Coming out video

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Coming out video

Bericht door Daphne »

Hey,

Ik heb dus besloten om eindelijk voor iedereen uit de kast te komen. Er waren wel al een paar mensen die dit wisten maar nog niet zo veel dus eindelijk zet ik die stap. Na overleggen met een goede vriendin heb ik besloten om het met een video te doen. Enkel mijn beste vrienden en familieleden stel ik persoonljk op de hoogte :)

Ik dacht maar eens om deze ervaring te delen met iedereen hopelijk kan ik vanavond de stap zetten om de video online te zetten en dan maar afwachten op de reacties. Het is eigenlijk wel best een emotionele video want ik leg niet enkel alles uit maar praat ook wat over de negatieve zaken die ik al heb meegemaakt dus hopelijk krijg ik niet te veel belachelijke reacties of nog meer kwetsende. Het is spannend maar toch wel beangstigend tegelijk.

We zien wel hoe het afloopt, ik zal toch ooit de stap moeten zetten.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Coming out video

Bericht door Janneke »

Leuk idee maar maar wat eenmaal op het internet staat zal je altijd blijven achtervolgen....
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Coming out video

Bericht door Claire »

Janneke schreef:Leuk idee maar maar wat eenmaal op het internet staat zal je altijd blijven achtervolgen....
Idee is heel mooi maar wat Janneke zegt is echt iets om over na te denken lijkt me
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Coming out video

Bericht door Daphne »

Ja daar heb ik lang over nagedacht maar heb ik zelf geen probleem mee. Het is uiteindelijk iets waar ik achter staat en toont wie ik echt ben. Heb nog aan alternatieven gedacht maar uiteindelijk leek mij dit het best voor het resultaat te bekomen dat ik wil. :)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Coming out video

Bericht door Claire »

Daphne schreef:Ja daar heb ik lang over nagedacht maar heb ik zelf geen probleem mee. Het is uiteindelijk iets waar ik achter staat en toont wie ik echt ben. Heb nog aan alternatieven gedacht maar uiteindelijk leek mij dit het best voor het resultaat te bekomen dat ik wil. :)

Dan kan ik allen maar zeggen YOU GO GIRL!! :hug:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Coming out video

Bericht door Jessy »

Het idee van een video vind ik mooi, echter ik zou het persoonlijk nooit online zetten, maar enkel delen met de mensen die je het wil vertellen.
Het gaat immers over je privéleven, en jouw emoties en gevoelens... niet iets wat je op het web wil gooien waar velen er een levenswijze van maken om anoniem anderen af te kraken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Coming out video

Bericht door Daphne »

Even ter verduidelijking van alles heb ik deze video dus gedeeld via mijn facebook account waarbij ik enkel mensen heb toegevoegd die ik echt als een vriend zie. Dit zijn maar een 30 tal mensen waarmee ik dus heb gedeeld. Ik wou dus echt wel met deze mensen dit delen maar kon onmogelijk ze allemaal persoonlijk contacteren om alles uit te leggen enzo. Daardoor dus deze keuze.

Momenteel is de video dus zichtbaar voor al deze mensen en heb al een hoop positieve reacties gekregen. Er zijn zelf mensen van wie ik niet had gedacht dat ze zo acceptabel zouden reageren maar het toch doen. Natuurlijk zijn er ook al een paar reacties waarbij ze zeggen dat ze even tijd nodig hebben om het allemaal wat te vatten enzo. Maar dat begrijp ik allemaal wel.

Ik had veel stress om deze stap te zetten maar ben blij dat ik ze toch heb gezet. Iedereen die deze video kan zien vertrouw ik toch wel en ben tevreden met de respons die ik tot nu toe heb gekregen :)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: Coming out video

Bericht door Marieke »

Daphne schreef:Even ter verduidelijking van alles heb ik deze video dus gedeeld via mijn facebook account waarbij ik enkel mensen heb toegevoegd die ik echt als een vriend zie. Dit zijn maar een 30 tal mensen waarmee ik dus heb gedeeld. Ik wou dus echt wel met deze mensen dit delen maar kon onmogelijk ze allemaal persoonlijk contacteren om alles uit te leggen enzo. Daardoor dus deze keuze.

Momenteel is de video dus zichtbaar voor al deze mensen en heb al een hoop positieve reacties gekregen. Er zijn zelf mensen van wie ik niet had gedacht dat ze zo acceptabel zouden reageren maar het toch doen. Natuurlijk zijn er ook al een paar reacties waarbij ze zeggen dat ze even tijd nodig hebben om het allemaal wat te vatten enzo. Maar dat begrijp ik allemaal wel.

Ik had veel stress om deze stap te zetten maar ben blij dat ik ze toch heb gezet. Iedereen die deze video kan zien vertrouw ik toch wel en ben tevreden met de respons die ik tot nu toe heb gekregen :)
ik dacht ook even dat je bedoelde dat je het op youtube ofzo zou gooien, en dat leek mij ook niet zo'n slim idee, maar ik snap het nu ;)

echt mooi dat ze zo reageerden, en ik vind het ook een mooi idee om dat via een video te doen, niet alleen omdat je niet iedereen persoonlijk kan vertellen, maar ook omdat je dan rustig de tijd hebt alles te verwoorden, en niet onder druk staat zeg maar, dat is iets wat ik namelijk wel lastig zou vinden, om iemand face to face dan uit te leggen hoe het allemaal zit, maar in mijn geval zijn dat zorgen voor over pas een hele lange tijd helaas, in elk geval thanks voor het idee :)