pijnbestrijding bij elektrische epilatie

Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

pijnbestrijding bij elektrische epilatie

Bericht door Xandra »

Beste allemaal. Ben op zoek naar ervaringen van jullie met pijnbestrijding bij elektrische epilatie van het gelaat. Wegens zeer weinig voorkomend toxisch exantheem bij lasertherapie is de enige mogelijkheid voor mij elektrische epilatie van het gelaat. Nu 55 maal gehad en het lijkt of het steeds pijnlijker wordt. Slik twee uur voor de behandeling 1000mgr paracetamol maar dat helpt weinig. Ook Emla geprobeerd, het enige positieve effect is dat je het insteken van de naald niet voelt, maar de pijnlijke stroomstoot blijft hetzelfde. Graag jullie ervaringen.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: pijnbestrijding bij elektrische epilatie

Bericht door Anon20180501 »

Hai Xandra,

Je huid is natuurlijk na zoveel keer erg geïrriteerd zodat het steeds pijnlijker wordt. De huid een tijdje rust gunnen zou misschien de pijn de eerstvolgende keer kunnen verzachten maar dan begint de hele cyclus weer opnieuw natuurlijk.

Gwendolyn heeft er spijtig genoeg voor haar veel ervaring mee en kan je misschien wat bruikbare tips geven. Ik zelf zou eigenlijk de vorige keer de eerste keer elektrisch behandeld worden maar dat is uitgesteld tot a.s. Woensdag. Voor mij zal het nog niet zo erg worden zoals jij hier voorstelt maar toch ben ik door alle verhalen er zoveel wijzer op geworden dat elektrisch epileren veel pijnlijker blijkt te zijn dan laseren, wat ik af en toe al een hel vond.

Verstand op nul (mag voor mij geen probleem zijn) en beseffen dat het moet en niet anders kan en deze gedachten proberen te blijven koesteren. Lijkt me de enige manier om het tot het einde vol te kunnen houden.

Veel sterkte

Liefs Daniéla
mariena70
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:57
Gender: Trans MtF

Re: pijnbestrijding bij elektrische epilatie

Bericht door mariena70 »

het ligt er net maar aan wie je behandelt en hoe sterk de stroom er door heen gaat en hoeveel sec het duurt en je moet het niet elke week laten doen maar om de 2 weken ofzo want dan kan het gelaat wat herstellen.

mariena70
Gebruikersavatar
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: pijnbestrijding bij elektrische epilatie

Bericht door Hannah »

heb zelden last gehad van pijn , ging 2x perweek 2 uur. maar inderdaad is de spanning of frecuentiebelangrijk niet tehoog,in dien er bultjes vormen is de warmte of stroom tehoog en vormen zich blaasjes , niet goed voor de huid geeft beschadigingen en litteken vorming.goed op de reactie letten en eventueel minderen
Hannah
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: pijnbestrijding bij elektrische epilatie

Bericht door Yasmine »

Je zou aan je tandarts kunnen vragen of hij/zij je kan verdoven voor de epi behandelng. Ik heb hier zelf geen ervaring mee omdqt ik elektrische epilatie niet pijnlijk vond (alleen rond de lippen), maar ik weet dat er mensen zijn die die zich door een tandarts laten verdoven.