Genderdysforen en religie

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Genderdysforen en religie

Bericht door Merel77 »

omg... strx ga ik hem nog invullen ook, nee toch? :lol:
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Genderdysforen en religie

Bericht door LauraB »

Ik heb de enquête doorgelezen, en weet niet of ik het wel kan invullen. Ik ben rooms katholiek geboren, er is nog jaren spraken geweest dat ik zelf actief in de kerk ging werken, maar ik ben door misstanden (geen misbruik) die ik zag gebeuren om me heen door het instituut er geheel mee gebroken. Ook zag ik hoe slechte uitwerking de oh zo goed bedoelde acties hadden, en maar blijven volhouden dat het zo goed is.Ik ben nog steeds gelovig, maar niet meer aan een instituut. Eigenlijk heb ik bij elke vraag, en dan bedoel ik echt vrijwel elke vraag, een antwoord die niet in de mogelijkheden staan. Ik denk wel dat ik buiten de gehele enquête om even contact met haar opneem.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Genderdysforen en religie

Bericht door Veronica »

LauraB schreef:Ik heb de enquête doorgelezen, en weet niet of ik het wel kan invullen. Ik ben rooms katholiek geboren, er is nog jaren spraken geweest dat ik zelf actief in de kerk ging werken, maar ik ben door misstanden (geen misbruik) die ik zag gebeuren om me heen door het instituut er geheel mee gebroken. Ook zag ik hoe slechte uitwerking de oh zo goed bedoelde acties hadden, en maar blijven volhouden dat het zo goed is.Ik ben nog steeds gelovig, maar niet meer aan een instituut. Eigenlijk heb ik bij elke vraag, en dan bedoel ik echt vrijwel elke vraag, een antwoord die niet in de mogelijkheden staan. Ik denk wel dat ik buiten de gehele enquête om even contact met haar opneem.
De reden dat ik wel in god geloof maar niet in de mensen die het overbrengen, ja ik ben ook rooms-katholiek.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Genderdysforen en religie

Bericht door Freetouch »

Ik geloof wel in god, maar niet in al zijn grondpersoneel...
“good enough”
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Genderdysforen en religie

Bericht door Janna »

Het is wel een opvallende vragenlijst. Een heel klein heel stukje over genderdysforie (eigenlijk niet eens inhoudelijk), een klein stukje persoonlijkheid en voor de rest geloofsvragen die erg gericht zijn op het christelijke. Volgens mij is religie wel breder dan dat. Wat ze precies wil aantonen is me volslagen duister. Objectief gezien dan.

Als ik het als 'ervaren' christen lees, dan kan ik er wat meer uithalen, maar vooral over de onderzoeker zelf. Volgens mij komt ze uit een behoudende kerk en is ze op zoek naar hoe het Godsbeeld van invloed is op het gedrag. MAar misschien vergis ik me wel, ik ben geen onderzoeker. :) Ik ga de lijst invullen en ben benieuwd naar de resultaten.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Genderdysforen en religie

Bericht door FAtham »

Jammer, heel Christelijk georiënteerd. Kom zelf uit de Joodse hoek dusch...eigenlijk voor mij niet in te vullen. Gemiste kans met zoiets.