Ik weet het niet, denk dat ik gewoon zelf mijn toekomstige naam gebruik.
Hoe anderen mij willen noemen moeten ze voor hun zelf maar bepalen.
Waar hij of zij zich het best bij voelen is dit mijn geboortenaam dan is dat wat mij betreft prima.
Persoonlijk denk ik dat het toch voor mij het best is om mijzelf wel gewoon zo te noemen.
Eigenlijk zal dit ook niet uit moeten maken.
Dank voor jullie reacties.
Naam gebruik
-
miley
Re: Naam gebruik
Nee is helemaal niet raar om je nieuwe naam al te gebruiken en te verlangen van anderen.
Ga zelf van man naar vrouw en wacht ook nog op de diag. gesprekken en heb ook al mijn andere naam aan genomen en krijg alleen maar positieve reacties ,ook kleed ik me al als vrouw .
Dus wees gewoon je zelf , en doe waar jij je het prettigst bij voelt .
groetjes , Susanne
Ga zelf van man naar vrouw en wacht ook nog op de diag. gesprekken en heb ook al mijn andere naam aan genomen en krijg alleen maar positieve reacties ,ook kleed ik me al als vrouw .
Dus wees gewoon je zelf , en doe waar jij je het prettigst bij voelt .
groetjes , Susanne
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Re: Naam gebruik
Dat vind ik ook helemaal niet raar; het gebruiken van je nieuwe mannelijke naam.
Het kan er heel goed bij helpen om aan anderen duidelijk te maken hoe je echt bent. Je gebruikt je naam dus al binnenshuis, begrijp ik. Dat gaat dan nog eens goed ook, dus dat is helemaal een goede rede om volledig om te gaan.
Daarnaast is je omgeving positief. Laat ze dan gelijk maar wennen aan de naam die echt bij je hoort.
Volgens mij is het alleen maar goed om je nieuwe naam bij de diagnostische gesprekken te gebruiken. Het lijkt mij veel fijner praten als je juist wordt aangesproken.
Het kan er heel goed bij helpen om aan anderen duidelijk te maken hoe je echt bent. Je gebruikt je naam dus al binnenshuis, begrijp ik. Dat gaat dan nog eens goed ook, dus dat is helemaal een goede rede om volledig om te gaan.
Daarnaast is je omgeving positief. Laat ze dan gelijk maar wennen aan de naam die echt bij je hoort.
Volgens mij is het alleen maar goed om je nieuwe naam bij de diagnostische gesprekken te gebruiken. Het lijkt mij veel fijner praten als je juist wordt aangesproken.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.