Verhuizen naar rotterdam (veiligheid)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: Verhuizen naar rotterdam (veiligheid)

Bericht door Anon20180501 »

Vicky schreef;
Je lijkt een beetje op zoeken naar een veilige omgeving, de vraag is of je die in je omgeving moet zoeken, of in jezelf
Wat mooi gezegd en helemaal waar.
Figó

Bericht door Figó »

Mooi gezegd Vicky! Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb zelf ook ontdekt dat het 'doen' heel goed werkt. Het is misschien niet de meest veilige manier, maar voor mij wel de beste.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
diederique

Bericht door diederique »

Rotterdam, niets mis mee.
Ik kom er vanuit Dordt regelmatig voor allerhande zaken. Geen enkele gevoel van afwijzing of bedreiging. Mooie multiculturele stad met alle voor en nadelen net als de grote en middelgrote steden elders in het land.
Het belangrijkste is, net als overal, hoe zeker je er zelf in staat. Laat je niet op de huid zitten, voel je vrij en doe naar wat je in je voelt. Geen stad voor halfwerk, gewoon jezelf zijn; ten volle!

Diederique
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Vicky schreef:Transvriendelijke steden?

Bestaat niet

Vicky
Bestaan wel... Daarom wil ik graag, net zoals enkele van mijn vrienden hebben gedaan, naar San fancisco, USA! deze stad is enorm gericht op Gay en Tanssexual inwoners. (meer dan 60%)
Natuurlijk is er ook in deze stad wel eens iemand die het afgeeft op Gays en transsexuals, maar dat is een uitzondering... Daarnaast is het een oh zo een mooie stad om te wonen en te leven....
“good enough”
Venka

Bericht door Venka »

thegirlinme schreef:

Bestaat niet

Vicky
Bestaan wel... Daarom wil ik graag, net zoals enkele van mijn vrienden hebben gedaan, naar San fancisco, USA! deze stad is enorm gericht op Gay en Tanssexual inwoners. (meer dan 60%)
Natuurlijk is er ook in deze stad wel eens iemand die het afgeeft op Gays en transsexuals, maar dat is een uitzondering... Daarnaast is het een oh zo een mooie stad om te wonen en te leven....
Misschien moet jij je maar eerst eens verdiepen hoe het werkelijk is in de U.S.A. voor het geval je niet weet maar frisco is daar wel een onderdeel van en de LGBT rechten daar lopen zwaar achter met de rest van de westerse wereld en Frisco is echt geen utopie.In plaats van je te focussen op trans vriendelijke steden kunnen jullie(geld ook voor de topic starter)je beter focussen op hoe jullie je coming out regelen in jullie dagelijkse leven.Als je het hier niet kan dan zeker niet elders want,geloof mij,je komt van de koude kermis thuis.
Femme Fatale

Bericht door Femme Fatale »

Wat Vicky aangeeft schijnt naar mijn gevoel te kloppen, ik zal hier goed over na moeten denken.

Dat er mensen zijn die het 3x niks vinden, daar kan niemand wat aan doen. Ik doelde eigenlijk meer op mensen die wat verder gaan dan een eigen mening hebben of schelden. Nu moet ik toegeven dat Nederland, in vergelijking met een hoop aantal landen, een positieve houding heeft tov de sociale acceptie van LGBT.

Het zoeken naar een veilige omgeving voor je transitie beschouw ik als een onderdeel van je coming-out. Ik wil namelijk het aantal risico's zo laag mogelijk houden, vandaar de topic. Ik heb voor de omgeving Rotterdam gekozen vanwege trans evenementen, anonimiteit en mijn baan.

