AMC Amsterdam

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

AMC Amsterdam

Bericht door NaomiClareNL »

Vanochtend intakegesprek gehad voor bijstandsuitkering. De mevrouw met wie ik sprak zei dat ze een nichtje heeft die ook trans is. Dit nichtje is volgens haar bij het AMC in behandeling. Dit bleef ze ook rustig herhalen nadat ik meermaals geklaagd had over VUmc...

Dit doet mij dan hier het volgende vragen:
- wie doen er allemaal behandelingen "onder de pet", zonder er ruchtbaarheid aan te geven? Ik hoor Den Haag, Enschede en nu ook AMC in Amsterdam? Wie nog meer?
- heeft iemand hier eerder van gehoord en zo ja wat zijn de verhalen / ervaringen.

Indien je (persoonlijke) ervaringen (van jezelf of anderen) liever niet in het openbaar wilt delen dan kan dat natuurlijk ook door middel van een PB naar mij. Dat blijft uiteraard vertrouwelijk.

groetjes,
Naomi
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: AMC Amsterdam

Bericht door intrans »

Ik denk niet dat zij gelijk begonnen zijn bij alternatieve ziekenhuizen maar eerst een diagnose hebben moet vaststellen en vervolgens ergens anders verder behandeld zijn. Ik heb het namelijk geprobeerd om zonder vumc/pig geholpen te worden en alle ziekenhuizen/endocrinologen in Nederland vervolgens gemaild, maar allemaal wilde zij eerst een vastgestelde diagnose van een genderteam en de meesten gaven niet eens de behandeling of hulp.
Laatst gewijzigd door intrans op 18 sep 2013, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: AMC Amsterdam

Bericht door Venka »

Het PIG heeft een samenwerking met het Haga ziekenhuis dus alle transseksuelen die via het pig lopen gaan daar heen. Je kan ook zelf een endocrinoloog zoeken maar de meesten sturen je door naar het VUmc omdat daar de know how zit. Dat ik in Enschede een endocrinoloog heb gevonden komt door dr. Van Houten ( Den Haag) die bij het pig het m.s.t in Enschede heeft aangegeven dat daar 3 endocrinologen werken die ervaring hebben met transseksuelen maar niet met het voortraject. Dus in Enschede gebruiken ze de protocollen van Dr. Van Houten.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: AMC Amsterdam

Bericht door LauraB »

Als ik het mij goed herinner is en een paar jaar geleden op televisie een kleine docu in een programma, als Je zal het maar hebben, geweest over een FTM genderjongeren die zijn pubertijdsremmers via het AMC of in het AMC kreeg.

Heel lang geleden (meer dan 20 jaar) is ook op een van de nederlandse zenders een klein itempje geweest. Daarin werd gesproken over het gender team van het AMC. Ik weet dit nog vrij goed en zeker omdat ik toen zelf onder diagnoze van het IOI van het AMC stond en dacht kan ik een paar deuren verderop behandeling krijgen. Echter nooit door gegaan. De resultaten van het IOI gingen naar mijn eigen arts, die me wijs maakte dat ik me een mesje voelde omdat ik graag goed wilde kunnen zien. Pas later bleek dat het IOI aan mijn arts melde dat uit de onderzoeken aldaar geen diagnose kon worden gesteld; dus deed mijn eigen arts maar een graai in de grabbel ton, en trok daar bijna mijn dood vonnis uit. (wist hij veel, ghenderdysforie huh?)