ik weet het niet meer

Pas ik nou in een hokje of niet?
savanna93
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2014, 13:22
Gender: Onzeker

ik weet het niet meer

Bericht door savanna93 »

ik weet niet zo goed hoe ik me voel ik voel me met bijna alle dingen die ik doe een jongen maar met sommige dingen een meisje.
ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan en hoe ik achter mijn identiteit kan komen.

toen ik klein was speelde ik met auto's en knex en zo en heb ook altijd een passie gehad voor motoren.
ik wilde ook nooit jurkjes en rokjes dragen. en droeg vroeger graag jongens petten en ik was blij toen ik voort jongens kleren aan mocht.
verder ga ik eigenlijk ook altijd met jongens om en niet met meisjes en heb een hekel aan make-up en aan meiden dingen.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: ik weet het niet meer

Bericht door Alexandra »

Hey, nou je bent niet alleen. Ik begrijp dat je zoekt naar bevestiging middels de dingen die je doet of hebt gedaan. Maar dat doet er toch minder toe dan je misschien denkt. Hoe voel je je nu? wat zegt je gevoel dat je bent? als je naar je hart luistert... zou je je prettiger voelen in het lichaam wat je niet nu niet hebt? wat vind je eigenlijk van je lichaam? wat denk je als je naar jezelf kijkt... ben je tevreden met wie je bent? komt het gevoel overeen met je lichaam?
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
savanna93
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2014, 13:22
Gender: Onzeker

Re: ik weet het niet meer

Bericht door savanna93 »

Ik voel me meer jongen en ben ook niet helemaal tevreden met mijn lichaam.
Van de ene kant wil ik een jongen zijn maar ben zo en zo bang voor de reacties van anderen en of ik dan wel gelukkig ben
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: ik weet het niet meer

Bericht door Jeste »

Had je hier op het forum (of elders natuurlijk) al gelezen over Transvisie? Zij hebben gespreksgroepen die er speciaal zijn voor mensen met vragen zoals jij die hebt. Zo is er er de "zoekersgroep", waar ik ook ben geweest. Ik zag deze groep nu echter niet op de website staan, maar kijk eventueel zelf op de website.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: ik weet het niet meer

Bericht door Freetouch »

Ja het is een flinke zoektocht! Maar ben vooral niet bang voor de reacties van anderen... ga vooral op zoek naar wat je zelf wil!

X Melany
“good enough”
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: ik weet het niet meer

Bericht door Veronica »

savanna93 schreef:ik weet niet zo goed hoe ik me voel ik voel me met bijna alle dingen die ik doe een jongen maar met sommige dingen een meisje.
ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan en hoe ik achter mijn identiteit kan komen.

toen ik klein was speelde ik met auto's en knex en zo en heb ook altijd een passie gehad voor motoren.
ik wilde ook nooit jurkjes en rokjes dragen. en droeg vroeger graag jongens petten en ik was blij toen ik voort jongens kleren aan mocht.
verder ga ik eigenlijk ook altijd met jongens om en niet met meisjes en heb een hekel aan make-up en aan meiden dingen.
Op de meiden dingen en make-up na (die ik wel leuk vond en vind) klopt de rest bij mij ook, tot mijn 11de was het altijd jongensspeelgoed zoals auto's en lego, jongenskleding nooit spijkerbroeken omdat ik dat voor watjes vond (echt waar :lol: ) ect.

Vanaf mijn 11de kwam de zoektocht zoals ik het noem, toen merkte ik dat toen ik jonger was weleens mesjes dingen leuk vond zonder dat ik het doorhad, en vanaf mijn 11de begon ik meer richting vrouwelijkheid gaan, heel subtiel en ik had het niet eens door, ik probeerde het wel te verbergen omdat ik toen nog niet wist wie ik ben.

Maar zoals Jeste het al zei, voor jouw zou Transvisie zoekgroep wel een goede oplossing kunnen zijn, wie weet ontdek je meer over jezelf.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding