Misschien dat ze inderdaad zoals Aliss ook zegt meer gesprekken zullen inlassen om zeker te zijn van de diagnose. Maar niet alleen dat, een zwangerschap maakt nogal wat los emotioneel gezien, en dan ben je ook nog transgender, een beetje extra begeleiding en toezicht kan dus geen kwaad, als je er zelf al niet om zou vragen, het zou me iig niet verbazen...
Diagnostiek
-
Anon20180501
Re: Diagnostiek
Ik denk net als Aliss dat het best wel bespreekbaar zal zijn Kyano, een srs stelt men wel vaker uit omdat men er om wat voor reden dan ook nog niet klaar voor is, maar dat heeft (voor zover ik weet) nog nooit geleid tot een weigering van hun kant om de srs in een later stadium alsnog uit te voeren.
Misschien dat ze inderdaad zoals Aliss ook zegt meer gesprekken zullen inlassen om zeker te zijn van de diagnose. Maar niet alleen dat, een zwangerschap maakt nogal wat los emotioneel gezien, en dan ben je ook nog transgender, een beetje extra begeleiding en toezicht kan dus geen kwaad, als je er zelf al niet om zou vragen, het zou me iig niet verbazen...
-
Nathan90
Rood licht zal het niet zijn, oranje misschien, om op die manier de transitie van hun kant uit te kunnen stellen tot na de zwangerschap. Tegenwoordig zijn er meer jongens (en anderen overigens ook) die niet het volledige traject willen. Wel/geen hormonen bijvoorbeeld, of alleen de borstoperatie en verder niks. Dit vergt doorgaans meer gesprekken, maar geen weigering van behandeling.
Als kinderwens (en zwanger worden) voor jou belangrijk is zal hier gewoon meer over gesproken worden. Voor jongens die wel de kinderwens hebben maar zwangerschap een grote no-go is bestaat de optie tot invriezen van eicellen, hier wordt dan soms veel over gesproken. Bij mij is kinderen nooit aan de orde geweest dus daar hebben we nog geen 2 minuten aan besteed.
Ik zou het zelf overigens bij het intakegesprek niet benoemen als hier niet naar wordt gevraagd. Maar daarna zie ik geen probleem, maar mogelijk wel wat vertraging.
Als kinderwens (en zwanger worden) voor jou belangrijk is zal hier gewoon meer over gesproken worden. Voor jongens die wel de kinderwens hebben maar zwangerschap een grote no-go is bestaat de optie tot invriezen van eicellen, hier wordt dan soms veel over gesproken. Bij mij is kinderen nooit aan de orde geweest dus daar hebben we nog geen 2 minuten aan besteed.
Ik zou het zelf overigens bij het intakegesprek niet benoemen als hier niet naar wordt gevraagd. Maar daarna zie ik geen probleem, maar mogelijk wel wat vertraging.
-
Anon20180311
Hoi Kyano,
Eerst en vooral sorry , je bent dus "nog niet zwanger". Indien toch zwanger, wat is dan belangrijker, de diagnose GD/ je kind. Voor mij persoonlijk zonder twijfel, mijn kind, de diagnose GD kan wachten, loopt nu eenmaal niet weg, jammer genoeg niet.
@ Nathan, een kinderwens staat totaal los van een volledig/gedeeltelijk eventueel traject. Het is zelf kinderen maken/baren, punt.
Of je nu na je " vaderschap" een piemel wil of niet dat is u vrije keuze als man/manzijnde, maar idd geen vereiste. Eicellen invriezen is iets totaal anders dan sperma: draagmoeder van, eicel en sperma donor ! Is dus niet bevruchten met of via alleen, maar ook de vrucht van twee totaal andere personen dragen en baren. Allemaal niet zo simpel, zeker niet als hetro-vrouwzijnde .
Grtz Nick
Eerst en vooral sorry , je bent dus "nog niet zwanger". Indien toch zwanger, wat is dan belangrijker, de diagnose GD/ je kind. Voor mij persoonlijk zonder twijfel, mijn kind, de diagnose GD kan wachten, loopt nu eenmaal niet weg, jammer genoeg niet.
@ Nathan, een kinderwens staat totaal los van een volledig/gedeeltelijk eventueel traject. Het is zelf kinderen maken/baren, punt.
Of je nu na je " vaderschap" een piemel wil of niet dat is u vrije keuze als man/manzijnde, maar idd geen vereiste. Eicellen invriezen is iets totaal anders dan sperma: draagmoeder van, eicel en sperma donor ! Is dus niet bevruchten met of via alleen, maar ook de vrucht van twee totaal andere personen dragen en baren. Allemaal niet zo simpel, zeker niet als hetro-vrouwzijnde .
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
LunaWeisse
Hoi Kyano,
Het is heel goed mogelijk om ook tijdens hormoon behandeling zwanger te worden en kinderen te krijgen als transman, dat levert ook niet meer medisch risico op dan bij een cisvrouw. Je bent namelijk niet de eerste; hier een transman die drie kinderen heeft beraad ver na begin van HRT:
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Beatie
Wat betreft het Vu, ik neem aan dat zij het bovenstaande ook wel weten dus ik zie niet waarom ze je rood licht zouden geven, hooguit een beetje vertraging.
