Nieuwe chat! Zie dit topic.

naar de kapper

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

Hallo,

Ik heb al een hele tijd m'n zijkanten opgeschoren (die zijn nu weer enigzins uitgegroeid) en dus een enigzins typisch moderne mannen-haircut met alleen de bovenkant langer...

Hoe kan ik dit meer mannelijk (of anders, androgyn) laten lijken? Het wordt allemaal een beetje lang en ik weet nu niet zo goed wat handig is m.b.t. met name omdat het internet bergen aan informatie levert. Wat heeft voor jullie goed gewerkt pre-T?

(Een van mijn grootste problemen is het feit dat ik nogal ronde wangen/uberhaupt een rond gezicht heb, en een behoorlijk hoge haarlijn (helaas met inhammen aan de zijkant, à la mijn vader... thanks) waardoor ik liever wel heb dat het haar daar enigzins overheen valt zodat ik niet op een kalende baby lijk :mrgreen: )

Q.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: naar de kapper

Bericht door Irene_de_Vreede »

Daar kan je kapper je waarschijnlijk best goed in adviseren.
Irene
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

Hmm. Ik las wel dat kappers de neiging hebben of om een vrouwenkapsel te geven (wat mijn kapper overigens niet deed) maar ook om de scherpe lijnen in het gezicht bewust niet uit te laten komen omdat ik me wel presenteer als vrouw...

Maar ik zal het morgen even vragen, kijken wat het best past. Ik woon in een grote stad, en het is een salon waar nogal wat mensen binnen lopen dus who knows. Deze kappers knippen overigens zowel mannen als vrouwen. Bedankt, in ieder geval :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: naar de kapper

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ok heb gemerkt dat als je je in het gewenste gender presenteert, je nooit discussies hebt over je kapsel, dan is het ook veel duidelijker dan wanneer er een vrouw binnenkomt die zegt dat ze een mannenkapsel wil, of een man die het vrouwelijk wil.
Irene
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

Irene_de_Vreede schreef:Ok heb gemerkt dat als je je in het gewenste gender presenteert, je nooit discussies hebt over je kapsel, dan is het ook veel duidelijker dan wanneer er een vrouw binnenkomt die zegt dat ze een mannenkapsel wil, of een man die het vrouwelijk wil.
Ik ga het proberen. Ik zie er lang niet passabel uit maar... I'll try. Denk dat ze de vorige keer ook al het e.e.a. door had. Maar goed, ja, zometeen heen en dan gaan we 't zien. I'll report back to you.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

Kappersbezoek is gelukt :) (Bijna) wat ik wilde. Had helaas niet dezelfde kapster als normaal (vakantie), maar goed... Het is kort, alleen aan de zijkanten heb ik nog van die vrouwelijke "puntjes" maar die kan ik er zelf gemakkelijk genoeg af knippen.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: naar de kapper

Bericht door Anon20190516 »

Wat bij mij goed heeft gewerkt is gewoon een wat kleinere salon uitzoeken,de kapster/kapper in vertrouwen nemen,zodat zij/hij ook weet wat je bedoeling is en hoe jij je wil presenteren.in principe kan jij als klant bepalen hoe jij het wil hebben,alleen moet je kapster/kapper dan wel weten wat de bedoeling is!!!mijn kapster is 1 van mijn grootste supporters geworden,eigenlijk een vriendin en ze geeft mij ook veel tips over mijn haar en presentatie en dergelijke
Offline
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

Rikki schreef:Wat bij mij goed heeft gewerkt is gewoon een wat kleinere salon uitzoeken,de kapster/kapper in vertrouwen nemen,zodat zij/hij ook weet wat je bedoeling is en hoe jij je wil presenteren.in principe kan jij als klant bepalen hoe jij het wil hebben,alleen moet je kapster/kapper dan wel weten wat de bedoeling is!!!mijn kapster is 1 van mijn grootste supporters geworden,eigenlijk een vriendin en ze geeft mij ook veel tips over mijn haar en presentatie en dergelijke
Wat fijn! Ik denk dat dat voor de volgende keer wel een tip is, op dit moment is uitkomen over mijn gender nog een stapje te ver (en mijn kapster was zwanger en ik heb dan zoiets van "MOET REKENING MEE HOUDEN" etc. maar ze vroeg wel bij alles hoe ik het geknipt wilde etc. dus het is gelukkig hoe ik het wil). Nu denk ik overigens ook dat het lastiger is om een goede vrouwenkapper te vinden dan vice versa--hoe vaak mijn haar vroeger wel verknipt is, pfft :mrgreen: (Komt alleen heel handig uit bij het uitleggen aan mn ouders...... tot ik er klaar voor ben om het aan hen te vertellen.)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: naar de kapper

Bericht door Ender »

Ik ben nog op zoek naar een kapper/kapster die doet wat ik wil. De laatste die ik had was nogal eigenwijs enzo.. en ik kan daar niet zo goed tegenin enzo... zit eraan te denken een foto van mij van vroeger mee te nemen en iets zeggen in de trend van "doe het maar zoals die jongen"
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: naar de kapper

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ender schreef:Ik ben nog op zoek naar een kapper/kapster die doet wat ik wil. De laatste die ik had was nogal eigenwijs enzo.. en ik kan daar niet zo goed tegenin enzo... zit eraan te denken een foto van mij van vroeger mee te nemen en iets zeggen in de trend van "doe het maar zoals die jongen"
Je kan natuurlijk ook een kapsel op internet opzoeken en een foto uitprinten en die meenemen.
Irene