Brief aan mijn ouders

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jessy

Re: Brief aan mijn ouders

Bericht door Jessy »

De eerste en moeilijkste stap is genomen. Misschien is het tijd om een voorzet te geven om erover te spreken, want ik kan me indenken dat ze vol met vragen zitten en gezien ze per brief geïnformeerd werden, zullen ze wellicht zelf onzeker zijn om het onderwerp op tafel te gooien. Succes met het vervolg!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Elisa

Bericht door Elisa »

Je hebt een heel moeilijke stap gezet, wellicht de moedigste stap die je ooit in je leven zal zetten en dat lucht op! Jij bent van het juk verlost, maar je hebt het op de schouders van je naasten gelegd. Daar hoef je nooit, geen seconde, spijt voor te hebben want je hebt voor je eigen geluk gevochten en dat is zowel je recht als je plicht. Ga de mondelinge confrontatie met je ouders aan zonder hun standpunt daaromtrent te negeren en probeer hen van de onontkoombaarheid van je transgender zijn te overtuigen. Succes
diederique

Bericht door diederique »

Je brief is gevonden en waarschijnlijk gelezen. Misschien zitten ze met vragen; vinden ze het gewoon moeilijk. Als het nog lang stil blijft, stap er dan op af en vraag ze, hoe moeilijk jij het ook vindt, of ze het moeilijk vinden wat er in jouw brief staat. Een open deur, maar misschien geeft het een duwtje naar het gesprek er over.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Maria_G

Bericht door Maria_G »

Soon it will be two years I do not talk to my mother. And I do not want.
The problem is not a TS any more. Now the problem is that TS was a problem.

If she said that TS is not a problem now then I would say that she herself is a problem without a solution. She is too old, poor health and I do not need her financial support since long time ago.

Welcome to world of cruel animals. TS is not relevant in such world, the strength is. They, most of the people around, wanted such relationships not me. Now it is too late.

It is not acceptable that we need to beg for some acceptance.

Take it easy Arthur.
diederique

Bericht door diederique »

Maria_G schreef:Soon it will be two years I do not talk to my mother. And I do not want.

If she said that TS is not a problem now then I would say that she herself is a problem without a solution. She is too old, poor health and I do not need her financial support since long time ago.

Welcome to world of cruel animals. TS is not relevant in such world, the strength is. They, most of the people around, wanted such relationships not me. Now it is too late.

Take it easy Arthur.
Maria, alle respect voor jouw situatie; toch denk ik dat Arthur, op dit moment meer geholpen is met een "schouder" en een "oor" om in zijn relatie met zijn ouders over en weer respect en begrip te houden/krijgen, dan een "harde" opstelling. Misschien ooit, jaren later, maar niet nu denk ik zo. Geef het eerst een begripvolle kans.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Veronica

Bericht door Veronica »

Het is maar net wat je "bedelen om acceptatie" noemt, en dit is gewoon aan je geliefden en/of familie aangeven wat je probleem is en begrip (aka acceptatie) vragen.

Het krijgen is 1, maar bedelen is het niet.
Afbeelding
Danielle

Bericht door Danielle »

Maria_G schreef:Soon it will be two years I do not talk to my mother. And I do not want.

Take it easy Arthur.
Holy cow! What utter bollocks!

Houd je eigen geklaag en topickaperij hier buiten!

Dat Arthur om begrip van zijn ouders vraagt is niets geks. Ik herinner mijn eigen coming out, beefde als een rietje. Ook al wist ik dat ik open-minded ouders had. Dit is iets doodeng om aan je ouders te vertellen, dus ik snap heel goed waar Arthur mee zit en welke doemscenario's er door zijn hoofd spoken.

*Doet aanmoedigingsdansje voor Arthur*

Ik denk dat je ouders het ook nog even moeten verwerken. Het is nogal een boodschap voor ze. Het getuigt in elk geval van lef dat je het hebt verteld op je eigen manier. Ik hoop heel erg voor je op een positieve reactie.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Maria_G

Bericht door Maria_G »

Being a transsexual is not a crime. Therefore it is a very bad idea to feel like a guilty criminal who needs to beg for mercy to be understood and forgiven and accepted.
Veronica

Bericht door Veronica »

Maria_G schreef:Being a transsexual is not a crime. Therefore it is a very bad idea to feel like a guilty criminal who needs to beg for mercy to be understood and forgiven and accepted.
Ik heb nog nooit een transgender gesproken die zich een crimineel voelde die om genade moet vragen, serieus in het ergste geval schuldgevoelens maar nooit meer dan dat.

Waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel...
Afbeelding
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Veronica schreef: Ik heb nog nooit een transgender gesproken die zich een crimineel voelde die om genade moet vragen, serieus in het ergste geval schuldgevoelens maar nooit meer dan dat.

Waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel...
nou zeg.. volgens mij weet je toch best wel wat er bedoeld wordt. Alhoewel dan letterlijk geen geen 'guilty crimineel', dan in elk geval toch een 'melaatse' of een ander die op zijn minst wat vreemd is en als het er echt op aan komt hier niet echt thuishoort. Héél wat directe familie ontwrichtingen helaas ten spijt. Maar er is altijd wel een groepje transgender 'agogen' die zich hier beter voelt..
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 08 dec 2015, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.