lichaam

Make-up, kleding, en zo voort
LauraB

Re: lichaam

Bericht door LauraB »

Ik ken dit ook. Al heb ik het de laatste maanden minder vaak en intens.

Vandaag had ik het weer heel erg. Bij het aan laten brengen van permanente eyeliner is mij verteld dat ik er voor moet waken de eerste week geen spoelend water over mijn ogen te krijgen. Daarom probeer ik zo kort en min mogelijk te douchen. En dat houd dus in dat ik al 4 dagen mij niet heb geschoren. Gelukkig heb ik al best wat laser ontharing achter de rug want anders had ik dit niet volgehouden of was ik 'dood' gegaan van al het haar in mijn gezicht.

Maar vanmiddag stond opeens mijn nicht, haar man en mijn twee achterneefjes voor de deur. Ze waren onderweg en dachten laten we even bij Laura langs gaan. Ik heb mijn achter neefjes nog nooit gezien (ook niet als man). En hun wilde graag kennis maken.

Ik twijfelde al of ik überhaupt open zou doen, maar mijn nieuwsgierigheid overwon. Aan de deur even snel kennis gemaakt en een cadeautje overhandigd. Ik maakte mijn verontschuldigingen nog dat ik aan het tegel lijmen was en er niet uitzag.

Pas toen ze weg waren ging ik me steeds naarder voelen. Boor mijn gevoel kon ik niet meer met mezelf in de zelfde ruimte aanwezig zijn. Alle spiegels in huis moeten ontlopen en naar een paar recente foto's van mezelf met mooie make-up, blouses en jurkjes aan gekeken en naar een paar YouTubejes van de Yogscast gekeken om de misselijkheid weer een beetje weg te krijgen. Daarna heb ik me droog geschoren en veel crème op gedaan tegen alle irritatie.

Daarnet heb ik een berichtje via facebook gehad, dat mijn achterzeefjes me heel erg aardig vonden en ik een goede indruk achter gelaten heb. :shock: Aan mijn uiterlijk is ze niets opgevallen anders dan dat duidelijk was dat ik bezig was met klussen.

Deze keer heb ik dat niet gehad, maar het gebeurd (vooral vroeger) regelmatig dat ik een huilbui krijg als ik mezelf in de spiegel zie.

Tijdens douchen kijk ik nooit naar beneden, en soms houd ik mezelf voor de gek met de gedachte dat ik samen met een vriendje onder de douche sta en we elkaar wassen.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Even kort bericht vanwege een slecht werkende telefoon.

Ik ben redelijk overtuigd dat de profielfoto van Ryan niet zijn eigen gezicht is.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Nathan90 schreef:Even kort bericht vanwege een slecht werkende telefoon.

Ik ben redelijk overtuigd dat de profielfoto van Ryan niet zijn eigen gezicht is.
Beste Natan,

Ik weet het 100% zeker, de foto is niet van Ryan, maar van "Ben McKenzie"
Niet dat ik daar meteen aan dacht toen ik dat kleine profielfotootje zag,hij kwam me bekend voor, ik dacht wellicht van bijons uit de kerk :fpalm:
maar toen het om een FTM bleek te gaan en ik even op het verkeerde been stond, zag ik het meteen.

Ryan heeft vast een hele goede reden dat hij juist die foto heeft gekozen...
Zo zijn er ook mensen die een cartoon of icoon gebruiken...

was alleen grappig dat ik dat niet meteen door had..
Ben nu wel benieuwd hoe Ryan er in het echt uit ziet...

X
“good enough”
FAtham

Bericht door FAtham »

Ik heb geen spiegels behalve een kleine om te scheren en mijn haar te doen (wat ik zo snel mogelijk afhandel) en ik heb geen eens licht in mijn douche en douche in het donker. Maar goed ik heb ook BDD wat best een ernstige vorm is van afkeer van je eigen lichaam. Gekoppeld met het gendergebeuren had ik vroeger zin mijn lichaam compleet te verminken want alles was beter dan dit.
Nu gelukkig gaat het beter dan toen al zal ik nooit mijn lichaam als "mij" kunnen accepteren. Ik leer stukje bij beetje met behulp van therapie kleine dingen te ontdekken die ik wel goed vind zoals mijn ogen bijvoorbeeld. Maar goed jarenlange pestpartijen en nu ook iedere dag wel een persoon die botweg in mijn gezicht "lelijke @#$*" roept werken niet echt mee. Zelf vrienden van mij staan wel eens te kijken met open mond van verbazing wat ik allemaal te verduren krijg.
Piercings en tattoos ben ik ook gek op want die vind ik niet alleen mooi maar ze camoufleren in mijn ogen die kenmerken waar ik vanaf wil. :) Ik hou van excentrieke dingen want als mensen dan naar me kijken hebben ze idd gelijk. Ik zorg dat ik zo'n verschijning ben dat ik mensen LAAT kijken. Gek soort masker eigenlijk.
Jack

