Enorm contrast

Make-up, kleding, en zo voort
Jessy

Re: Enorm contrast

Bericht door Jessy »

Blue schreef:Ik hoop wel zeer binnenkort zonder foundation te kunnen omdat mijn donkere baardgroei inmiddels bijna verdwenen is. En om alleen die plekken te camoufleren is lastig omdat je in vol daglicht dan kleurverschil ziet.
Normaal moet je toch wel foundation kunnen vinden in de juiste tint voor jouw huid, of héél dichtbij. En als je een goede overgang creëert tussen waar je wel en geen foundation gebruikt, zou dat geen probleem mogen zijn.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Blue
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Enorm contrast

Bericht door Blue »

Even een kleine update.

De stukken baardgroei in mijn gezicht (met name in de week na de laserbehandeling) slaan een diepe deuk in mijn zelfvertrouwen. En dan kan ik wel 100x zeggen dat het tijdelijk is maar de confrontatie in de spiegel , al is het een momentopname, wordt er niet minder om.
Maar goed, nu het meer dan twee weken na mijn 6e laserbehandeling is, zie ik dat er vrijwel geen noemenswaardige plekken meer over zijn van de donkere baardgroei. Ik vermoed dat ik nog 1 sessie nodig zal hebben voor het hele gelaat en 1 á 2 sessies voor de bovenlip.

Mijn zelfvertrouwen is hierdoor ineens gestegen. Ik weet niet of dit bij iedereen hetzelfde is maar het psychologische effect van wel of geen zichtbare resten van baardgroei is echt enorm. Ik gebruik nu geen foundation meer en hoef alleen wat plekjes aan te stippen met camouflage creme. (ook voor de kringen onder mijn ogen)
Ik ben nog wel afhankelijk van eyeliner en mascara om een vrouwelijke oogopslag te krijgen. En een beetje poederen om mijn gezicht wat smaller te laten lijken, maar echt veel meer make up dan iedere andere vrouw heb ik in feite niet meer nodig. Ook heel belangrijk is dat ik mijn haar anders draag, dus nog steeds in een staart maar wel losser zodat het voor een deel over mijn voorhoofd valt.

Maar inderdaad, alleen make up, of alleen een damesblouse of gelakte nagels gaat niet werken en blijft men "meneren". Maar als ik alles tegelijk draag incl borstprotheses, dan kan men er niet meer omheen is het is "ge-meneer" snel afgelopen.
Ik heb dus geleerd dat als je langzaam aan het opbouwen bent dit eigenlijk slecht is voor mijn zelfvertrouwen. Volledig aangekleed zie ik er gewoon uit als een vrouw die weliswaar iets jongensachtig heeft maar de borsten maken het echt af.
Enfin, ik durfde zelfs in de afgelopen dagen te gaan zwemmen in badpak samen met mijn vriend, en dat was toch wel een grote overwinning voor mezelf.

Dus samengevat, zichtbare baardgroei was voor mij echt funest voor mijn zelfvertrouwen.