontstaan brandplekken is mijn persoonlijke ervaring. Het komt best kritisch. Zeker rond de ogen is dus zowiezo nooit aan te raden.
Mijn advies, en ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet maar ook al is het financieel onhaalbaar om te laseren, en ik spreek uit ervaring, waar een wil is is een weg, en die vind je echt wel. Het is maar 1x per 6 weken en ik sprokkel overal het geld vandaan om het te realiseren want het is dubbel en dwars waard. Uiteindelijk komt het aan op keuzes en prioriteiten stellen. Suc6.
Groetjes Laura :hbeat:
Gebruikersavatar
Argus
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2023, 17:42
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hij/Hem (Maakt niet uit)

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door Argus »

GirlyMe schreef: 21 mar 2024, 16:00 Bestaat er geen ontharingscreme tegen gezichtsbeharing? Het stinkt trouwens wel, ontharingscreme!
Dit vroeg ik mij dus af.
DominiqueB schreef: 21 mar 2024, 15:57 Kun je niet een verwijzing krijgen ergens? dan kan het ook via de verzekering namelijk.
Nope. Omdat ik ook een depressie door een trauma heb en ADHD. Word dat ik een vrouw wil zijn niet serieus genomen. Want ze gooien het bovenop de psychische problemen. En daar moet ik maar eerst aan werken.(Intussen nog steeds aan het wachten bij de GGZ). Dit betekend dat ik geen verwijzing kan krijgen hiervoor bij de huisarts of de verzekering want ik val niet onder de doelgroep daarvoor.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door Emma »

De huid van je gezicht is te dun en te kwetsbaar voor ontharingscreme. Echt niet doen dus!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door Frederieke »

Emma schreef: 24 mar 2024, 18:00 De huid van je gezicht is te dun en te kwetsbaar voor ontharingscreme. Echt niet doen dus!
Inderdaad!

Je krijgt heus maar één gezicht in je hele leven en als je het op deze manier naar de knoppen helpt, heb je daar de rest van je leven verdriet van. Niet doen dus!

#BadIdea #Don't

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Gezichts onharingscreme

Bericht door Alice »

Misschien is dít iets voor je om te gebruiken ,

https://harmonylife.nl/epil-star-haargr ... et-lichaam

https://www.bol.com/nl/nl/p/kalo-spray- ... 008610755/

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... ent=Overig
Zelf ooit gebruikt, verminderd merkbaar de haargroei (na eren tijdje smeren). Stop je dan gaat de haargroei weer opgang komen
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.