twijfels

Pas ik nou in een hokje of niet?
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Re: twijfels

Bericht door Jeste »

Ja dat klopt, op die dag was ik daar.
Wat je schreef hoor ik wel vaker. Eigenlijk bedoelde ik te zeggen dat ik niet zo erg van die dingen houd die door de maatschappij als typisch vrouwelijk worden gezien.
Dat gaf twijfels, zoals "moet ik nu m'n haar laten groeien?". Gelukkig ben ik nu van die twijfels af. In m'n profiel hier staat bij gender dan ook niet voor niets "Androgyne".

Toen ik nog als man door het leven ging was het voor mij moelijk om serieus als man over te komen. Mensen vroegen regelmatig hoe dat eigenlijk zat. Er werd zelfs wel gedacht dat ik transman was. Dat werd dan niet direct gevraagd, maar mensen probeerden dan ergens naar te "vissen", wat ik dan niet begreep. Later kwam ik er pas achter wat ze bedoelden.
Het was voor mij moeilijk om met die vage vragen, waarop ik geen antwoord had, om te gaan. Ik heb, om er achter te komen waarom mijn lichaam zich niet zo vermannelijkt heeft, zelfs geprobeerd om te laten onderzoeken. Ik dacht dat het makkelijker voor mij zou zijn wanneer ik een antwoord kon geven op die vragen die ik van anderen kreeg. Het onderzoek was echter niet goed gegaan, ondat kennis bij de huisarts ontbrak (een ook bij mijzelf).

Gelukkig heb ik uiteindelijk, ondanks twijfels, toch de stap gezet om als (androgyne) vrouw door het leven te gaan. Daar ben ik ontzettend blij mee.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Op dit forum zal iedereen het met mij eens zijn, dat een overstap van een leven in het geboortegeslacht naar een leven in het tegenovergestelde geslacht bepaald geen sinecure is. Maar daarbij kom je uiteindelijk in ieder geval nog in een "opgemaakt hokje" terecht, waar het een en ander al voor je klaar staat en waar je sociale omgeving in ieder geval aan gewend is.
Maar ik heb bijzonder veel respect voor mensen, die het aandurven om over te stappen naar een androgyne levensstijl, waar je zelf eerst je eigen hokje helemaal van de grond moet gaan opbouwen en waar je sociale omgeving niet makkelijk begrip voor zal kunnen opbrengen.
Jeste, je hebt gelukkig de stap naar een leven volgens je gevoel kunnen zetten en je slaagt er goed in om ook duidelijk uit te stralen, hoe jij je van binnen voelt. Proficiat daarmee en ik hoop dat je dit goed vol kunt blijven houden en nog een heel gelukkig leven tegemoet zult gaan.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Dankjewel, Sabrina.

In wat je schreef zie ik eigenlijk ook wel een boodschap voor degenen die nu heel erg met twijfels zitten.
Laat die twijfels je niet beïnvloeden, maar doe waarvan je weet dat het goed voor je is.
Natuurlijk is dat makkelijk voor mij om zomaar even op te schrijven. Makkelijk is het echter niet, dat weet ik. Er komt zoveel bij een transitieproces kijken. Alleen al dat allerlei zekerheden in het leven zomaar kunnen wegvallen. Toch is dat het wel waard.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Jessie

Bericht door Jessie »

Ken de twijfels zeker. al lijkt het meer dat mijn innerlijk gevoel schreeuwd om volledig als vrouw te leven terwijl mijn (tjah ze noemen het verstand maar ben dr niet van overtuigd) zegt je kan zp veel zekerheden verliezen. en niet.te vergeten mijn relatie welke me al meer beschouwd als ex en nu vriendin dan als verloofde.

Ik denk dat er maar weinigen zijn die weinig of geen twijfels hebben.
"It's at that very moment, where I thought I lost it all..

I found myself..."

-Jessie Kylie Berndsen-
Mijn tranisite vlog volg je hier :hbeat:
https://www.youtube.com/channel/UC1Ht6f ... irmation=1
Fay

Bericht door Fay »

Het hoort erbij, twijfels zijn en houden je realistisch, iemand zonder enige twijfel zou ik wantrouwen iig

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Fay schreef:Het hoort erbij, twijfels zijn en houden je realistisch, iemand zonder enige twijfel zou ik wantrouwen iig

Fay
Twijfels zetten je aan het denken, dat is juist goed.

Te veel twijfelen niet, je moet namelijk de grens tussen twijfelen en beslissen kennen, eeuwig twijfelen is juist slecht.
Afbeelding
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Ik heb er eerlijk gezegt nooit over getwijfeld!

Je moet nu gewoon voor jezelf gaan kiezen de gevoellens gaan niet weg je kan ze hoogstens onderdruken tot je weer klem loopt!
Fay

Bericht door Fay »

Nou, ik kan behoorlijk draaikonten en sinds de hrt is dat nog meer, bijna normaal lijkt het wel, das best schrikken:)

keyword blijft voor mij, balans zoeken, continue (te verwarren met twijfel)

Fay
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Die hormonen kan je goed gek van worden de opvliegers en de zeer emotionele buijen waren niet echt fijn!
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Ik ben een kind van de jaren 80 en ik heb Jeste in het echie ontmoet.

In de jaren 80 waren er veel "very short hair girls" als Jeste.

Wou dat ik me een korter kopie als nu kon aanmeten en nog op een meisie kon lijken ...

Big texas Barbarrelala
Na mij de zondvloed!