Het is heel goed mogelijk om ook tijdens hormoon behandeling zwanger te worden en kinderen te krijgen als transman, dat levert ook niet meer medisch risico op dan bij een cisvrouw. Je bent namelijk niet de eerste; hier een transman die drie kinderen heeft beraad ver na begin van HRT:
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Beatie
Wat betreft het Vu, ik neem aan dat zij het bovenstaande ook wel weten dus ik zie niet waarom ze je rood licht zouden geven, hooguit een beetje vertraging.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Nathan90
Ik heb geen zin/tijd voor een uitgebreidere reactie. Maar om misverstand te voorkomen moet ik toch even inspringen.
Je kan als transman niet aan de hormonen zitten tijdens de zwangerschap. Op een hoge uitzondering na (ik ken alleen een TLC 'docu') zijn alle mannen die zelf een kind hebben gekregen gestopt met de hormonen.
Ook is er speculatie (geen officieel onderzoek dat ik weet) dat je na een periode hormonen een grotere kans hebt op een meerling. Dat is wel een groter medisch risico als je het zo bekijkt.
Je kan als transman niet aan de hormonen zitten tijdens de zwangerschap. Op een hoge uitzondering na (ik ken alleen een TLC 'docu') zijn alle mannen die zelf een kind hebben gekregen gestopt met de hormonen.
Ook is er speculatie (geen officieel onderzoek dat ik weet) dat je na een periode hormonen een grotere kans hebt op een meerling. Dat is wel een groter medisch risico als je het zo bekijkt.
-
LunaWeisse
Ok, dan was mijn bron onjuist. Bedankt voor de correctie.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Anon20190122
Kyano ik zou het geheel nog eens goed overdenken ik denk namelijk niet dat je een kind een plezier doet met de situatie die gaat ontstaan!
Een vergelijkbare situatie is hier namelijk eerder aan bod gekomen waarbij het kind een moeder begon te missen de transman in kwestie is met de hrt gestopt en weer verder gegaan als vrouw/moeder.
Als ik jou was zou ik dat bewuste topic opzoeken en eventueel contact zoeken!
Een vergelijkbare situatie is hier namelijk eerder aan bod gekomen waarbij het kind een moeder begon te missen de transman in kwestie is met de hrt gestopt en weer verder gegaan als vrouw/moeder.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Vind ik een beetje gevaarlijke stelling. Daarmee diskwalificeer je allerlei onderzoeken waaruit blijkt dat als een kind liefdevol wordt opgevoed, het niet zo veel uitmaakt of dat door één ouder, twee ouders van verschillend geslacht of twee ouders van gelijk geslacht wordt gedaan. Ik ken kinderen, niet mijn eigen overigens, die hun biologische moeder konden missen als kiespijn.tanisha schreef:Kyano ik zou het geheel nog eens goed overdenken ik denk namelijk niet dat je een kind een plezier doet met de situatie die gaat ontstaan!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Anon20190122
Ik kan een jonge man die in zijn jeugd volledig ontspoord is omdat hij het niet kon verkroppen dat zijn moeder is overleden toen hij 4 jaar was.
Aan de opvoeding heeft het niet gelegen zijn oudere zus en broer doen het wel goed en de vader zorgt zo goed als hij kan voor zijn kinderen daar heeft het echt niet aan gelegen.
Ik ken trouwens meer Voorbeelden uit mijn eigen kennissenkring dus een gevaarlijke stelling vindt ik het niet wel stof tot nadenken want als ouder moet je het belang van je kind/kinderen voorop stellen!
Aan de opvoeding heeft het niet gelegen zijn oudere zus en broer doen het wel goed en de vader zorgt zo goed als hij kan voor zijn kinderen daar heeft het echt niet aan gelegen.
Ik ken trouwens meer Voorbeelden uit mijn eigen kennissenkring dus een gevaarlijke stelling vindt ik het niet wel stof tot nadenken want als ouder moet je het belang van je kind/kinderen voorop stellen!
-
Amy
Met dat laatste heb je denk ik wel een goed punt en naar mijn idee gaat het daar tegenwoordig heel vaak fout. Mensen denken van ja ik wil kinderen zonder goed na te denken of ze wel de middelen hebben, een goede ouder kunnen zijn voor een kind of uberhaupt wel willen zorgen voor een kind en alles wat daar bij komt kijken.tanisha schreef:Ik kan een jonge man die in zijn jeugd volledig ontspoord is omdat hij het niet kon verkroppen dat zijn moeder is overleden toen hij 4 jaar was.
Ik ben zelf ook slachtoffer van zo'n naar mijn idee impulsieve en egoistische actie.
Heb je hier wel goed over nagedacht, voel je dan alsjeblieft niet aangesproken.