Mijn haar is ook nogal dun en mijn opperhoofd vrijwel kaal. Ik draag om dat te compenseren een aanvullend haarwerk, dat net boven het voorhoofd met een dermatologisch verantwoord stukje tape wordt bevestigd en aan de zijkanten en achter met een clipje aan mijn eigen haar. Behoorlijk stormvast, kan ik je zeggen.
Gisteren bezochten we mijn zusje, die me een aantal jaren niet in levenden lijve had gezien en Eva alleen van foto's kende. Ze merkte heel serieus op dat ik m'n haar het laten groeien. Met andere woorden, zij meende dat alles op mijn hoofd echt was.
Een aantal jaren geleden heb ik een verklaring van het VUmc gekregen waarin staat dat ik aan allopecia lijd en als vrouw dus noodzakelijkerwijs een haarwerk moet dragen. Sedertdien wordt jaarlijks een haarwerk vergoed. Helaas is er een eigen risico dat verrekend wordt, maar dan nog is het de moeite waard. Mijn aanvulling kost elk jaar bijna 700 euro en dan is die vergoeding meer dan welkom.
Voor wie in het midden van het land woont: ik heb in het verleden een aantal leveranciers geprobeerd, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij Ugeka in Utrecht. Zij hebben inmiddels vrij veel ervaring met transgenders, want ik ben al lang niet meer de enige daar.
Tips voor kapsel
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Tips voor kapsel
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Blue
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Tips voor kapsel
Inmiddels heb ik een kapsalon/ beauty salon gevonden. Waar ik mijn haar heb laten kleuren/knippen. Ook wenkbrauw epilatie.
Ik sta als vrouw met mijn toekomstige naam in het bestand. En ik voel me daar erg op mijn gemak.
Maar ik blijft nog onwennig om mezelf naar de buitenwereld bekend te maken.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Ik sta als vrouw met mijn toekomstige naam in het bestand. En ik voel me daar erg op mijn gemak.
Maar ik blijft nog onwennig om mezelf naar de buitenwereld bekend te maken.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk