Mascetomie herstel

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
DVA
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:57
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Hij/hem

Mascetomie herstel

Bericht door DVA »

Ik heb afgelopen maandag een Dubbele Incisie gehad
bij van Loenen.

Ik was wel benieuwd hoe het herstel een beetje was verlopen bij anderen die deze operatie ook gehad hebben . Het zal natuurlijk verschillen per persoon .

Maar wanneer je weer kunt autorijden of op je zij kan slapen en je weer langzaam wat kan gaan trainen at the gym.

🙏🏼
wolvster
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mascetomie herstel

Bericht door wolvster »

Gefeliciteerd!
Van Loenen vertelde dat ik nadat de drains eruit waren ik weer op mijn zij mocht slapen, maar ik heb dat nog een week of 3 niet gedaan. Voelde te spannend.
Autorijden heb ik echt lang niet gedaan. 6 weken. Maar ik heb de auto dan ook niet dagelijks nodig.
Qua sport; eerst lekker gaan wandelen!
Pas na 12 weken weer rustig in de sportschool dingen opbouwen.
DVA
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:57
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Mascetomie herstel

Bericht door DVA »

wolvster schreef: ↑25 mar 2024, 10:31 Gefeliciteerd!
Van Loenen vertelde dat ik nadat de drains eruit waren ik weer op mijn zij mocht slapen, maar ik heb dat nog een week of 3 niet gedaan. Voelde te spannend.
Autorijden heb ik echt lang niet gedaan. 6 weken. Maar ik heb de auto dan ook niet dagelijks nodig.
Qua sport; eerst lekker gaan wandelen!
Pas na 12 weken weer rustig in de sportschool dingen opbouwen.
Dankjewel voor je reactie Wolvster, belangrijke informatie 🙏🏼

Tot nu toe vind ik het meevallen . Eerste 5 dagen heeft iemand voor me gezorgd en nu gaat het wel eigenlijk.De uiteinden van mijn hechtingen zijn wat gevoelig, denk ook omdat de drains daar zaten en de binder zit gewoon strak maar het is zeker te doen.

B
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Mascetomie herstel

Bericht door San(ne) »

Ik heb na mijn mastectomie denk ik een maand op m’n rug geslapen. Daarna langzaamaan een soort van half op m’n zij. Was eerder te gevoelig.

Autorijden ben ik na 3 weken pas mee begonnen. Ik heb een oud bakkie dat wat zwaar schakelt en dat deed echt pijn, omdat ik dan mijn borstspier nodig had.

Ik heb veel gewandeld vanaf 2 weken post op en vanaf 6 weken ben ik weer begonnen met fietsen (eerst op hometrainer geprobeerd, paar dagen daarna rustig buiten op de mountainbike). Na 8 weken begonnen met mobiliteitsoefeningen, rustig stretchen boven hoofd etc (handen tegen de muur en rustig omhoog lopen met vingers. En “sneeuwengelen” op de grond. Elke dag wat verder.) Na 10 weken begonnen met dumbells, eerst zonder gewicht en nog niet boven mijn hoofd.
Na 11 weken was mijn mobiliteit weer dusdanig dat ik weer zwemtrainingen kon doen (borstcrawl).

Succes met het herstel en luister naar je lichaam. Pijn is niet goed. Dan weet je dat je te snel gaat.
DVA
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:57
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Mascetomie herstel

Bericht door DVA »

San(ne) schreef: ↑25 mar 2024, 19:56 Ik heb na mijn mastectomie denk ik een maand op m’n rug geslapen. Daarna langzaamaan een soort van half op m’n zij. Was eerder te gevoelig.

Autorijden ben ik na 3 weken pas mee begonnen. Ik heb een oud bakkie dat wat zwaar schakelt en dat deed echt pijn, omdat ik dan mijn borstspier nodig had.

Ik heb veel gewandeld vanaf 2 weken post op en vanaf 6 weken ben ik weer begonnen met fietsen (eerst op hometrainer geprobeerd, paar dagen daarna rustig buiten op de mountainbike). Na 8 weken begonnen met mobiliteitsoefeningen, rustig stretchen boven hoofd etc (handen tegen de muur en rustig omhoog lopen met vingers. En “sneeuwengelen” op de grond. Elke dag wat verder.) Na 10 weken begonnen met dumbells, eerst zonder gewicht en nog niet boven mijn hoofd.
Na 11 weken was mijn mobiliteit weer dusdanig dat ik weer zwemtrainingen kon doen (borstcrawl).

Succes met het herstel en luister naar je lichaam. Pijn is niet goed. Dan weet je dat je te snel gaat.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie . Fijne informatie 🙏🏼