Ik ben mijn brein; deel 37497

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Fay »

Is het belangrijk? je gevoel bepaald, en dat is het

Barbarella, stap voor stap, schrijven schrappen,en je hoeft het imo niet perse te hebben over jongen meisje vraagstuk, schrijf op wat je hier schrijft, dat je enorm veel stress had,dat je daar nog steeds trillende handen van krijgt, bij vragen komen je antwoorden toch wel naar boven als er een gesprek komt na je levensverhaal

Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Barbarella »

Als je met het voorjaars weer met een herrie apparaat buiten wilt gaan staan on tegen anderen op te macho-en heb je een mannen brein. Als je met het voorjaars weer het huis gaat kuisen en vrolijk de was buiten te drogen gaat hangen heb je een vrouwen brein.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Barbarella

Voor als je er wel weer aan toe bent...

Omdat ik mijn levensverhaal ook niet kon schrijven zonder paniekaanvallen te krijgen en de draad volledig kwijt te raken - omdat het verloop van mijn leven simpelweg niet te bevatten is voor mezelf en ook niet voor anderen - heeft mijn psychologe mij geadviseerd 2 verhalen te schrijven. 1. over mijn leven an sich
en het andere over alles wat mij was bijgebleven over gebeurtenissen die met mijn GD te maken hadden.
Zo lukte het me wel en werden het leesbare overzichtelijk verhalen.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Veronica »

Barbarella schreef:Als je met het voorjaars weer met een herrie apparaat buiten wilt gaan staan on tegen anderen op te macho-en heb je een mannen brein. Als je met het voorjaars weer het huis gaat kuisen en vrolijk de was buiten te drogen gaat hangen heb je een vrouwen brein.

Barbarella
En daarom ga ik met dit mooi weer de raam wijd open zetten, de was doen en mijn kamer opruimen.

Waar ik op doelde met de lego en auto verhaal is dat ik dat juist onzin vind, ik had een klasgenoot die meisje dingen geweldig vond en dat nog zelfs toen hij 12 werd, en nu is hij een hele mooie eb aardige knul en daar is niks van over gebleven, en ik voel mij een vrouw maar speelde met lego en auto's.

De punt hiermee is dat waarmee en hoe he speelt als je nog een kind bent het niet toe doet of jij je een vrouw of man voelt, dat mag niet een een theorie genoemd worden omdat dit geen enkel bewijs is hoe een kind zich voelt.

En wat het VU betreft, alles voor mijn (zeker 95% of meer) 10de weet ik gewoon niet meer en dat terwijl ik een hele luxe leven had (mijn moeder had 3 banen) dus ja ik heb het eerlijk bij het VU gezegd en daarom wilden ze zo graag van mijn moeder het weten.

Dus ik bleek gewoon te zijn, ik kon net alles en iedereen spelen ongeacht waarmee en welk spel.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Anon20180730 »

Barbarella schreef:Als je met het voorjaars weer met een herrie apparaat buiten wilt gaan staan on tegen anderen op te macho-en heb je een mannen brein. Als je met het voorjaars weer het huis gaat kuisen en vrolijk de was buiten te drogen gaat hangen heb je een vrouwen brein.

Barbarella
heb net een oude boom uit de tuin gesloopt. Ik hikte er al jaren tegen aan, dus hij was al lekker vermolmd. Tjonge wat een mannenklus was dat. Stond ik daar met mijn eyliner en nagellak te spitten en te zagen.. Maar goed ik ga nu dadelijk de was ophangen.. Mooi weertje.. :P
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Fay »

had ff geroepen, bomen omjassen is mijn specialiteit

Fay
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Alexandra »

Volgens de antropologie zijn er culturen (geweest) waarbij de genderrollen waren omgedraaid: vrouwen waren de jagers, mannen zorgden voor het nageslacht en de maaltijd bereiding. Dat zie je ook bij veel andere diersoorten. Dus dat de "man" jaagt is zo natuurlijk nog niet. Voor 1900 liepen jongetjes in roze jurkjes, en meisjes in blauwe jurkjes, omdat blauw een rustiger en koelere kleur is, die beter bij meisjes past. En roze een echte jongens kleur was die stond voor passie, en actie! Na 1940 zijn de kleuren omgedraaid, voornamelijk door een speelgoedfabrikant. Het zijn opgelegde gender normen. Niks is daar natuurlijk aan...waar een samenleving op dat moment de definitie heeft gelegd van jouw (gender) rol, en wat er van je wordt verwacht. Die verschilt per cultuur, generatie en tijdgeest. En dan ontstaat weer de verwarring tussen gender en genderrollen, en sekse...

Ja, ach, wat maakt het allemaal uit wat voor bewijs er is. Het gaat erom wat je voelt, en dat je daar naar handelt. Voel je je vrouw, of man. Of er tussenin, of geen van beiden. Nou ja, goed, doen zou ik zeggen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb