Tips over komende radio of TV uitzendingen
-
Rense
Re: Tips over komende radio of TV uitzendingen
Nu op Nederland 2 en misschien daarna op uitzending gemist: Karima, de moslima die ooit man was.
-
Sabrina40
Ik heb de VK zelf nniet. Maar bij de Telegraaf kun je de krant naast op papier tevens in digitale vorm van hun website plukken. Dat is vooral handig als een bezorger verstek laat gaan en zo'n krant tegenwoordig niet meer wordt nabezorgd. Ik heb voor eigen archief wel eens artikeltjes digitaal gecopieerd. Dat lukte dan niet als artikel met opmaaken afbeeldingen of foto's als geheel, maar wel als collage van alle tekstfragmenten van zo'n artikel. Ik weet alleen niet of er juridische problemen aan kleven als je de tekst van zo'n artikel met keurige bronvermelding en datum op het forum van een website als deze plaatst.diederique schreef:heeft iemand het VK artikel digitaal?
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Vrijwel iedere krant biedt tegenwoordig een digitale versie aan, naast de dodebomenversie. Je moet dan wel een abonnement hebben. Op het uitwisselen van gedigitaliseerde tekst tussen individuen heeft copyright geen grip. Een dergelijk artikel integraal publiek maken raad ik af.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Sabrina40
Wat een geweldig aansprekende uitzending over "Andere Tijden" van vanavond over ontwikkelingen, die in toch zo'n betrekkelijk korte tijd hebben plaats gevonden, dat zelfs ik die van zeer nabij hoofdzakelijk heb kunnen meemaken. En dat met aan het einde toch ook die aanstaande doorbraak naar een serieuze verdere verruiming naar niet één maar meerdere wegen naar een beoogd zeer ingrijpend doel in iemands uiterst persoonlijke leven..
-
Veronica
Andere tijden van vanavond ook gekeken, weer wat nieuws geleerd.
Dan vraag ik mij wel af, als die nieuwe wet straks werkelijk komt, dan kan ik gewoon alle papieren in 1 keer wijzigen voor mijn operatie?
Dan vraag ik mij wel af, als die nieuwe wet straks werkelijk komt, dan kan ik gewoon alle papieren in 1 keer wijzigen voor mijn operatie?
-
Sabrina40
Ja, dat klopt Veronica en dus bovendien ook nog eens zonder advocaten kosten en gerechtelijke griffie kosten, maar nog wel met kosten voor zo'n "deskundige verklaring", omtrent de "duurzaamheid" van jouw gevoelens over jouw eigen geslacht plus nog wel enige gemeentelijke leges kosten.. Tijden blijken helemaal doodgewoon duidelijk te veranderen en daar heb je dan dus zelfs niet eens meer een voornemen tot operatie voor nodig.Veronica schreef:Andere tijden van vanavond ook gekeken, weer wat nieuws geleerd.
Maar zo'n SRS en/of HRT en/of FFS kan na die wetswijziging dus niet meer voor de wet, maar nog wel puur alleen nog voor jouw puur persoonlijke zelfacceptatie dringend gewenst zijn, maar dat wordt dus helemaal een persoonlijke zaak en niet meer een eis van de wet. Zie ook : http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... h5mt4dsdk1" target="_blank .
-
Sabrina
Diep respect voor die mevrouw die toen ze jong was gewoon als meisje naar de club ging om te dansen en ongelooflijk hoe ze in die tijd behandeld werden door de politie. Dat moet zo moeilijk geweest zijn. Ik weet nog dat ik klein was en niet wist wat transsexualiteit was en me daardoor raar voelde. Dan vind ik het heel knap hoe die mensen elkaar uiteindelijk hebben weten te vinden en daardoor de basis hebben gelegd voor hoe het vandaag de dag gaat.
En over die wet, als je al gediagnostiseerd bent, moet je dan nog steeds kosten betalen voor een deskundige verklaring? Zoiets moeten ze naar mijn mening toch al hebben als ze je groen licht geven om met de hormoonbehandeling te laten beginnen?
En over die wet, als je al gediagnostiseerd bent, moet je dan nog steeds kosten betalen voor een deskundige verklaring? Zoiets moeten ze naar mijn mening toch al hebben als ze je groen licht geven om met de hormoonbehandeling te laten beginnen?
-
Rense
De deskundigeverklaring gaat volgens het huidige voorstel verstrekt worden door de genderteams VU, UMCG etc. (PIG tot op heden niet)Sabrina schreef:En over die wet, als je al gediagnostiseerd bent, moet je dan nog steeds kosten betalen voor een deskundige verklaring? Zoiets moeten ze naar mijn mening toch al hebben als ze je groen licht geven om met de hormoonbehandeling te laten beginnen?
Hoe dit in de praktijk vorm gaat krijgen is niet helemaal duidelijk. Als de VU slim en rationeel is sturen ze iedereen die al groen licht heeft gewoon een briefje thuis op verzoek. Het is echter ook best mogelijk dat ze voor iedere verklaring die ze afgeven weer een individueel consult met de patient vereisen. Onder het mom van 'zeker weten dat de patient de consequenties begrijpt' en zo.
Maar dat ze voor de verklaring zelf geld gaan vragen van de patient lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
-
Miazara
Kosten van de behandeling medicijnen etc worden gewoon gedeclaleerd bij de verzekering. Een briefje zoals dit kan waarschijnlijk niet (tevens wat ik ook verwacht) dus daar zal wel wat kosten aan zijn, max 50~100 euro ofzo gok ik.
Code Sorceress
-
diederique
Ik verwacht wel degelijk dat er tzt een gesprek of wat plaats zal vinden voor de verklaring wordt verstrekt. Er zijn teveel processtappen aanwijsbaar in hun werkwijze waarop je zou verwachten dat eea gewoon doorloopt maar waarbij het Genderteam zelf er toch nog een eigen licht over wil laten schijnen.Rense schreef:Maar dat ze voor de verklaring zelf geld gaan vragen van de patient lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door diederique op 09 dec 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)