Ik denk dat ik er gewoon voor moet gaan. Gewoon een appartementje in een fijne buurt zoeken en dan kijken hoe het loopt.
Fay

Bericht door Fay »

thegirlinme schreef:

Bestaat niet

Vicky
Als je denkt dat je daar gelukkiger kan worden, doen, zelf denk ik dat je eerst moet proberen in eigen land ,eigen gemeenschap, je geluk te vinden voordat je dat elders zoekt, kans is groot dat als dat hier niet lukt, elders ook niet, en ik verbaas me over de gedachtengang het buiten jezelf te zoeken

Omstandigheden kunnen meespelen maar zijn niet bepalend imo

Vicky
Freetouch

Bericht door Freetouch »

oh, ik ben bang dat je me verkeerd begrepen hebt...

Natuurlijk moet je eerst in je eigen omgeving je comming out realiseren... wat ik ook gewoon doe.. met alle gevolgen van dien... daar deal ik mee.
Maar voor mijn werk vlieg ik zo'n 10x per jaar naar de USA en ben daar dan dan een paar weken... dus ik weet best wel waar ik over praat... en idd de USA is over het algemeen erg hostile ten opzichte van transsexuelen...
Maar om heel de USA zo te betitelen is zeggen dat heel europa zo tolerant is ten opzichte van Transsexuelen...

Ik zou me in de zuiderlijke staten zeker niet willen vertonen als transsexueel, maar geloof me San Francisco is daar echt een uitzondering op de regel...
Ik kan daar wel ervaringsverhalen over vertellen maar dat doen we wel een keer als we een bakkie koffie gaan drinken oke?

Ik denk dat het niet uitmaakt waar je bent, je zult zelf een veilige thuishaven moeten creeren, en ik lees dat velen dat thuis nog niet eens voor elkaar krijgen...
Waar je ook ter wereld bent, geaccepteerd worden is al een heel groot wonder...
In mijn geval heb ik een persoon waar ik zeker van weet dat hij mij als persoon accepteerd, ongeacht mijn geaardheid... en die persoon is overal ter wereld dezelfde...
maar die persoon word helaas zelf niet eens geaccepteerd door velen. maar nu zul je het vast niet meer kunnen volgen... :fpalm:
“good enough”
Fay

Bericht door Fay »

ok clear, en ja je heb het over jezelf:)

Vicky
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Volgens mij is het vooral belangrijk om ergens te wonen waar in de directe woonomgeving niet veel bemoeizuchtige mensen zijn. Dan kan je lekker ongestoord je eigen gang gaan.
Maar ja.... Hoe kom je daar achter? Dat is misschien niet zo makkelijk. Ik denk dat een buurt waar het opleidingsniveau bovengemiddeld is wel een stuk beter is. Dat soort mensen hebben meestal wel betere en interessantere dingen te doen dan zich met anderen, op een nagatieve manier, te bemoeien. Even de statistieken uit de Bosatlas erbij pakken :)
Ook in Rotterdam zijn er wel van dat soort buurten, lijkt mij. Rotterdam zal toch echt niet, zoals vele niet-Rotterdammers wel eens denken, één grote achterstandsbuurt zijn.
Een tijdje geleden ben ik uit nieuwsgierigheid een dag naar Rotterdam geweest. Ik ben door de hele stad gaan wandelen (en af en toe met bus tram of metro verder gegaan), van Hillegersberg tot Pernis en van Kralingen tot Schiedam. Ik ben er toch ook heel wat plekken tegengekomen met een hele aangename sfeer, naast grimmige buurten. Wat ik vooral erg mooi vind aan Rotterdam is dat het zo groot is. Het heeft ook echt de uitstraling van een grote stad. On-Nederlands eigenlijk. Daarbij vergeleken is Amsterdam maar een dorp. En er zijn niet zo veel provincialen als in Amsterdam, en niet zo veel fietsers die haastig (in Amsterdam is men altijd zo overdreven druk) aan de verkeerde kant van de weg door rood rijdend, voetgangers de schrik aanjagen.

Maar je zou natuurlijk ook aan Delft kunnen denken, zoals hier al geschreven werd. Dat lijkt me toch ook een fijne plaats. Natuurlijk ook weer afhankelijk van de buurt.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.