ziekenfonds DSW

Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Eveliene »

Karyn schreef:Hoi Eveliene en Sandy,

Om wat voor redenen wijst jullie verzekering het dan af?
wat omschrijven ze dan eigenlijk in hun brief.

bij mij hielp de 3e aanvraag van het Vumc wel en daarbij was ook het verslag bijgevoegd van mvr. De Boer.

Moeten jullie dit nu zelf regelen dan omdat jullie het begintraject niet via de Vumc hebben laten lopen?
maar ik dacht dat jij ook groen licht had bij de Vumc. :oops:

Toen bij mij de problemen begonnen, heb ik ook aan de vumc gevraagd of het misschien een idee zou zijn als we dit nu eens goed gingen aanpakken en desnoods weer ergens een zaak aanspannen, zodat dat gemieter nu eens afgelopen is met al die afwijzingen wat veel zorgverzekeringen proberen. De meesten van ons kunnen dit soort shit echt wel missen tijdens de transitie.
volgens de Vumc was dit nog niet nodig, maar elke keer als ik het dan toch weer lees hoeveel problemen sommigen hebben, dan begint er best wel wat te borrelen en zou ik willen dat ik wat kon doen.

groetjes,
karyn
Ondanks de bijgevoegde brieven van mw de Boer blijft de Friesland moeilijk doen. Ze eisen dat de therapeut een definitieve schatting maakt van de kosten en het aantal behandelingen die gaan komen maar zodra die opgestuurd is dan komt er een brief terug dat de aanvraag afgewezen is omdat de aanvraag niet zou voldoen. Onze therapeut werkt al jaren met de Friesland en dit heeft ze nooit eerder meegemaakt. Heel raar, de een krijgt een budget voor ontharen van 18.000 en de ander moet het doen met 1700 euro.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Ilse »

Wat raar zeg.
ik krijg ook wel eens het gevoel dat je zo afhankelijk bent van de deskundigheid van de persoon die jou dossier of aanvraag behandeld. Volgens mij zijn er best veel medewerkers van een zorgverzekering die niet goed weten wat ze moeten doen en dan gebeuren dit soort dingen natuurlijk vele malen eerder.
misschien is het een idee dat we hier eens over kunnen praten met tnn of zij misschien instaat zijn om de willekeur in dit soort dingen te voorkomen en kunnen zij misschien wat bereiken bij de zorgverzekeringen of het zorginstituut, want dit is helaas nog niet goed geregeld en zorgt voor veel te veel onnodige spanningen.

ik heb nu een machtiging voor veel meer behandelingen en GEEN budget, zie http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... 634#p68287
dus zo vreemd dat het bij jullie anders is, want iets wat uit de basisverzekering moet komen zou toch voor iedereen en bij elke zorgverzekering hetzelfde moeten zijn.

als ik door het aantal behandelingen heen ben, dan zal ik ook weer terug moeten naar het Vu en een nieuwe aanvraag moeten indienen.
ik hoop dat jullie of jullie huidtherapeut er achter kan komen waarom het behandelplan of de prognose niet voldoet, want zo kom je helaas ook niets verder.

Groetjes,
karyn
Groetjes,
Ilse
Eline78
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2014, 13:45
Gender: Trans MtF
Locatie: Leiderdorp

Re: ziekenfonds DSW

Bericht door Eline78 »

Ik ben al jaren verzekerd bij DSW en ben er redelijk tevreden over. Ik ben kort geleden begonnen met laseren van het gelaat en kreeg een machtiging voor 15 behandelingen van elk 250 euro (conform begroting van de huidtherapeute). Nu is deze machtiging een jaar geldig dus ik zal niet al die behandelingen redden binnen dat jaar.