Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door jacqueline »

in zekere zin klopt het wel dat we uit de boot vallen. T hoort namelijk niet onder seksuele geaardheid. Helaas is onze groep te klein om echt ergens genoeg steun te krijgen. Voor alles is een stichting waarmee men collecteert langs de mensen.....niet voor transgenders. En geld is echt nodig als we wat willen bereiken. We zullen dus zelf de boer op moeten en vooral veel informeren. Begrip kweken bij de mensen zodat ook collectantes voor ons geld kunnen ophalen en met dat geld kunnen we iets doen.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door Venka »

Venus schreef:Ik heb de site van COC Twente-Achterhoek eens bekeken. Maar volgens mij kunnen ze 'Achterhoek' ook schrappen van hun naam. Als er al iets georganiseerd wordt, dan is het meeste in Twente.
Ik denk dat als er iets is dan is dat in Enschede,grote studentenstad,op de transgender café na dan.Ik zou ook naar Nijmegen rijden ipv richting Twente.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door Merel77 »

In de lijn van dit verhaal... denk ik:

Anderhalf jaar terug ofzo heb ik op FB aangekondigd dat ik een tranny was onder het mom van: "Met stealth zijn draag je ook niet bij aan de emancipatie," want dat zat me heus wel dwars. Ik had toen ook veel T's op mijn FB en ze lieten me nog weten dat ik een leuke vriendenkring had.

Toch heb ik er nu wel heel veel spijt van gekregen dat ik dat gedaan heb. Als ik dat niet gedaan had, dan zou ik ook geen melding van discriminatie hebben gedaan (heb ik ook een topic over) en een heleboel andere shit. Persoonlijk vind ik het het ergste als mensen daarna net gaan doen alsof ze het nog niet weten, maar doen alsof ze het kunnen zien. Ik weet dat ik uitstraal alsof ik geen zorg in de wereld heb. Hoe het precies komt dat ik dat uitstraal weet ik niet. Ik weet wel dat er mensen zijn die het niet aanstaat. Mensen zijn helemaal niet leuk.

Als je vertelt dat je een tranny bent dan zijn de mensen niet leuk, als je niet vertelt dat je trans bent dan zijn de mensen heel erg aardig en innemend en begrijpend en noem het allemaal maar op.

Sorry voor degenen die niks te kiezen hebben. Ik heb de verkeerde keus gemaakt door opnieuw de kast uit te komen. :cry:
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door Veronica »

Ik ging vorige week boos weg bij COC Alkmaar, ik was daar met een vriend omdat hij graag wou dat ik mee ga, en ik dacht "vooruit dan maar" omdat ik vanuit ging dat in daar wel welkom ben.

Tot nu toe de eerste plek waar ik beledigd werd, ik zou nooit verwachten dat je juist daar zo uitgelachen wordt door bepaalde types, dan is de rest van de "normale" maatschappij dus helemaal niet erger, integendeel.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door Freetouch »

ja het zijn daar net mensen....
“good enough”
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door Veronica »

thegirlinme schreef:ja het zijn daar net mensen....
Yup, maar dat is hun probleem niet de mijne.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door Eveliene »

Veronica schreef:Ik ging vorige week boos weg bij COC Alkmaar, ik was daar met een vriend omdat hij graag wou dat ik mee ga, en ik dacht "vooruit dan maar" omdat ik vanuit ging dat in daar wel welkom ben.

Tot nu toe de eerste plek waar ik beledigd werd, ik zou nooit verwachten dat je juist daar zo uitgelachen wordt door bepaalde types, dan is de rest van de "normale" maatschappij dus helemaal niet erger, integendeel.
Dus het lag niet aan mij dat dat de plek was waar ik me in het geheel niet welkom voelde.
Dan nog liever naar de t&t avond in Hoorn, ook al heb ik niks gemeen met ze doen ze daar wel vriendelijk.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door Veronica »

Eveliene schreef:
Veronica schreef:Ik ging vorige week boos weg bij COC Alkmaar, ik was daar met een vriend omdat hij graag wou dat ik mee ga, en ik dacht "vooruit dan maar" omdat ik vanuit ging dat in daar wel welkom ben.

Tot nu toe de eerste plek waar ik beledigd werd, ik zou nooit verwachten dat je juist daar zo uitgelachen wordt door bepaalde types, dan is de rest van de "normale" maatschappij dus helemaal niet erger, integendeel.
Dus het lag niet aan mij dat dat de plek was waar ik me in het geheel niet welkom voelde.
Dan nog liever naar de t&t avond in Hoorn, ook al heb ik niks gemeen met ze doen ze daar wel vriendelijk.
Ben jij dan ooit in COC Alkmaar geweest dan?
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Veiligheid? Discriminatie? Oh, U bent T. Laat maar dan.

Bericht door diederique »

EvaVanA schreef:Ik vind een en ander geen aanmoediging de enquête hier breed te promoten.

Iemand die (puur op grond van seksuele geaardheid dus) die enquête wil invullen vindt vast de weg wel. Zo niet dan krijg je via een PB van mij het adres.
Misschien kijk ik er niet neutraal genoeg naar, maar ik voel me voor schut gezet.

Opnieuw een helder signaal dat transgenders voor zichzelf moeten zorgen.
Gesterkt door jouw signaal Eva heb ik de enquête ingevuld om na te gaan waar de schoen wringt. Onmiddellijk daarna heb ik me bij Art. 1 Midden Nederland/ Pink Panel beklaagd over het negatief onderscheid -voor de leesbaarheid maar even Discriminatie genoemd- dat ik vast stel (naar analogie van Eva) in de enquête, de inleiding en de homepage van Artikel 1 Midden Nederland.

Naar aanleiding van mijn discriminatie melding zijn een aantal van de teksten inmiddels aangepast; helaas, steen des aanstoots verstopt, pijn niet minder.

Vandaag had ik het plezier mijn bezwaar toe te mogen lichten en heb ik kunnen schetsen dat andere conclusies uit een enquête trekken vanwege een iets andere problematiek, iets wezenlijk anders is dan het al op voorhand mogen vernemen dat enquêteren weinig zinvol is om dat het toch andere conclusies oplevert. Worden andere deelvraagstuk groepen in de LGBT wereld dan ook op voorhand uit gesloten? (oudere L vrouwen, gekleurde Bi's, geüniformeerde G's, jonge LGB's)
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)