nieuwe buren en uit de kast komen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: nieuwe buren en uit de kast komen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het blijkt in de praktijk meestal reuze mee te vallen is ook mijn ervaring.
Irene
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Ik had een aantal weken terug een buurman van 6 huizen verder die kwam vragen hoe ik nu eigenlijk heette tegenwoordig. Mijn oude naam kende hij gewoon maar hij bleek 30 jaar geleden al eens een transvrouw gekend te hebben en wist een beetje meer dan de gemiddelde medeburger. Hij is gepensioneerd en meestal thuis, en wist me te vertellen dat alle andere buren die hij kende het eigenlijk allemaal wel prima vonden dat ze er een buurvrouw bij hadden...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
luna

Bericht door luna »

Tja zoals jullie het zeggen klinkt het Super makkelijk
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

In principe is het dat ook... Ik heb er verschrikkelijk tegenop gezien maar het viel 100% mee... Maar ik weet ook dat het niet iedereen zo vergaat...
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Irene_de_Vreede
Moderator

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tot dusver (en ik ben nog niet zo ver) is het mij ook allemaal verschrikkelijk meegevallen en ook ik heb er verschrikkelijk tegenop gezien.
Irene
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Hoi

Ik heb sinds een tijdje ook nieuwe buren. Ik heb ze niets verteld gewoon omdat ik het niet belangrijk vind. Ze zien mij maar zoals ik ben, en als ze vragen hebben dan komen ze maar. Als het een relevante vraag is dan krijgen ze antwoord. Ik heb geen zin om steeds maar weer te moeten uitleggen wie ik vroeger was. Ik ben nu gewoon wie ik ben.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

En gelijk heb je!
Het is best al heel lang geleden dat er om me heen nieuwe mensen zijn komen wonen maar ik ga zeker niets uitleggen. Ik ben ook nog wel eens vrijwilligster bij het huurthuis hier en daar komen wel regelmatig mensen die ik niet ken. Als ze horen dat ik een tweeling heb van bijna 10 Wordt er regelmatig gevraagd of mijn man op ze past. Ik zeg niks.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Susanna

Bericht door Susanna »

Ik woon al 15 jaar op mijn adres en de buren hebben mijn transitie zien gebeuren. Ik heb nooit iets verteld maar de buren gingen zelf vragen "wat er met me aan de hand is". Op dat moment heb ik gewoon verteld hoe de vork in de steel zat en hoe blij ik met me nieuwe ik was. Het was geen enkel probleem voor de meeste buren. Zelfs degene waar ik problemen mee verwachte (stoere bierdrinkende mannen die af en toe hooligan zijn) waren erg tolerant. Sommige wat oudere cristelijke mensen hebben er wat moeite mee maar dat kan ik ook wel begrijpen als ik me in hun verplaats.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Ik had een paar maanden geleden een buurman die ik al twee jaar niet gesproken had en naar buiten kwam, om te vragen hoe ik nu heet. En daar voegde hij aan toe, "het gaat goed he, en ik hoor hier ook van niemand rare verhalen over je". Hij is gepensioneerd en de hele dag thuis, dus hij zal het ongetwijfeld weten.

Ik woon er ook 15 jaar nu.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Sunny

Bericht door Sunny »

De meeste mensen zijn er verrassend oké mee. Ikzelf heb me ook reuze zorgen zitten maken over de buurt, en trippelde nog lang als een nerveuze muis door de voortuin wanneer ik gejurkt het vuil buiten zette. Maar eerlijk gezegd: nou en? Je zou niet het respect moeten willen verlangen van iemand die problemen heeft met het feit dat jij niet in zijn of haar bekrompen wereldbeeld past. Als ze er problemen mee hebben dan is dat het precies: hun probleem.
Tenzij je in Urk woont. In dat geval raad ik je aan een toereikend arsenaal aan dodelijke wapens in te slaan :P