de chat

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gabriël

Re: de chat

Bericht door Gabriël »

Mijn reden waarom ik niet op de chat verschijn is dat ik niet hou van chatten.
Op forums kan ik rustig de tijd nemen om dingen door te lezen, antwoorden wanneer het mij uitkomt (of even tussendoor mijn hond uitlaten en erover nadenken), en soms nadat ik iets gepost heb nog even mijn post bewerken (dingen duidelijker verwoorden, spelfouten eruit halen waar ik eerst overheen heb gelezen).
Bij een chat heb ik altijd het gevoel dat ik direct moet antwoorden. En zeker als het drukker is dan gaat het me vaak te snel.

En bij chats moet je toch vaak je aandacht er bij houden, terwijl forums doe ik vaak tussen andere dingen door. Dan neem ik even een korte pauze van iets om het forum te checken. En bij een chat 'moet' je toch wel wat langer aanwezig blijven om echt met een gesprek te kunnen deelnemen.

Dus dat is mijn reden. Op de chat van dit specifieke forum ben ik niet geweest, mijn ervaring is gebaseerd op andere forumchats waar ik afgelopen jaren ervaring mee heb gehad.
Venka

Bericht door Venka »

Ik kom ook al geruime tijd niet meer op de IRC chat,ik heb zelfs mijn IRC cliënt van mijn laptop verwijderd.De reden daar voor is dat een hele tijd geleden de boel werd verziekt daar en sommige van ons persoonlijk aangevallen en dat is niet mijn idee van gezellig chatten en roddelen. :fpalm:
La-Clau

Bericht door La-Clau »

Ik zal even de radiostilte doorbreken om op dit onderwerp te reageren (inderdaad ik kijk af en toe nog naar het forum).
Over het algemeen kan ik me goed aansluiten bij de mening van Daniela, de zich eindeloos herhalende dezelfde paar onderwerpen, vaak door dezelfde personen. Ik zou me er iets bij voor kunnen stellen als nieuwelingen dergelijke onderwerpen terugbrengen, of als mensen die voor het eerst in die situatie zitten er over beginnen, maar de nodige keren lijkt het er op alsof er mensen zijn die graag zwijmelen in hun eigen probleempje, en het steeds opnieuw aandragen, waarbij elke mogelijke handreiking blijkbaar tevergeefs is.
Daarnaast vond ik het, na een naar mijn idee geslaagde start, steeds ergerlijker worden dat als je op de chat binnenkomt, je een aantal namen ingelogd ziet staan maar er niemand is die je ook maar even gedag zegt. Blijkbaar staan mensen wel ingelogd maar zijn ze feitelijk, en dat zelfs vaak voor langere tijd, geheel niet aanwezig. Niets is erger dan op een chat binnenvallen, mensen als aanwezig zien, ergens mee zitten, en dan toch het niet kwijt blijken te kunnen.
Hetzelfde voor het soms langdurig stilvallen van de chat, soms zelfs midden in een discussie (al dan niet banaal). Ik ben er altijd vanuit gegaan dat als je op een chat inlogt je ook de bedoeling hebt om ergens over te praten, of wat gezelligheid te zoeken, en niet om af te gaan zitten wachten totdat een ander misschien iets gaat zeggen. Vaak had ik het idee de chat "gaande" te moeten houden, en op een gegeven moment ging ook dat me tegen staan. Ik snap dat niet iedereen over elk onderwerp mee wil of kan praten, maar daarom is er dan ook voor iedereen gelegenheid om zelf onderwerpen aan te dragen.

In ieder geval, reden genoeg voor mij om het gebruik van de chat tot een minimum te beperken. Kom af en toe nog eens kijken of er al weer eens iets gebeurt, maar als trouw bezoeker kan ik niet meer gelden. Overigens heb ik ook buiten de chat best last van transgendermoeheid, dus val ik nu weer terug in mijn radiostilte.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Engel

Bericht door Engel »

La-Clau schreef:dat als je op de chat binnenkomt, je een aantal namen ingelogd ziet staan maar er niemand is die je ook maar even gedag zegt. Blijkbaar staan mensen wel ingelogd maar zijn ze feitelijk, en dat zelfs vaak voor langere tijd, geheel niet aanwezig.
Claudia
Klopt heb ik ook gemerkt en dat is wel jammer.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Venka

Bericht door Venka »

De chat is een IRC chat en het connecten met de chat kan via een site of via een IRC cliënt,in geval van een IRC cliënt kun je dit programma gewoon aan laten staan,mits de computer aan blijft.De IRC cliënt kun je ook zo instellen dat je automatisch ingelogd blijft en bij een e.v.t. time out(of iets anders) logt het programma je ook automatisch weer aan.De persoon hoeft dus niet eens thuis te zijn want het programma zorgt ervoor dat je in het chat kanaal zit.Voor de niet kenners onder ons lijken de mensen gewoon aanwezig terwijl ze dit niet zijn.

Waarom doen mensen dit,zo kunnen ze terug lezen van wat er is gezegd of wat er is gebeurd,nieuwsgierigheid dus :o
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Waarom doen mensen dit,zo kunnen ze terug lezen van wat er is gezegd of wat er is gebeurd,nieuwsgierigheid dus...
Ik heb er niet zoveel problemen mee dat mensen alles terug willen kunnen lezen maar het komt wel een beetje achterdochtig over.

Stillen die wel ingelogd zijn zitten ook vaak gewoon mee te lezen. Wat dan leuk is om te doen is iets onschuldigs zeggen waarvan je weet dat de stille zich dan niet langer kan inhouden en stopt met stommetje spelen. Of bv. ~BIER!~ typen, schrikken sommige ook wakker van. :)

Liefs Daniéla
La-Clau

Bericht door La-Clau »

Bier?
Waar?
:mrgreen:
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

LOL! ;)
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik sluit me volledig bij de reactie van Clau aan, inclusief het bier ;-)
Irene
hX2eDVx3

Bericht door hX2eDVx3 »

La-Clau schreef:Daarnaast vond ik het, na een naar mijn idee geslaagde start, steeds ergerlijker worden dat als je op de chat binnenkomt, je een aantal namen ingelogd ziet staan maar er niemand is die je ook maar even gedag zegt. Blijkbaar staan mensen wel ingelogd maar zijn ze feitelijk, en dat zelfs vaak voor langere tijd, geheel niet aanwezig. Niets is erger dan op een chat binnenvallen, mensen als aanwezig zien, ergens mee zitten, en dan toch het niet kwijt blijken te kunnen.
Ik voel me aangesproken omdat ik dit inderdaad doe, of deed toen ik er nog kwam. Ik gebruik een chatprogramma dat altijd is ingelogd, omdat ik dat zelf een prettig programma vind en het op andere chats waar ik kom de norm is dat je er gewoon bijna altijd bent. Ik heb begrepen dat het op de chat van travestie.org not done is om ingelogd te zijn terwijl je er niet bent maar volgens mij is dat eerder regel dan uitzondering op het IRC-wereldje.

Mijn chatprogramma geeft trouwens gewoon netjes door wanneer ik afwezig ben. Daarbij wil ik nog even zeggen dat niets irritanter is dan iemand die iets vraagt op een chat als je er even niet bent, en na 5 minuten weer uitlogt zodat je geen antwoord meer kunt geven.

Kusjes, Marissa