Bericht door Jack »

Ik heb een best wel een hekel aan mijn lichaam. Eerder had ik er minder last van, ik keek nooit echt naar beneden tijdens t douchen en spiegels vermijd ik wanneer ze meer laten zien dan mijn gezicht, totdat ik een keer bij een vriend ging douchen en daar hing een gigantische spiegel in de douchecabine. Dat voelde als een behoorlijke klap voor me om dan te zien hoe vrouwelijk mijn lichaam is. Sinds dat voel ik me veel onzekerder over mijn lichaam en maak me er ook dagelijks druk om.
Over het scheren, dat doe ik al jaren niet meer, ben veel te trots op mijn glorieuze beenhaar :D (heb zonder hormonen al meer dan mn broer en vader, haha). Mijn moeder gaf af en toe wel een hint in het begin toen ik stopte met het scheren van mn benen, maar ik negeerde dat gewoon of zei: Ik draag toch alleen maar lange broeken, niemand die t ziet. Na een tijdje had ze t opgegeven en begon ze er ook niet meer over :)
Mossel92

Bericht door Mossel92 »

Gelukkig toch wel herkenbaar bij anderen. Weet niet wat het is maar de laatste tijd stoort het mij nogal.
Wat betreft de foto: de reden dat ik die heb uitgezocht is dat ik zijn uiterlijk ontzettend cool vind.
Zelf ken ik hem van de serie the o.c. waar hij Ryan speelt.
Het was niet mijn bedoeling om jullie te verwarren hoor.

Jack; je lijkt echt supermannlijk! Wees er trots op!

Hormonen en operaties lijken me nog eng.
Ik zou willen dat mijn gezicht niet zo zacht leek.
Dont be ashamed, Just be yourself
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

je hebt me inderdaad op het verkeerde been gezet Ryan maar dat is ook niet zo moeilijk,
ik kijk namelijk niet veel tv en als ik kijk nooit naar series... ;)

Liefs Daniéla
Amber-B

Bericht door Amber-B »

Toen ik merkte dat mn borsten begonnen te groeien vond ik mn lijf plots op sommige punten toch wel leuk :mrgreen: Mijn boobies zijn dan ook t lichaamsdeel waar ik t meest trots op ben...net als mijn gespierde benen, maar dat schijnt weer niet vrouwelijk te zijn....maar een gespierde vrouw is niet zomaar n dame, zij is n dame die goed voor haar lichaam en conditie zorgt :mrgreen:
Some girls have a penis...some boys don't.
Venka

Bericht door Venka »

Amber schreef:Toen ik merkte dat mn borsten begonnen te groeien vond ik mn lijf plots op sommige punten toch wel leuk :mrgreen: Mijn boobies zijn dan ook t lichaamsdeel waar ik t meest trots op ben...net als mijn gespierde benen, maar dat schijnt weer niet vrouwelijk te zijn....maar een gespierde vrouw is niet zomaar n dame, zij is n dame die goed voor haar lichaam en conditie zorgt :mrgreen:
Ik vind de zwem dames ook een mooi lichaam hebben en die zijn gespierde dan een gemiddelde man.
Dinges12

Bericht door Dinges12 »

Hey Ryan,

Herken het gevoel ook wel. Sinds kort mijn haar goed kort, een faux hawk :). En juist daar door zie ik van hoofd tot nek een man, maar van nek tot tenen een vrouw, erg verwarrend.

Als ik douch, gebruik ik mannen zeep en kijk ik gewoon niet te veel naar beneden. Natuurlijk moet ik wel mijn onderdelen goed wassen, want we willen zeker niet daar ook nog eens gaan stinken... :| Het is al erg zat dat het er zit :P.