triggers

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: triggers

Bericht door Anon20180501 »

Hai Fay,

Voor iemand die alles nog zo goed kan relativeren en overzien ben je inderdaad behoorlijk van het padje af ja...
Niet dus, zodra je wartaal begint uit te slaan geef ik wel een gil. ;)

Hong er niet een of ander briefje ergens dat je er aan moest herinneren dat dit er allemaal bij hoort en dat je er wel overheen zal komen?
Je kan nog alle kanten op, morgen een andere of nog steeds dezelfde, we horen het wel.

Liefs Daniéla
Fay

Bericht door Fay »

oh, had mijn reactie al weggehaald wegens enorme zelfkritiek, van stel je niet aan etc, een hele berg negatieve gedachten kwamen boven,helpt niets

moet mijn briefjes iid eens gaan bekijken, want ik ben doodop en verlang naar rust maar dat hoofd houdt maar nie op met bestoken met negatieve gedachten

fijn te horen dat ik nog redelijk normaal over lijk te komen, toch ben ik bang voor een depressie, want zo voel ik me toch al een flink aantal weken, en herken ik dit gevoel van ene paar jaar terug, toen ging het dak eraf,zwaar overbelast en oververmoeid, deze gevoelens roepen momenteel angst op, gerelateerd aan die periode,ok eens kijken of ik ze er gewoon kan laten zijn

Fay
Anon20180501

Ah, ik zie dat je je reactie inderdaad grondig hebt aangepast.

Je lijkt inderdaad nog redelijk normaal, met de nadruk op 'lijkt'. ;)

Ik hoef je niet te vertellen hoe je je gedachten kan verleggen, daarom doe ik dat ook niet,
maar wel dát je ze even zou moeten verleggen tbv je eigen gemoedsrust.

En anders een borreltje met mate.

Liefs Daniéla
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 17 jul 2013, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Fay

Bericht door Fay »

ok, we gaan ze iig probereren los te laten want mezelf zo teruglezend denk ik hold yer horses schat! doe eens ff rustig ga is ff zitten met een kopje thee

alcohol uit den boze zo heb ik geleerd

Fay, dankje
Anon20180501

your welcome...
LauraB

Bericht door LauraB »

Je hebt helemaal gelijk Fay. En dit hoort er gewoon af en toe bij. Niemand heeft ooit gezegt dat het makkelijk zou zijn. De goede weg is vol doornen was het dacht ik.
Fay

Bericht door Fay »

Nou, tzit dieper volgens mij, besef dat ik functioneer uit angst, nooit goed, besefte ook dat dat al heel lang speelt,heb vrijdag gesprek coach want ik heb hier al behoorlijk wat jaren last van en ik weet nog steeds niet hoe ik er mee om moet gaan

Fay
Anon20180501

Hai Fay.

Het is nooit verkeerd om met je coach (of een psycholoog) te praten over je gevoelens, emoties en klachten. Zeker als je sommige klachten herkent omdat je ze eerder (in ergere mate) hebt gehad en dus weet waartoe dat kan leiden.

Zoals je weet ben ik ook 26 jaar lang zwaar depressief geweest, hieruit is in de loop der jaren een angststoornis ontstaan die uiteindelijk chronisch van aard is geworden. Ik weet precies in welke omstandigheden deze stoornis zich zal manifesteren en die vermijd ik dan ook voor zover dat mogelijk is. Dat zijn dan de bekende kleine maar ook grote ruimtes en daar waar massa's mensen samendrommen maar ook als ik in een positie verkeer waaraan ik zelf geen sturing kan geven krijg ik het te slecht.
De consequentie van het aangaan van het traject is dat ik op iets in mezelf moet vertrouwen waar ik in principe ook geen controle over heb. Ik krijg er geen problemen mee omdat ik in dit geval geaccepteerd heb dat ik dit in tegenstelling tot eerder genoemde omstandigheden niet kan ontlopen. Had ik ook nooit gedaan maar dat is een ander verhaal.

Liefs Daniéla
LauraB

Bericht door LauraB »

Ik weet ook alles van ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, compulsief gedrag en angst en paniek aanvallen. Geel belangrijk om op tijd aan de bel te trekken als je gedrag van je zelf herkent.
Fay

Bericht door Fay »

Zo, 2 bekende therapeuten gebeld, allebei op vakantie, mijn conclusie, ok dan zal ik het blijkbaar zelf moeten doen, signaal van boven, met knipoog, dat wil zeggen, je kan het ook zelf, mm,voelt beter zo te denken :)

Enfin, vandaag gaat het weer, hoef van mezelf ff niks

enfin, angst slechte raadgever, spanning en stress idem, in combi met die 2 uiteraard cirkeltje, want opanning is niet in contact met lijf en dus angst, zo zie ikhet

Gisteren dacht ik nog, oxazepam derin, en dat doe ik pas als het echt nie meer gaat, heb hekel aan medicatie,vandaag denk ik, nee rust nemen, zonder verwachting, we zien het allemaal ff wel, de boel de boel
Fay