En dan vertel je het een collega
-
TanteJuut
Re: En dan vertel je het een collega
Toen ik op mijn werk uit de kast kwam werd ik er naar een half jaar weggepest. Na de transitie heb ik daarna in 13 jaar er geen woord meer aan vuil gemaakt. Paar keer stealth, paar keer vage roddels, maar als je goed laat merken dat je voor je werk komt ipv. praten over je levensverhaal werkt dit voor mij het beste. Zelfs als men het weet. Kost me het minste energie, die ik bewaar voor goede vrienden. Blijft maatwerk, maar de opluchting die je kan voelen na een coming out kan ik wel begrijpen.
Laatst gewijzigd door TanteJuut op 07 feb 2013, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
-
Arike
Of dat je die collega op een T-feest tegenkomt...Gwendolyn schreef: Wat dacht je van het zien van een mannelijke collega die zelf nogal belangstellend naar de dames mode staat te kijken / shoppen? Dat zou ook kunnen.![]()
![]()
![]()
Gwendolyn
of je "concurrent"....
waarmee je de volgende dag om 9:00u alweer aan de onderhandelingstafel moet ziten...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Arike
Dat vind ik wel heftig fout van je collega's!TanteJuut schreef:Toen ik op mijn werk uit de kast kwam werd ik er naar een half jaar weggepest.
Je werkt nog wel in dezelfde branche?TanteJuut schreef:Paar keer stealth, paar keer vage roddels, maar als je goed laat merken dat je voor je werk komt ipv. praten over je levensverhaal werkt dit voor mij het beste. Zelfs als men het weet. Kost me het minste energie, die ik bewaar voor goede vrienden. Blijft maatwerk.
-
TanteJuut
Nee ander werk inmiddels. Ik werd weggepest toen ik, o ironie, in de hulpverlening werkte. Zit nu al 10 jaar in de ict
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Met je concurrent aan de onderhandelingstafel gaan zitten is bij wet verboden hoor Arike 
Irene
-
Arike
Ik heb zelf nooit in de hulpverlening gewerkt (in de "hardcore" ict ook niet echt trouwens), maar kan me voorstellen dat het in de hulpverlening er wel wat genieperig aan toe gaat. Onder juristen heb ik trouwens ook de nodige pesterijen moeten aanschouwen (en meestal waren de daders nog "zeer gewaardeerde" seniors ook...) en concluderen dat als een klein groepje dat op gang brengt, dat je dat niet gestopt krijgt 
-
Arike
voor een mededingingsrechtjurist is alles relatiefIrene_de_Vreede schreef:Met je concurrent aan de onderhandelingstafel gaan zitten is bij wet verboden hoor Arike
-
Jake
Ik heb het nog steeds niemand verteld op het werk. Ik ben daar afgelopen zomer begonnen als vakantiewerker, en ik was helemaal niet van plan zo lang te blijven. Bovendien ben ik alleen een uitzendkracht die enkel op zaterdagen werkt. Ik weet dan ook niet of ik hen überhaupt wel moet inlichten over zoiets persoonlijks... maar aan de andere kant wil ik wel graag als Jake worden aangesproken.
Claire ik vind je in ieder geval ontzettend dapper. Dat moet een heel spannend moment zijn geweest, en je hebt het toch maar mooi gedaan.
Claire ik vind je in ieder geval ontzettend dapper. Dat moet een heel spannend moment zijn geweest, en je hebt het toch maar mooi gedaan.
-
Claire
Dank je wel Juno.
Maar ik vind Arike een held maar eigenlijk zijn we gewoon allemaal helden!!
Maar ik vind Arike een held maar eigenlijk zijn we gewoon allemaal helden!!
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Janny
Wel bij deze moet ik jullie vertellen dat toen ik volledig als vrouw geen werken ik het via een A4
aan al mijn collega's heb verteld met medewerking van de bedrijfs leiding.
Ook werd mijn bedrijfskleding eerst aan gepast en kom ik op 14 december 2011 aan het werk.
Moet er ook bij vertellen dat ik een openbaarvervoerbedrijf werkt. Heb in de eerste weken veel
lachers gehad dit waren vooral schoolkinderen en sommige heb ik gelijk de mond gesnoeid en ze verteld
dat als ze niet wisten waar ze over praten ze maar eerst op het internet moeten zoeken naar de definitie
van het transgender zijn. En verder kreeg ik enkel moeiecomplimenten van ouderen dat ik dit zo aan durfde.
aan al mijn collega's heb verteld met medewerking van de bedrijfs leiding.
Ook werd mijn bedrijfskleding eerst aan gepast en kom ik op 14 december 2011 aan het werk.
Moet er ook bij vertellen dat ik een openbaarvervoerbedrijf werkt. Heb in de eerste weken veel
lachers gehad dit waren vooral schoolkinderen en sommige heb ik gelijk de mond gesnoeid en ze verteld
dat als ze niet wisten waar ze over praten ze maar eerst op het internet moeten zoeken naar de definitie
van het transgender zijn. En verder kreeg ik enkel moeiecomplimenten van ouderen dat ik dit zo aan durfde.