Uni in Arizona zoekt leraren voor trans studies

Nieuwsberichten
LisaM

Re: Uni in Arizona zoekt leraren voor trans studies

Bericht door LisaM »

thegirlinme schreef:
LisaM schreef:
thegirlinme schreef:Ik heb op de Northern Arizona University NAU les gegeven... erg leuk... Maar je moet wel je Phd hebben en een work permit....
Arizona, iew! Hillbilly country alert! :?
Ooit in Arizona geweest???
Arizona... 80% is LDS, en dat is echt niet Hillbilly!!!
Ik zat in Flagstaff die tijd...

Maar idd ben liever in CA...
Grand Canyon, Meteor Crater, Petrified Forest, Flagstaff.
Flagstaff ligt mooi in de bossen, een klein dorpje in de pineapples, maar wel héél hoog op de hoogvlakte. Dus ook koud, en ijle lucht.
Daarna weer heel hard weggereden, ok Utah is nog erger.. :D
FAtham

Bericht door FAtham »

LisaM schreef:
thegirlinme schreef:Ik heb op de Northern Arizona University NAU les gegeven... erg leuk... Maar je moet wel je Phd hebben en een work permit....
Hey! Born an' raised Hillbilly here! ;) Sowieso Arizona is te westelijk voor mij. Appalachia's where it's at. :D
LisaM

Bericht door LisaM »

FAtham schreef:
LisaM schreef:
Hey! Born an' raised Hillbilly here! ;) Sowieso Arizona is te westelijk voor mij. Appalachia's where it's at. :D
A coal guy! I can't believe it... :lol:
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Raisa schreef:
Wauw, waar heb je een PHD in?

Historical Sociology
Simão schreef:http://www.lgbtqnation.com/2013/09/univ ... s-program/
Natuurlijk kwam er iemand meteen op Facebook (waar het gedeeld wordt) met "Ik wed dat de leraren cis zullen zijn".
Dat maakt dus geen zak uit.
Je hoeft geen trans persoon te zijn om er les over te geven of onderzoek in te doen.
Ondanks dat ben ik wel vrij argwanend over wat mensen menen te weten over transseksualiteit. Een tijd terug was ik op een transgender debat in Nijmegen waar een docent genderstudies (zijn naam en titel zijn me niet bijgebleven) een inleidend praatje hield. Persoonlijk erger ik me niet zo aan het woord ombouwen, maar wanneer je het 60 keer voorbij hoort komen ik een universitair praatje dan begint het wat te knagen. Al in al was het vrij respectloos waarin ook gezegd werd dat je als hetero jongen moest oppassen met wie je danst bij het uitgaan want je kon wel eens met een trans in bed belanden. Mijn hart maakte wel een huppeltje toen er protest vanuit het publiek kwam, wat er blijkbaar ook genoeg van had.
Toch is de term ombouwen een heel gebruikelijke uitspraak...
Je wil niet weten hoe vaak ik de laatste tijd heb gehoord... Laat jij je ook ombouwen???
Ik erger me er niet aan... net zo min aan al die kleine dingen waarvan ik op dit forum lees dat ze zich ergeren...
Het leven is veel leuker om de positieve dingen er uit te lichten en de negatieve dingen zo veel als mogelijk te filteren...

Dan krijg je vanzelf een vrolijke lag op je gezicht, en zijn de mensen ook vele malen vriendelijker naar jou toe.
“good enough”
Raisa

Bericht door Raisa »

De reden waarom ik het woord 'ombouwen' gevaarlijk vind is omdat het toepassen ervan een persoon ontmenselijkt: je maakt iemand tot een object. De geschiedenis laat zien dat wanneer je een persoon niet als volwaardig gaat zien of zelfs als een ding, dat de drempel naar discriminatie heel laag is geworden.

Verder vind ik het geen gepaste taal voor een universitair docent. Of zou hij ook het woord 'omgebouwde man' in zijn schrijven gebruiken ipv transvrouw of iets dergelijks.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Raisa schreef:De reden waarom ik het woord 'ombouwen' gevaarlijk vind is omdat het toepassen ervan een persoon ontmenselijkt: je maakt iemand tot een object. De geschiedenis laat zien dat wanneer je een persoon niet als volwaardig gaat zien of zelfs als een ding, dat de drempel naar discriminatie heel laag is geworden.

Verder vind ik het geen gepaste taal voor een universitair docent. Of zou hij ook het woord 'omgebouwde man' in zijn schrijven gebruiken ipv transvrouw of iets dergelijks.
Dat vind ik ook, als docent moet je erg opletten wat je wel of niet zegt.. Je bent een voorbeeld en je studenten nemen dat over..
Maar ik denk dat voor de buitenwereld de termen SRS, Transvrouw / transman niet zoveel betekenis hebben en hun helemaal niets zegt.
“good enough”
Simão

Bericht door Simão »

Ja, het is een beetje transjargon vermijden denk ik, maar ook wel mee eens dat je dat als docent eigenlijk niet moet zeggen, beter is het om dan eerst uit te leggen wat een SRS is en dan die term, al of niet afgekort gebruiken. Als je hem voluit gebruikt lijkt het me trouwens wel duidelijk?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark