naar de kapper

Make-up, kleding, en zo voort
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: naar de kapper

Bericht door janine2363 »

>> is het genoeg dat ik geen make up op heb
Nee, er is een groter gebrek aan talent voor nodig dan dat.

Moeilijk uit te leggen, indien we konden tijdreizen zou ik je aan
mijn oude ik kunnen voorstellen misschien

Het is iets ondefineerbaars, het zit 'm in het net geen oog hebben
voor dat detail. Het is dat precies dat niet wat gothic / new-wave
fans wel hebben. Het zichtbare onzichtbare stofje op de schouder
dat je er dan niet weghaalt.

(voor mij nu dus het onzichtbare zichtbare stofje dat ik wel weghaal)
maar ja ik woon dan nu ook praktisch in de badkamer.
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: naar de kapper

Bericht door Ender »

Nate_0 schreef:HAHAHAHAHAHHA AHAHAH HAHAHAH

Maar wat is enigzins onverzorgd en slonzig? Want wanneer ik als 'vrouw' de deur uit ga, is het genoeg dat ik geen make up op heb :')
bedoelde het echt niet spottend Nate :P
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

Ik vrees dat ik gewoon the Art of Slonzigheid niet bezit... Ben altijd opgevoed met het idee van schone kleding, netjes de deur uit, slippers waren al uit den boze dus laat staan een joggingbroek, slippers en witte sokken, en een wit shirt met de pizzavlekken van toen je dronken thuis kwam en op je eten in slaap viel er nog in...

Top Shop kleding die een beetje hip is, en mijn haar goed doen... Deo (mannendeo werkt zoveel beter dan vrouwendeo wtf), aftershave... Ja, vrij behoorlijk nodig voordat ik me oké voel als ik de deur uit ben, terwijl het heel slecht met me gaat :')
meerdere zakken met zaagsel
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: naar de kapper

Bericht door janine2363 »

>> Ik vrees dat ik gewoon the Art of Slonzigheid niet bezit

Hier is de spoed cursus. Wanhoop niet, we maken er wel wat van ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=1o-qreZ_ADk
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

janine2363 schreef:>> Ik vrees dat ik gewoon the Art of Slonzigheid niet bezit

Hier is de spoed cursus. Wanhoop niet, we maken er wel wat van ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=1o-qreZ_ADk
Hmm. Het gaat nog wel even duren voordat ik een papa ben, denk ik, haha... En Al Bundy is de Ultieme Papa. Vooralsnog is dit mijn Grote Voorbeeld in video: https://youtu.be/wpdFN3gTxzM
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: naar de kapper

Bericht door Anon20230219 »

Tja lastig,

Laatst moest er echt beetje orde geschapen worden in die wilde haardos van mij...
De kapster wilde al vol enthousiasme de schaar erin zitten waarop ik bijna lijkbleek weggetrokken zei...nee dat is beslist niet de bedoeling..
(De lengte wat mijn haar nu al heb dat kostte me bijna 6 maanden..)
Dus ik gewoon tegen haar van uitdunnen en achterkant in een punt knippen.
Waarom wilt u de achterkant in een punt laten knippen was de vraag???
Nou gewoon vind ik leuk hihihi

Zag haar eerst even serieus fronzen, ze bood toen zelf aan om ook de hoeken wat meer vrouwelijk te knippen..ze zei het niet zo letterlijk maar stelde het wel voor.
Ook pakte ze meteen me wenkbrauwen meteen even mee..om ze wat minder hoog te maken zeg maar..
We praten gewoon over koetjes en kalfjes en kende haar verder niet maar vrouwen hebben het veel eerder door dan mannen..
Ze ziet ook wel dat ik mijn haar en wenkbrauwen verf..toen ik van de ene dag op de andere grijs werd kwam mijn overleden moedertje in mij naar boven welke zei..oh mijn hemel nee.
Ben 42 en geen 52 dus hup verven die handel..
Mijn moeder verfde haar haren tot aan haar dood toe en verzorgde het altijd goed.
Het is dan nog zo pijnlijk te zien als je je moeder ziet liggen voor de begrafenis en haar kapsel eruit ziet alsof er draaiende mixer doorheen is gegaan..nog geprobeerd er wat van te maken maar het haar was zo hard en gort droog dat ik er weinig mee kon uitrichten met slechts een borstel, maar zat redelijk zoals zij het zelf altijd droeg.
Kortom haar en haardracht is echt voor elk mens superbelangrijk.
Maar als je je haar afwijkend wil laten knippen dan voor je geslacht normaal is kan dit weleens moeilijke momenten opleveren.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: naar de kapper

Bericht door Nate_0 »

Ik was idd van de week ook naar de kapper, eerst (bij de standaard zaak) door een meisje geknipt die pas net afgestudeerd was. Toen ik thuis kwam was het net mijn moeders kapsel van de jaren 80. Dag er na terug, deze keer wel door een ervaren kapster en die vroeg idd ook gewoon of ik het wat meer mannelijk wilde :) Altijd fijn! Nu is het alleen nog een beetje too short for my liking...

Overigens ken ik mensen met wel hele lelijke haarstijlen dus ik weet niet of het voor iedereen daadwerkelijk zo belangrijk is.... Ik ken iemand die de voorkant als een soort van Spock achtig iets heeft en de zijkanten en achterkanten zijn lang... Mensen met matjes die hun haar nooit kammen ken ik ook, met name mannen, en dan denk ik... als je het niet verzorgt, kies dan voor een haarstijl waar je ook geen werk in hoeft te steken (en ga vaker dan 1x per jaar naar de kapper).
meerdere zakken met zaagsel
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: naar de kapper

Bericht door Jer158 »

Haha, Nate, volgens mij had ik ook zo'n kapsel toen ik het de laatste keer kort liet knippen.

Heb nooit een kapsel voor elkaar kunnen krijgen waarmee ik er enigszins uitzag zoals ik wilde, dus dan maar iets randoms en er niets mee doen. Nu dus net als het grootste gedeelte van mijn leven lang haar op één lengte in een paardenstaart. De meeste dagen gaat daar wel een borstel doorheen. Ook met de korte kapsels die ik gehad heb had ik altijd een vrouwelijke kop, en nog wel erger dan met lang haar ook. Gadverdamme.

Dus nee, ik zou willen dat mijn haar belangrijk voor me was, maar het kan me op deze wijze echt niets boeien.
Laatst gewijzigd door Jer158 op 04 okt 2016, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: naar de kapper

Bericht door Jer158 »

Ben wel benieuwd naar foto's van jullie kapsels, trouwens, Lisa en Nate, al snap ik als jullie dat niet zien zitten. Zou ik zelf ook niet zo snel doen.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: naar de kapper

Bericht door Anon20230219 »

Nou zoals me haar er nu uitziet ga ik echt niet op de foto zetten...
Het ziet er nu uit of er een strijker op mijn hoofd ontploft is hihihihi.
Normaal laat ik de conditioner er gewoon in zitten tijdens het wassen en dan valt het wel leuk maar bij vorige was beurt het er teveel eruit gespoeld..
Maar me haren bedekken bijna mijn nek nu en mag van mij nog wel ietsje langer.
Dus als ik het glad getrokken heb dan maak ik zeker een foto :)
Want heb van mijzelf echt slagen in mijn haren, iedereen vind dat helemaal geweldig maar ik totaal niet hihihi
Plaats reactie