Wat kan ik nu doen?

xTess

Re: Wat kan ik nu doen?

Bericht door xTess »

Ten eerste nog bedankt voor alle reacties!

Mijn ouders en ik hebben contact opgenomen met PIG, maar ik vond het een beetje raar. Voordat je bij hun terecht kan moet je (in mijn geval) eerst al een jaar als 'man' geleefd hebben. Maar ik dacht juist dat hun de diagnose moesten vaststellen. Wel zeggen ze dat ik al kan beginnen met hormonen, door zelf naar een endrocrynoloog (?) opzoek te gaan, en dat die voor mij hormonale behandelingen kan regelen.

Is dit ook zo bij het VU dan, want zelf had ik verwacht dat je nog niet als man door het leven hoefde te gaan om je te kunnen aanmelden, en dacht ik dat hun je juist zouden helpen met het regelen van hormonen en dat allemaal, en dat je juist hormomen zou krijgen na een jaar of langer als man door het leven te zijn gegaan. Want ik ga pas vanaf de zomervakantie beginnen om mijn uiterlijk met mijn innerlijk overeen te laten komen.
Fay

Bericht door Fay »

Bij vu start de rle pas als je groen hebt gekregen, je krijgt 3 maanden de tijd om daar mee te beginnen, je leven om te gooien in te delen etc, zoals jij wenst

Gecontroleerd , of hoe jij dat invult of aanpakt wordt dat niet

Vanaf dat groene licht krijg je hrt, moontjes dus, na 12 maanden hrt wordt srs besproken en wanneer

Dat je bij pig al 12 maanden in gewenste geslachtsrol moet leven is mij niet bekend

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 07 apr 2014, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
alida

Bericht door alida »

Ik heb me ook onlangs aangemeld bij PIG, gewoon via het web en daarna kreeg ik te horen dat ik op de wachtlijst gezet zou worden. De wachttijd is wel ongeveer een jaar; misschien is dat wat ze bedoelden: dat je pas over een jaar terecht zou kunnen?

Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat je zelf zonder verwijzing naar een endocrinoloog zou kunnen gaan... Zou voor mij ook wel een uitkomst zijn met die patiëntenstop en enorme wachtlijsten, trouwens!
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Er is geen endocrinoloog die jou zomaar hormonen voorschrijft (helaas) zonder een diagnose.
Ze zullen elkaar wel verkeerd hebben begrepen over het 'jaar leven als man'.

Ik zou gewoon nogmaals contact opnemen en zeggen dat je graag op de wachtlijst voor genderproblemen wil worden geplaatst.

(overigens krijg je niet pas hormonen nadat je een jaar of langer als je gewenste geslacht leeft. Er wordt doorgaans van je gevraagt dat je binnen 3 maanden vanaf start hormonen voltijd als het gewenste geslacht gaat leven. Voor velen is dit geen probleem aangezien ze al half (of volledig) zo leven)