Estriol creme

Aliss

Re: Estriol creme

Bericht door Aliss »

Veronica schreef:
Aliss schreef:
Aafke schreef:Estradiol is ontwikkeld voor vrouwen in de overgang en andere hormonale doel einden. In de bijsluiter staat niks over transvrouwen. Cyproteronacetaat (Androcur) is bedoeld voor bepaalde vormen van prostaat kanker, Acne, hyperseksualiteit, te veel overbeharing en nog een paar dingen maar niet om je testosteron en zo plat te leggen. Voor ons is dat welkom maar als je geen transseksueel bent zijn dit nadelen.
Zoals ik het begrijp, we zijn in "voordeel" ? In voordeel omdat het effect op mannelijk systeem gunstig is?
Het is in ons geval gunstig omdat wij zo kunnen vervrouwelijken, een normale man die een man wil blijven zou dus die bijwerkingen als ernstige nadelen zien.
Juist. Oké. Dank je. Weten jullie of er verder (serieuze) consequenties aan verbonden kunnen zijn? Ervan uitgaande dat ik straks mag beginnen met hormonen, maar het wil maar niet wachten! :)

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Veronica

Bericht door Veronica »

Aliss schreef:
Juist. Oké. Dank je. Weten jullie of er verder (serieuze) consequenties aan verbonden kunnen zijn? Ervan uitgaande dat ik straks mag beginnen met hormonen, maar het wil maar niet wachten! :)

Je moet volgens mij voordat je met de hormonen begint een nulmeting doen, en volgens mij had aafke de pech (sorry :oops: ) en moest ze stoppen met hormonen voor een tijdje omdat ze de nulmeting moest doen.

Nulmeting = kijken wat je testosteron waarden zijn zonder enig gebruik van hormonen.
Afbeelding
Aliss

Bericht door Aliss »

Veronica schreef:
Aliss schreef:

Je moet volgens mij voordat je met de hormonen begint een nulmeting doen, en volgens mij had aafke de pech (sorry :oops: ) en moest ze stoppen met hormonen voor een tijdje omdat ze de nulmeting moest doen.

Nulmeting = kijken wat je testosteron waarden zijn zonder enig gebruik van hormonen.
Ow oké dan zal ik maar beter er nu mee stoppen dan? Zou triest zijn dat ik hier meer schade ga aanbrengen tijdens de behandeling. Hoe lang blijft het in het lichaam?
Veronica

Bericht door Veronica »

Aliss schreef:
Ow oké dan zal ik maar beter er nu mee stoppen dan? Zou triest zijn dat ik hier meer schade ga aanbrengen tijdens de behandeling. Hoe lang blijft het in het lichaam?
Kijk ik kan je geen raad geven of je wel of niet moet stoppen, sommige meiden hier weten het echt beter dan ik ;)

Over hoe lang het in je lichaam blijft kan ik hetzelfde zeggen, meerdere dames hier weten het beter.
Afbeelding
Alice

Bericht door Alice »

Veronica schreef:
Aliss schreef:
Kijk ik kan je geen raad geven of je wel of niet moet stoppen, sommige meiden hier weten het echt beter dan ik ;)

Over hoe lang het in je lichaam blijft kan ik hetzelfde zeggen, meerdere dames hier weten het beter.
Er mee beginnen, ermee doorgaan of stoppen met het gebruik van die crème moet je zelf beslissen.
Schade, ik geloof niet dat je met deze crème veel zal vervrouwelijken estriol wordt daarvoor niet gebruikt.
Metabolisme, als het via slijmhuid opgenomen wordt is de piektijd 6-9 uur en verdwijnt met de urine in 2 dagen.

Sterkte Estriol vaginale crème 1 mg/g (1 milligram estriol op 1 gram creme).
Als schoonheidsmiddel sterkte, 0,378 mg/g . Aanbieding Amazon, http://www.amazon.com/Natural-Estrogen- ... B004XJIDEO" target="_blank

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
diederique

Bericht door diederique »

De kwestie van de nul-meting speelt voor een aantal niet via de VU werkende endocrinologen. De VU noemt dit punt niet zo, in elk geval niet als je al een chronisch gebruiker bent. Ook de VU heeft je natuurlijk het liefst "schoon" (hun term, dwz zonder voorafgaande "afwijkende" hormoonmedicatie) Wat je beslist te doen is volledig jouw zaak.
Naast de halfwaarde tijd en dergelijke speelt natuurlijk ook de "hersteltijd" van je normale hormoonsysteem voor zo ver dit beïnvloed wordt door het vrouwelijk hormoon. Kijkend naar bijvoorbeeld de richtlijnen voor de SRS/GAB dan wordt volgens mij een periode van enkele weken aan gehouden.

Ik denk dat bij het alvast iets doen met hormonen ook de prijs ten opzichte van het te verwachte effect een rol kan spelen. Voor veel voor biovrouwen bestemde cosmetische hormooncremes zal wellicht gelden dat de doses zo laag is dat het prijzig is, maar nauwelijks effect op een van oorsprong mannenlijf heeft. Het voelt goed maar het doet niets (zoals bijvoorbeeld ook het slikken van een anticonceptiepil niet oplevert, zit gewoon te weinig in; je moet bij wijze van spreken elke paar dagen een nieuwe strip op eten wil het effect krijgen).

Als je al vast iets overweegt te doen -het duurt misschien nog wel een jaar voor je bij de VU endocrinoloog aan tafel zit- vraag dan bij de huisarts (vaak met een goed verhaal!) hormonen in de lijn van de te doen gebruikelijke dosis (1x Androcur 50/ 2x Progynova2 oid per dag).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Aliss

Bericht door Aliss »

diederique schreef:het duurt misschien nog wel een jaar voor je bij de VU endocrinoloog aan tafel zit
Hoi Diederique,

Dat is dus juist waar ik niet ervan uitga. Ik neem aan dat met de brief van mijn psycholoog, waar ik onder behandeling ben geweest in VS, gelijk door kan stromen, en beginnen met RLE en HRT. Ik zou in principe al mogen starten met hormonen in Januari, was ik nu nog in VS. Dus kleine 20 dagjes wachten om te horen wat VUMC te zeggen heeft, lijkt mij niet zo erg. En na zo veel jaren van misselijk leven lijkt het dat er eindelijk vooruitgang in te zitten, wil ik door mijn stomheid zeker het proces te belemmeren.

Groetjes
Venka

Bericht door Venka »

Aliss schreef:
diederique schreef:het duurt misschien nog wel een jaar voor je bij de VU endocrinoloog aan tafel zit
Hoi Diederique,

Dat is dus juist waar ik niet ervan uitga. Ik neem aan dat met de brief van mijn psycholoog, waar ik onder behandeling ben geweest in VS, gelijk door kan stromen, en beginnen met RLE en HRT. Ik zou in principe al mogen starten met hormonen in Januari, was ik nu nog in VS. Dus kleine 20 dagjes wachten om te horen wat VUMC te zeggen heeft, lijkt mij niet zo erg. En na zo veel jaren van misselijk leven lijkt het dat er eindelijk vooruitgang in te zitten, wil ik door mijn stomheid zeker het proces te belemmeren.

Groetjes
Ik heb een diagnose van mijn gender psycholoog van de psycho informa groep en ben dus officieel gediagnosticeerd als zijnde transseksueel en zit bij de psycho informa groep nu in mijn 4e maand van mijn reallife en gebruik sedert oktober 2012 hormonen - minus mijn 3 stop maanden wat eerder is gemeld - en sinds augustus 2013 krijg ik officieel hormonen van een endocrinoloog maar des ondanks heb ik nog 4 gesprekken + psychologische testen gehad bij het VUmc en word ik komende week besproken in het team.Dus het VUmc neemt niet zo maar een diagnose over ook al hebben ze mijn dossier van de psycho informa groep en de informatie van mijn huisarts waar op staat dat ik hormonen kreeg vanaf oktober 2012.Dus ga er maar vanuit van niet en dat er een paar gesprekken nodig zijn.
Aliss

Bericht door Aliss »

Aafke schreef: Ik heb een diagnose van mijn gender psycholoog van de psycho informa groep en ben dus officieel gediagnosticeerd als zijnde transseksueel en zit bij de psycho informa groep nu in mijn 4e maand van mijn reallife en gebruik sedert oktober 2012 hormonen - minus mijn 3 stop maanden wat eerder is gemeld - en sinds augustus 2013 krijg ik officieel hormonen van een endocrinoloog maar des ondanks heb ik nog 4 gesprekken + psychologische testen gehad bij het VUmc en word ik komende week besproken in het team.Dus het VUmc neemt niet zo maar een diagnose over ook al hebben ze mijn dossier van de psycho informa groep en de informatie van mijn huisarts waar op staat dat ik hormonen kreeg vanaf oktober 2012.Dus ga er maar vanuit van niet en dat er een paar gesprekken nodig zijn.
Oké dank je voor je commentaar, Aafke! Maar de vraag blijft - is het waard om estriol te blijven gebruiken?