Dat vind ik dus het enige echt vervelende, een foutje kan ik begrijpen en verwarring ook maar het opzettelijk fout doen niet."En dan zijn er natuurlijk nog de gewone strontvervelende lui die dit enkel doen om je goed te laten weten dat ze je geen "echte" vrouw vinden. Kortom: het kan even duren.
Mensen die dat doen hebben ook altijd zo een stomme triomfantelijke blik in hun ogen. tegenwoordig vraag ik dan ook maar gewoon of ze er rekening mee willen houden dat ik wel vaker naar zo een stomme triomfantelijke blik moet kijken. Dan zeg ik ze dat mensen die denken dat ze slim zijn maar zich stom gedragen er erg lelijk uitzien en dat ze er makkelijk wat aan kunnen doen door zich normaal te gedragen. Helaas gaan ze dan alleen nog stommer kijken. Ik denk dat het woord voor hoe ze dan kijken beteuterd is.
Het zijn ook precies die mensen die, als je een gesprek met ze aan gaat, vragen: "Waarom doe je dit?"
Maar als ze dat vragen willen ze geen uitleg over wie of wat of hoe jij bent. Wat ze eigenlijk vragen is:, "Hoe durf je mijn heerlijk simpele dichotome wereldbeeld te verstoren? Welk recht denk jij te hebben onduidelijkheid in mijn leven te brengen? Waarom moet jij anders zijn dan anderen?"
Dit soort mensen lijkt ook afhankelijk van anderen om te besluiten wat wel en niet mag. Ze hebben geen innerlijk compas en zaken die voor hun zesde levensjaar niet binnen zijn gekomen komen er niet meer in. Het hoogst haalbare bij dit soort lui is, ze het goede laten doen zonder dat ze begrijpen waarom ze het doen.
Nou tot zo ver mijn ochtend rant.
Levendula