The Enemy Within

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

The Enemy Within

Bericht door LisaM »

If you have ever gone to a transgender "support" group meeting then you know that it is less of a place of support and more of a battlefield. This is where we decide who outranks who in the transgender hierarchy. Who passes better, who has a job, who has hormones and who has had surgery are only a few of the ways we try to prove that we are more woman than any other transwoman in the room. During the melee an inevitable clique forms and takes over the group, making it even less welcoming to to transgender people in general, let alone the ones just starting out. Some transwomen have difficulty adapting from the aggressive and competetive male world to the more cooperative world of women. They bring the competition of the male world with them and apply it to thier transition as if it were a race against all other transwomen to pass better and be "more of a woman" than "her". This kind of behavior is a cancer to our solidarity and will continually thwart any hope we have of progressing towards equality in society. We blame the cisgender community for all are woes when a great deal of our suffering comes from within our own ranks. How many of us have gone home and swallowed a bottle of pills because someone in a group had to prove that they were more of a woman then them? We have an incredibly high rate of suicide and I can't help but wonder how those numbers would drop if the competition would stop. There is an enemy within people and it's US
-- Nadine

---------------------

Ze is goed!
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: The Enemy Within

Bericht door Anon20180730 »

hihi , ik doe er zelf ook aan mee hoor, alleen ik ga nooit naar TG support group meetings :P
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: The Enemy Within

Bericht door Janneke »

Nou, daar aan mee doen is eigenlijk iets waar je je diep voor zou moeten schamen. Ik heb daar heel lang geleden ook wel eens mee meegedaan maar je wordt er niks wijzer van. Sterker nog, je raakt er alleen maar gefrustreerd van. Het is veel fijner een luisterend oor te zijn voor anderen en na afloop te horen dat het fijn kennismaken was. Dan help je pas echt denk ik.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: The Enemy Within

Bericht door Anon20180730 »

meen je dat nou? Natuurlijk heb je gelijk, maar het gaat ons dan wel allen aan, vandaar mijn enigszins ironische reactie. Het is al snel "die ander" in de eigen beleving..
Overigens vergis je maar niet over de zogenaamde meer "cooperative world of women". Vrouwen zijn m.i. feitelijk niet altijd zo geweldig cooperatief (of minder competitief)in hun gedrag, zeker niet onder elkaar. Denk overigens zelf dat de TG gemeenschap gewoon een weerslag is van de samenleving..
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: The Enemy Within

Bericht door Freetouch »

I have experienced so much jealousy, and disrespect within the transgender community, So unfortunately I must confirm the Battlefield...
But it are the Individuals who are so uncertain about themselves, that they Bully others to feel themselves better.
Many times it seems to be that they are victims of harassments themselves.

You can learn from it in two ways, How to bully someone else, of how much Pain it cause to someone else like it did to you...
I will never change my love for others, no matter how hard the took me down. Love prevails everything...
You gain the most respect from everyone in the community and in the world, if you are on such a community event, find the new or potential victims, and make them your real friend.
Support that person and be her shield for harassments.
You will get so much love and respect from others for that in return, that soon your own happiness will be so much stronger than gaining artificial happiness by bully others...
“good enough”
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: The Enemy Within

Bericht door Claire »

Ik heb het nog niet meegemaakt.
In groepsgesprek waren we ook in verschillende stadia.
Sommige waren al aan hormonen anderen moesten nog met gesprekken beginnen.
En we waren allemaal gelukkig voor elkaar.

Maar zoals eerder gezegd T's het zijn net mensen
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: The Enemy Within

Bericht door elke »

Irene schreef:meen je dat nou? Natuurlijk heb je gelijk, maar het gaat ons dan wel allen aan, vandaar mijn enigszins ironische reactie. Het is al snel "die ander" in de eigen beleving..
Overigens vergis je maar niet over de zogenaamde meer "cooperative world of women". Vrouwen zijn m.i. feitelijk niet altijd zo geweldig cooperatief (of minder competitief)in hun gedrag, zeker niet onder elkaar. Denk overigens zelf dat de TG gemeenschap gewoon een weerslag is van de samenleving..
Dat dacht ik dus ook. En de schrijver van dit artikel gaat ook direct in de aanval door te zeggen dat transgenders hun mannelijke competitie neigingen meenemen in de gemeenschap. Dat soort kritiek is precies hetgeen waar ze zegt een hekel aan te hebben.
En inderdaad... als ze denkt dat vrouwen onder elkaar allemaal theekransjes vol met begrip en vertrouwen en heel veel knuffels organiseren, dan moet ze nog een hoop leren over hetgeen wat ze beweert te zijn.
Marci
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 feb 2014, 15:08
Gender: Androgyne

Re: The Enemy Within

Bericht door Marci »

100% agree to Elke:)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: The Enemy Within

Bericht door Alexandra »

Ik moet de eerste 100% mentaal stabiele trans nog tegenkomen... Ik denk dat het inherent is aan het trans zijn: onzeker, slecht zelfbeeld, depressief, gefrustreerd, hooggevoelig, psychosen, teveel stress, een burnout met een te grote rugzak of een hormonaal en emotioneel wrak. De comorbiditeit met asperger, autisme, en persoonlijkheidsstoornissen is ook redelijk hoog onder transen. Weinig schoonzwemmen, met behoorlijk lange tenen. Ik kan er overigens over mee praten. Ons leven is niet bepaald een makkie...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: The Enemy Within

Bericht door Anon20180730 »

beter maar niet naar die zomer BBQ te komen dan ;) :)