Hormoonwaardes doen gek, wat moet ik ermee?!?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Tess_
Voornaamwoorden: she/they

Re: Hormoonwaardes doen gek, wat moet ik ermee?!?

Bericht door Tess_ »

Ik gebruik al het grootste deel van mijn (tot nu toe) 26 maanden pleisters, en het duurde even voordat ik goede waarden had; maar elk lichaam is anders. Sinds februari krijg ik nu elke 3,5 dag twee pleisters van 100 en voel me er prima bij. Ook mijn lichaam verandert. Mijn waarden, een maand geleden getest, zijn goed met E= 450 pmol/l en zonder blokkers. Ik plak de pleisters op mijn bovenbenen en dat werkt voor mij het beste. Ik heb het op alle andere plekken geprobeerd, maar ze bleven nooit langer dan een dag zitten, zelfs niet met Systen. Ik plak ook altijd een strook Tegaderm over de pleister en dat houdt alles heel goed bij elkaar.
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Hormoonwaardes doen gek, wat moet ik ermee?!?

Bericht door Laura2021 »

@BArts

Waarom niet meteen een t-blocker dan?
Omdat ik zelf eerst wilde weten wat alleen de pleisters deden want als ik zonder T-blocker zou kunnen zou ik hiervoor kiezen.
Ik vertrouw de endocrinologen niet zo want dat zijn in mijn ogen koks die ook maar een recept volgen (richtlijnen VU-AMS).

o oké, waarom werkte het op de heupen niet?
Bij mij lieten de pleister vrij snel los op de heupen, geen idee waarom, misschien vocht of zo, het bleef echt niet zitten.

En waarom merkte je het meeste van de t-blocker? Heb dit niet nodig dus ken het ook niet, maar van andere hoor ik dat ze er juist depressief e.d. door worden.
Ik heb bewust gekozen voor cyproterone tabletten en geen spuiten omdat ik zelf kan doseren en wist uit eigen onderzoek dat het extreem sterk spul was. Een 1/4 tablet (dus 12,5mg/dag) zoals voorgeschreven vond ik veel te veel in verband met tumoren. Ik begon daarom in overleg met 12,5mg om de dag en daar schoot ik al snel in de depressie van. Voor mij vond ik dit dus teveel.
In overleg met de endo afgebouwd naar nul voor 2 weken tot de depressie weg was. Daarna opnieuw opgestart maar nu eerst met 1/8 tablet iedere 3e dag zodat ik weer vertrouwen kreeg want ik wist dat dit niets zou doen. Tevens begonnen met Vitamine B12 tegen depressies (dit werd duidelijk voor mij uit Australisch onderzoek).
Daarna toen alles nog goed ging na 2 weken begonnen met 1/8 tablet om de dag en toen merkte ik al snel aan de concistentie en hoeveelheid van het sperma dat de T-blocker zijn werk deed. Mijn hoofd werd tevens rustiger. Tevens merkte ik dat de drang voor zelfbevrediging totaal weg was
Die dosis bleek dus al voldoende.

Toen ik alleen pleisters had was die drang voor zelfbevrediging er voor mij nog steeds en het sperma was zoals voor de transitie wat logisch was want alleen op pleisters was de T-waarde bij mij nog steeds hoog.

De endo verwachte dat 1/8 tablet om de dag niets zou doen.
Hij snapt er niets van toen de T-waardes terug kwamen. Hij kon niet anders dan concluderen dat 1/8 tabelet om de dag toch voldoende was.

Bij mij was de invloed van de T-blocker op de E-waardes nul. Andersom, de invloed van de pleisters op de T-waardes was een kleine verlaging.
Groetjes Laura :hbeat: