Hormonen hype

Psychologen en procedures
Suikerklontje

Re: Hormonen hype

Bericht door Suikerklontje »

Amy schreef:
Suikerklontje schreef:Hoe erg je het nodig hebt is 1 ding. Daar heb ik niet enorm veel verstand van.. maar Pre-SRS? Waarom dan? De spanning dat het mogelijk iets doet is voor mij geen reden en tbh heb ik weinig goeds ervaren van HRT. Echt minimaal iig.
Had je voorheen geen last van de grote hoeveelheid testosteron in je bloed? Zoals een vette huid, lichaamsbeharing waar je het niet wil, je dinges die een eigen leven heeft, mannelijke lichaamsgeur en vast nog wel meer dingen waar ik nu niet op kan komen. Ik zelf ergerde me er rot aan en ik vond het geweldig toen dat allemaal weg ging.

Dat is dan vooral door de testosteron blokkers, oestrogeen doet ook nog vanalles zoals zorgen voor een zachte huid, borstgroei, vrouwelijke vetverdeling, andere lichaamsgeur en mijn stemming is ook beter op de emotionele momenten na dan.

Voor mij was dat echt wel een belangrijk moment toen ik daar mee mocht beginnen, daarna was ik veel rustiger en de haast was er uit. Vanaf dan stopt ook het vermannelijken van je lichaam wat ik zelf ook zo snel mogelijk wilde stoppen.
Neen, ik had al een zachte huid en geen lichaamsbeharing. Een minimale snor elke 3 a 4 dagen bij de mondhoeken. If anything denk/hoop ik dat me inhammen minder zijn geworden.

Qua vetverdeling ook weinig tot niks :/. Begon op mijn 26e dus ben ook niet oud of zo. Borstgroei ook zo goed als nada.

Pech met HRT kennelijk.
Janice

Bericht door Janice »

Bij mij ook niet echt heel veel verandering, qua hoofdhaar eerder tegenslagen. Welcome to the club zou ik zeggen :(
Amy

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:
Neen, ik had al een zachte huid en geen lichaamsbeharing. Een minimale snor elke 3 a 4 dagen bij de mondhoeken. If anything denk/hoop ik dat me inhammen minder zijn geworden.

Qua vetverdeling ook weinig tot niks :/. Begon op mijn 26e dus ben ook niet oud of zo. Borstgroei ook zo goed als nada.

Pech met HRT kennelijk.
Oh nu snap ik wel dat je daar niet zo'n haast bij had of het niet zo speciaal vond.

Dat van je vet verdeling vind ik wel een beetje vreemd. Bij mij is dat enorm veranderd of ik moet denk ik zeggen er bij gekomen want ik was heel mager voor ik begon met hormonen.
Vraag je wel eens naar de niveaus van je hormonen waar je in behandeling bent of dat verder in orde is?